Rīgas Universālais termināls iegulda noliktavās, kravu laukumos, tehnikā un piestātnēs; atrod jaunas kravas
Trīs gadu laikā, kopš par termināļa īpašniekiem kļuvis singapūriešu ostu operators Portek un caur to arī japāņu daudznozaru korporācija Mitsui, būtiski mainījušies kompānijas darbības principi, kas saistīti ar normatīviem, iekšējām un starptautiskām procedūrām, DB norāda SIA Rīgas Universālais termināls (RUT) izpilddirektora vientieks Jānis Kasalis. Tā kā Mitsui ir biržas uzņēmums, tad visas Tokijas Fondu biržas prasības tiek pārnestas arī uz RUT. Runa ir par darba drošību, attiecībām ar personālu, klientu apkalpošanu, tostarp darbības pārskatāmības ziņā.
Runājot par biznesu un investīcijām, redzams, ka biznesa apjoms reģionā kopumā krīt. Vaicāts par to, vai, iegādājoties RUT, japāņi rēķināja iespējamos riskus (Krievijas un rietumvalstu attiecības, Brexit un tamlīdzīgi notikumi), viņš atzīmē, ka mūsu kaimiņvalsts iespējamā uzvedība tikusi ņemta vērā, bet ne Brexit. Proti, risks, ka Krievija maina politiku, vienmēr pastāvējis, līdz ar to arī jautājumi, kas notiek tad, ja, piemēram, tiek traucēta kāda preču plūsma. Tajā pašā laikā Mitsui darbojas arī Krievijā. Taču ar kaimiņvalsti saistītie faktori ne pirms trim gadiem, ne šobrīd RUT darbību ļoti būtiski neietekmē.
RUT iegādes darījuma vērtība bijusi ap 30 milj. eiro, un tobrīd tika paziņots, ka piecu gadu laikā tiks ieguldīts ne mazāk par šo summu. Pēc viņa teiktā, līdz 2017. gada beigām RUT būs ieguldīts tikpat, par cik uzņēmums tika nopirkts. Investīciju detaļas gan tiks atklātas pēc līgumu noslēgšanas, taču līdzekļi tiks izmantoti galvenokārt konteineru laukumam, jaunām slēgtām beramkravu noliktavām, pieguļošajai infrastruktūrai, attīrīšanas iekārtām, kā arī piestātnei.
Visu rakstu Japāņi dubulto investīcijas lasiet piektdienas, 1.jūlija laikrakstā Dienas Bizness (4.lpp)!