Zviedrijas valdība ierosinājusi atcelt nodokli, ko drukātie mediji maksā par ieņēmumiem no reklāmām, šādi cenšoties pastiprināt cīņu pret viltus ziņu izplatību.
Šobrīd drukātie mediji maksā īpašu 2,5% nodokli par ieņēmumiem no reklāmām, kas pārsniedz 75 miljonus kronu (7,9 miljonus eiro). Izdevumi jau agrāk sūrojušies, ka tas apgrūtina viņu konkurenci arvien skarbākajā klimatā.
Tagad valdība vēlas šo nodokli atcelt kā laikrakstiem, tā arī periodiskajiem izdevumiem, kas iznāk vismaz četras reizes gadā.
Valdība cer, ka šādi viltus ziņu laikmetā izdosies nostiprināt kvalitatīvo žurnālistiku.
«Tīmekļa baumu un viltus ziņu laikmetā, kurā mēs šobrīd dzīvojam, mēs uzskatām, ka mūsu dienas prese ir ārkārtīgi svarīga. Viens veids, kā to atbalstīt, ir, atceļot šo nodokli,» teikts finanšu ministres Magdalēnas Andersones paziņojumā.
Izmaiņas tiks ieviestas ar 2018.gada janvāri, turklāt valdība plāno arī samazināt izmaksas digitālajiem medijiem.
Valdība plāno samazināt tā dēvēto digitālo PVN, kura likme šobrīd ir fiksēta 25% līmenī.