Pandēmijas gadā pielāgojoties jaunajiem tirgus apstākļiem uzņēmums Coca-Cola HBC aktīvi strādājis pie plāniem doties kafijas tirgū, kas būs viens no lielākajiem uzņēmuma izaicinājumiem nākamajā desmitgadē.
Jauns piedāvājums tiks ieviests 14 tirgos visā pasaulē, informē uzņēmumā. Coca-Cola HBC izpilddirektors Zorans Bogdanovičs atzīst, ka, izvērtējot iepriekšējā gada rezultātus, galvenais pārsteigums esot darbinieku un uzņēmuma spēja ātri pielāgoties apstākļiem. "Ir skaidrs, ka šajā laikā strauji mainās klientu un patērētāju vēlmes un nepieciešamības, tāpēc lielākie ieguvēji ir tie, kas ātrāk un efektīvāk spēj pielāgoties. Pasaules Ekonomikas forumā nesen tika uzsvērts, ka nākamajos piecos gados vienas no svarīgākajām prasmēm būs kritiskā domāšana un spēja risināt problēmas. No mūsu pieredzes šīs prasmes es vēl papildinātu ar labu pārvaldību, aktīvu mācīšanos, spēju pārvarēt šķēršļus un pielāgošanos jauniem apstākļiem," skaidro Z.Bogdanovičs.
Viņaprāt, pielāgoties jaunajai situācijai ļāvusi elastīga pieeja lēmumu pieņemšanā, plašāka dzērienu portfeļa nozarē izveide, sadarbība ar patērētājiem un sociālā iesaiste, digitālās un tehniskās infrastruktūras attīstība, kā arī piegādes ķēžu noturība.
Pandēmija noteikti ir ieviesusi pārmaiņas arī patērētāju tendencēs, kuriem mājas ir kļuvušas par galveno vietu, kur gan atpūsties, attālināti socializēties ar draugiem, gan strādāt, tādējādi ietekmējot arī produktu patēriņu. Tā kā daudzi Coca-Cola HBC tirdzniecības partneri bija spiesti slēgt savas durvis, uzņēmumam bija nepieciešams pārskatīt darbības stratēģiju. Visā tirgū uzņēmums pievērsās pārtikas produktu piegādes ērtībai, sadarbībai ar mazumtirdzniecības jomu, lai radītu jaunus piedāvājumus šai jaunajai situācijai, kurā visi pasākumi notiek mājās. Šim nolūkam Coca-Cola HBC vērsa lielāku uzmanību bezalkoholisko dzērienu segmentam kā papildinājumu kino vakariem un maltītēm mājās.
Pagājušā gada veiksmes stāsts Latvijā un Baltijā ir nupat izveidotā digitālā klientu apkalpošanas sistēma Hybris, kas 2020.gada beigās sāka strādāt, kā Coca-Cola HBC e-veikala pilotprojekts, taču nu jau pilnībā spēj nodrošināt pakalpojumus. Jaunais darba modelis un attālinātais darbs kopumā Baltijas reģionā nav nesis plašas izmaiņas, jo uzņēmums jau iepriekš nodrošinājis elastīgas darba iespējas un iespēju strādāt no mājām, atbilstoši palīdzot iekārtot arī mājas darba vidi.