Jaunākais izdevums

Ceļu būvniecības uzņēmuma SIA Strabag valdes priekšsēdētājs Māris Paiders pārdevis līdz šim viņam un Strabag piederējušo siltumenerģijas ražošanas biznesu Tukuma novada Milzkalnē, sacīja Paiders.

Enerģētikas kompānijai SIA Ava Termo pārdota iepriekš Paideram 100% piederējusī SIA Šlokenbeka, kas līdz līdz šim saimniecisko darbību nav veikusi. Tāpat Ava Termo iegādājies līdz šim Strabag piederējušo katlumāju, kas nodrošina siltumenerģijas ražošanu Milzkalnes ciemā.

«Pārdevu nosaukumu Šlokenbeka un atdalījām katlumāju no ceļu būves uzņēmuma, jo tam nav jānodarbojas ar komunālo pakalpojumu sniegšanu,» skaidroja Paiders. Viņš piebilda, ka darījuma summu neatklās.

Paiders arī norādīja, ka SIA Šlokenbeka tika reģistrēta 2012.gada sākumā, lai saglabātu kādreizējo ceļu būves uzņēmuma Šlokenbeka nosaukumu, kas tajā laikā tika pārdēvēts par Strabag.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būves uzņēmums SIA Strabag pērn apgrozījis vairāk nekā 21,9 miljonus eiro, kas ir par 17% vairāk nekā 2016. gadā.

Šis ir lielākais uzņēmuma apgrozījums kopš 2014. gada. 2017. gadā SIA Strabag strādājis ar 610 tūkstošu eiro peļņu, nodrošinot stabilus finanšu rezultātus jau trešo gadu pēc kārtas, neskatoties uz spraigo situāciju ceļu un infrastruktūras būvniecības tirgū.

«2017.gads ir aizvadīts veiksmīgi, jo, lai arī peļņas apjoms ir samazinājies, mums ir izdevies kāpināt apgrozījumu ne tikai pamatdarbībā, bet arī materiālu ražošanā un materiālu testēšanas laboratorijas pakalpojumu sniegšanā,» komentē SIA Strabag valdes loceklis Pēteris Lejnieks.

Pērn SIA Strabag ekspluatācijā nodeva 40 būvobjektus. Aizvadītajā gadā veikti liela apjoma būvdarbi uz valsts nozīmes autoceļiem A10 un A12, kā arī uz vairākiem reģionālās un vietējās nozīmes ceļiem valsts autoceļu tīklā. Starp SIA Strabag klientiem pērn bija VAS Latvijas Valsts ceļi, Tukuma, Bauskas, Engures un Kandavas pašvaldības, kā arī vairāki privātie pasūtītāji. SIA Strabag Zvāres un Iecavas asfaltbetona rūpnīcās saražotas 52 tūkstoši tonnas asfaltbetona.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem ceļu būves uzņēmumiem Latvijā SIA Strabag pērn apgrozījis 18,6 miljonus eiro un guvis vairāk nekā 941 tūkstoti eiro peļņu, kas, ir nedaudz mazāk nekā gadu iepriekš, informē uzņēmuma pārstāvji.

Pērn SIA Strabag ekspluatācijā nodeva 43 būvobjektus, kas ir par 18 būvobjektiem vairāk nekā gadu iepriekš. Aizvadītā gada laikā uzņēmums atjaunojis arī 47 km valsts autoceļu segumus. Starp Strabag klientiem pērn bija VAS Latvijas Valsts ceļi, Tukuma, Engures un Kandavas pašvaldības, kā arī vairāki privātie pasūtītāji.

Starp lielākajiem Strabag darbiem minami tādi projekti kā seguma atjaunošana uz valsts galvenā autoceļa A10, uz valsts reģionālajiem autoceļiem P128 Sloka – Talsi un P73 Vecumnieki – Nereta – Subate, kopumā vairāk nekā 25 km garumā. Tāpat realizēti vairāki pilsētvides projekti, tostarp Tukuma pilsētas parka rekonstrukcija. Papildus tam, pērn uzsākti būvdarbi trīs ielu būvniecībai Tukumā, kur STRABAG SIA veica arī tehnisko projektu izstrādi apvienotu projektēšanas un būvniecības līgumu ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas STRABAG tagad viens īpašnieks

Lelde Petrāne,18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būvniecības uzņēmums un viens no lielākajiem šīs jomas uzņēmumiem Eiropā STRABAG AG iegūst savā īpašumā pārējās sabiedrības STRABAG SIA 17,98% akcijas, tādējādi kļūstot par vienīgo STRABAG SIA dalībnieku un nostiprinot savu klātbūtni un darbību Baltijā, liecina šodien izplatīts paziņojums.

Iegūto kapitāla daļu pēdējie īpašnieki bija Latvijas uzņēmuma dibinātāji.

STRABAG grupa Latvijā ar šo nosaukumu ir darbojusies celtniecības un būvniecības nozarē kopš 2004.gada. 2011.gadā STRABAG AG iegādājās Latvijas ceļu būvniecības uzņēmumu SIA Šlokenbeka, kuras nosaukums 2012.gadā tika nomainīts uz STRABAG SIA.

Līdz šim brīdim STRABAG AG piederēja 82,02% STRABAG SIA kapitāla daļas.

STRABAG SIA ir viens no lielākajiem ceļu būves nozares spēlētājiem Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būves uzņēmums SIA Strabag pēc VAS «Latvijas Valsts ceļi» pasūtījuma pabeidzis autoceļa P128 Sloka – Talsi 24,48 – 32,02 km rekonstrukciju. Kopumā 7,54 km garajā ceļa posmā veikta autoceļa pārbūve, mainot ceļa segumu un labiekārtojot to, informē Strabag Valdes loceklis Pēteris Lejnieks.

«P128 ir viens no mūsu ievērojamākajiem reģionālo ceļu rekonstrukcijas projektiem pēdējā gada laikā. Projekta laikā mēs veicām apjomīgus nederīgās grunts apmaiņas darbus, zemes klātnes ierakuma būvniecību, asfaltbetona segas būvniecību un citus nozīmīgus autoceļa labiekārtošanas darbus,» skaidro Mārcis Gulbis, Strabag projektu vadītājs.

Visā posma garumā tika veikta pilna ceļa segas konstrukcijas pārbūve, izbūvējot 32 632 m3 salizturīgo kārtu, 87 016 m2 šķembu pamatu un virskārtu un 55 730 m2 asfaltbetona segas apakškārtu un dilumkārtu, kā arī uzstādot metāla drošības barjeras (1556m). Ņemot vērā, ka pārbūvējamais posms ietver divas apdzīvotas vietas, tika veikta arī gājēju celiņu būvniecība Apšuciemā un Plieņciemā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrijas celtniecības uzņēmums "Strabag" sarāvis saiknes ar rietumvalstu sankcijām pakļautā Krievijas oligarha Oļega Deripaskas kontrolēto uzņēmumu "Rasperia Trading" un pārtrauks darbību Krievijā.

"Strabag" lielākais akcionārs Austrijas uzņēmēja Hansa Pētera Hāzelšteinera ģimenes privātais fonds lauzis kopš 2007.gada spēkā esošo sindikāta līgumu ar Kiprā reģistrēto "Rasperia Trading", kam pieder 27,8% "Strabag" akciju, un abiem pārējiem akcionāriem - Austrijas apdrošinātāju "UNIQA" un Austrijas finanšu kompāniju "Raiffeisen".

Uzņēmums skaidro, ka šāds lēmums pieņemts pēc tam, kad visi pūliņi iegādāties "Rasperia Trading" piederošās akcijas piedzīvojuši neveiksmi.

"Strabag" norāda, ka nemaksās dividendes "Rasperia Trading".

Vienlaikus "Strabag" nolēmis pārtraukt darbību Krievijas tirgū saistībā ar Maskavas īstenoto uzbrukumu Ukrainai. Darbība Krievijā veidoja 0,3% no "Strabag" izlaides.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākts ceļu būves uzņēmuma SIA "Strabag" likvidācijas process, liecina "Firmas.lv" informācija.

Likvidācijas process sākts 9.maijā pēc uzņēmuma īpašnieka - Vācijas uzņēmuma "Strabag" - lēmuma.

Par uzņēmuma likvidatori iecelta līdzšinēja valdes locekle Vaiva Ropāja, kura aģentūrai LETA sacīja, ka īpašnieks nav viņu pilnvarojis komentēt likvidācijas procesu.

"Strabag" 2021.gadā strādāja ar 16,988 miljonu eiro apgrozījumu un cieta 953 936 eiro zaudējumus. Finanšu rezultāti par 2022.gadu vēl nav publicēti.

Kompānija "Strabag" reģistrēta 1993.gadā un līdz 2012.gadam strādāja ar nosaukumu SIA "Šlokenbeka". Uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 423 156 eiro. "Strabag" mātesuzņēmums ir Vācijas "Strabag".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ceļu apsimniekotājs SIA "Latvijas valsts ceļi" no būvniecības kartelī iesaistītajiem uzņēmumiem - AS "A.C.B", AS "Ceļu pārvalde" un SIA "Strabag" - cer piedzīt zaudējumus 3 373 733 eiro apmērā, aģentūra LETA noskaidroja LVC.

Pieteikums tiesai tiek gatavots pret visiem trim par karteli sodītajiem ceļu būvniekiem solidāri.

LVC norādīja, ka pieteikums tiesai būs apjomīgs, un tā sagatavošana prasīs laiku. Patlaban speciālisti pie tā ir sākuši darbu.

Jau ziņots, ka Konkurences padome (KP) par dalību ceļu būves kartelī "A.C.B.", "Ceļu pārvaldei" un "Strabag" piemēroja sodu kopumā 4 451 649,77 eiro apmērā.

KP, pamatojoties uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sniegto informāciju un izpētes laikā papildu gūtajiem pierādījumiem, konstatējusi Konkurences likumā un līgumā par Eiropas Savienības darbību noteikto aizliegumu pārkāpumu ceļu būves uzņēmumu darbībās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krievu oligarhs Deripaska palielina savu līdzdalību būvniekā Strabag

Lelde Petrāne,16.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas oligarha Oļega Deripaskas Kiprā bāzētā kompānija Rasperia Trading palielina savu līdzdalību Austrijas celtniecības milzī Strabag, ziņo thelocal.at.

Deripaska, kuram jau piederēja 19,4 procenti akciju, iegādājies papildu akcijas aptuveni 123 miljonu eiro vērtībā, un tagad viņam pieder 25 procenti akciju plus viena.

2007. gadā Deripaska jau ieguva 30 procentus no Austrijas lielākās un Eiropas sestās lielākās būvkompānijas Strabag, bet vēlāk no šīm akcijām atbrīvojās.

Strabag apgrozījums jau pirms vairākiem gadiem tika lēsts vairāk nekā 12 miljardu eiro apmērā. Tās kopējais darbinieku skaits sasniedz 76 tūkstošus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) par iespējamu dalību ceļu būves kartelī piemērojusi sodu trim uzņēmumiem - AS "A.C.B", AS "Ceļu pārvalde", kurai šobrīd tiesa ir ierosinājusi tiesiskās aizsardzības procesa lietu, un likvidācijas procesā esošajai SIA "Strabag", trešdien preses konferencē sacīja KP priekšsēdētājs Juris Gaiķis.

KP ceļu būves karteļa lietā uzņēmumiem piemērojusi sodu kopumā 4 451 649,77 eiro apmērā.

KP, pamatojoties uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sniegto informāciju un izpētes laikā papildu gūtajiem pierādījumiem, konstatējusi Konkurences likumā un līgumā par Eiropas Savienības darbību noteikto aizliegumu pārkāpumu ceļu būves uzņēmumu darbībās.

KP aizliegto vienošanos konstatējusi VSIA "Latvijas valsts ceļi" rīkotajos publiskajos iepirkumos par ceļu un maģistrāļu būvniecību Latvijā.

"A.C.B" piemērots sods 2 920 157,18 eiro apmērā, "Ceļu pārvaldei" - 1 026 958,61 eiro apmērā, bet "Strabag" - 504 533,98 eiro apmērā.

Papildus tam ar "A.C.B" un "Strabag" KP panākusi izlīgumu par tiesiskā strīda izbeigšanu lietā, uzņēmumiem piekrītot konstatētajiem faktiem un apņemoties nepārsūdzēt KP gala lēmumu. Izlīgums paredz soda samazinājumu par 10%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas Valsts ceļi noslēdz 1,13 miljonu konkursu par ceļu segumu sakārtošanu

Gunta Kursiša,04.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) noslēgusi iepirkumu konkursu 1,13 miljonu eiro vērtībā par valsts autoceļu asfaltēto segumu atjaunošanas darbu veikšanu, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Kā liecina konkursa rezultāti, par uzvarētājiem atzīti trīs uzņēmumi – a/s Panevežio Keliai, SIA Saldus ceļinieks un SIA Strabag, kas iepirkumu konkursā piedāvāja zemāko cenu.

Par 164 tūkstošiem eiro paredzēts atjaunot autoceļa P8, Inciems – Sigulda – Ķegums, posmu no 49,4 līdz 59,1 kilometram. Šajā konkursā par uzvarētāju sešu būvfirmu konkurencē atzīta a/s Panevežio Keliai. Lietuvas uzņēmums piedāvāja darbus veikt krietni lētāk, nekā iepriekš paredzēja LVC, kas prognozēja, ka šī ceļa seguma atjaunošanai būs jāatvēl 241 tūkst. eiro. Šī pati kompānija veiks arī ceļa P8 posma no 60,5 līdz 67,9 kilometrā atjaunošanu par 105 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga pilnsabiedrība ACB&Strabag veikusi 1.perona atjaunošanu.

Kopējās projekta izmaksas bija 8.9 milj. EUR, un tajā tika iesaistīti vairāk nekā 300 ceļu būves nozares eksperti no Latvijas un Vācijas.

Remontdarbu ietvaros A.C.B. veica demontāžas darbus, lietus ūdens kanalizācijas izbūvi, seguma pamatu izbūvi, kā arī asfaltēšanas darbus. Savukārt Vācijas ceļu būves speciālisti no kompānijas Strabag veica betona ieklāšanas darbus.

AS A.C.B. tehniskā direktora vietnieks Edmunds Zonbergs komentē: «Strādājot lidostā, ir jārēķinās ar vairākām tieši šai videi raksturīgām situācijām, kas ietekmē ceļu remontdarbus. Ja autoceļu remontdarbu laikā automašīnas ātrumu no 90 km/h samazina līdz 50 km/h vai pat 30 km/h, tad lidostā situācija ir citāda, lidmašīnas nosēžoties ātrumu 200 km/h nesamazina. Tāpat, veicot lidostas ceļu remontus, jārēķinās, ka papildus darbu veicējam, gājējam un braucējam, ir arī lidmašīnas, kurām turklāt vienmēr, visās situācijās ir priekšroka. Visiem darbu veicējiem ir jāsaņem īpaša autovadītāja apliecība, jāiziet cita veida apmācība, to skaitā drošības instruktāža.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valdības deklarācijas transporta sadaļa tīk retajam biznesa pārstāvim

Egons Mudulis,06.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta sadaļa pārāk vispārīga, nav pārliecības, ka paveiks apsolīto - tāds lielākoties ir DB aptaujāto biznesa pārstāvju vērtējums par nule kā apstiprinātajā valdības deklarācijā teikto par transporta nozari. Eskperti gan atzīmē, ka pats par sevi iecerētais nav nepareizs, taču viņiem ir dažādas iebildes par izplūdušajiem formulējumiem.

Gribētos gan dzirdēt «sauso atlikumu» pēc deklarācijā teiktā uzklausīšanas par ceļu būvi, norāda SIA Strabag direktors Māris Paiders. Tajā valdība, no vienas puses, apņemas īstenot autoceļu sakārtošanas programmu, nodrošinot ceļu un tiltu atjaunošanu. No otras puses, tiek solīts pastiprināt kvalitātes uzraudzību visās autoceļu būvniecības stadijās. «Vienīgais, ko no tā visa šobrīd jūtam, ir kvalitātes prasību pastiprināšana,» saka M. Paiders. Jautājums gan ir tāds, cik liela jēga ir no tā visa. Proti, ceļu garantijas laiks ir palielinājies līdz pieciem gadiem, taču tas negarantē ilgtspējību, un ceļi bez garantijas nestāvēšot 10–15 gadu. Tas esot uz pašu būvnieku sirdsapziņas, lai pēc pieciem gadiem uzreiz nebūtu jāveic remonti, kā tas šobrīd vērojams vairākos ceļu posmos. Pēc viņa teiktā, poltiķu solītajam ir grūti ticēt, jo neatkarīgās Latvijas laikā tā arī neesot sakārtots, piemēram, ceļš Kandava–Cēre, kas vedot uz stratēģiskas nozīmes karjeriem. Tai pašā laikā esot brīnišķīgi sakopts asfaltētais ceļš no Tukuma uz Kuldīgu caur Aizputi, kur gan esot visai maza autosatiksme. «Pilnīgs sviests,» par plānošanu ceļu būves jomā konkrētajos gadījumos saka Strabag direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eksperti: Ceļu kvalitāti varētu paaugstināt, ceļot prasības projektos un normatīvos

LETA,30.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būves projektos kvalitātes riski samazinātos, ja jau projekta stadijā un iepirkumos nepārklātos lētākā piedāvājuma taupības principi, tāpat būtiska loma ir finansējumam, skaidroja aptaujātie ceļu būves nozares eksperti.

Tukuma novada domes priekšsēdētājs Juris Šulcs skaidroja, ka ielām un ceļiem pieejamais finansējums pašvaldībai ir daudzkārt mazāks nekā valstij Latvijas Valsts ceļu (LVC) rīcībā un tas bieži spiež samazināt tehnoloģijas un paredzēt riskus jau rekonstrukcijas projekta tapšanā.

Projekta turpmākajā gaitā šie riski tikai augot, jo projektu izstrādā projektētājs, kurš uzvarējis ar lētāko piedāvājumu, varbūt aiztaupot vairāk izpētes esošajam ceļa stāvoklim, tālāk arī būvnieks uzvar ar lētāko piedāvājumu, varbūt neparedzot nekādas rezerves darba gaitā konstatētu trūkumu novēršanai, un būvnieks precīzi izpilda projektu, jebkādu papildu pienesumu uzskatot par lieku, jo tad viņam nebūs lētākā piedāvājuma konkursā, skaidroja J. Šulcs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

4,5 miljonus latu vērtais ceļu būves iepirkums tiek Strabag

Gunta Kursiša,20.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Strabag uzvarējusi valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) izsludinātajā konkursā par autoceļa A8 segas rekonstrukciju, kurai atvēlēti vairāk nekā 4,5 miljoni latu, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Minētā konkursa ietvaros paredzēts veikt autoceļa Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža (Meitene) 49,3 – 60 kilometra segas rekonstrukciju.

Konkursā savus piedāvājumus iesniedza deviņi būvnieki, taču par uzvarētāju tika atzīts piedāvājums ar viszemāko cenu.

Ceļa segas rekonstrukcija tiks veikta Kohēzijas fonda (KF) aktivitātes «TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi» ietvaros.

SIA Strabag, vērtējot pēc 2011. gada apgrozījuma, Latvijas lielāko uzņēmumu sarakstā TOP 500 ierindojas 230. vietā. Aizpērn uzņēmums apgrozīja 18,9 milj. Ls. Savukārt 2012. gadā kompānijas apgrozījums veidoja 11,9 milj. Ls, bet peļņa – 183 tūkst. Ls. Vidēji kompānijā strādā 186 darbinieki. Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja amatā darbojas Māris Paiders, savukārt valdes locekļa amata pienākumus pilda austrietis Markus Kallers (Marcus Kaller) un Iveta Sārta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Uzsāks remontdarbus vēl sešos valsts autoceļu posmos

Dienas Bizness,25.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ tiks uzsākti remontdarbi sešos valsts ceļu posmos, divi no tiem ir galvenās nozīmes autoceļi, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Komunikācijas daļā.

Tiks uzsākta Ainažu šosejas (A1) seguma atjaunošana posmā no Vidzemes šosejas līdz Baltezera beigām, būvdarbus veiks SIA Lemminkainen Latvija, investīciju apjoms ir 1,697 miljoni eiro, darbi tiks pabeigti līdz augusta vidum. Daugavpils šosejas seguma atjaunošanas darbus Krāslavas novadā veiks SIA Binders, investīcijas šajā objektā ir 1,828 miljoni eiro un darbi notiks līdz septembra nogalei. Pagaidām vēl šajos būvobjektos būtiski satiksmes ierobežojumi nav paredzēti.

Reģionālo un vietējo ceļu tīklā šonedēļ asfaltēto segumu atjaunošanas darbi sākas uz autoceļa Alūksne–Ape (P39) no 3. līdz 8. km, autoceļa Litene–Alūksne (P43) no 17. līdz 29.km un autoceļa Bārdaskrogs-Krabi (V381) Alūksnes novadā. Būvdarbus veiks SIA Lemminkainen Latvija, investīcijas objektā ir 204 tūkstoši eiro un darbus plānots paveikt jūnijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Cer par 10 miljoniem latu pabeigt Liepājas ostas padziļināšanu

Vēsma Lēvalde,01.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde konkursā par tiesībām pabeigt Liepājas ostas padziļināšanu priekšroku devusi Strabag Wasserbau GmbH piedāvājumam.

Piedāvātā līgumcena cena bez pievienotā vērtības nodokļa ir 10,33 miljoni latu.

Konkursā «Brīvostas akvatorijas, priekšostas akvatorijas un kuģu kanālu rekonstrukcija Liepājas ostā (projekta izmaiņas). Būvniecības 1.kārta. Padziļināšana.» Strabag Wasserbau (iepriekš Josef Möbius Bau – GmbH) iesniegtais piedāvājums atbilda visām konkursa nolikuma prasībām un piedāvāja zemāko cenu, informē LSEZ pārvalde.

Konkursu LSEZ pārvalde izsludināja 2013.gada 2.martā, pretendentiem piedāvājumi bija jāiesniedz līdz 2013. gada 4. jūlijam. Noteiktajā termiņā savus piedāvājumus iesniedza četri pretendenti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Noskaidroti Bauskas ielu remontētāji

Dienas Bizness,26.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bauskā Ziedoņu un Biržu ielā asfalta kārtu atjaunos SIA «Igate» un «Strabag». Tas noskaidrots, novērtējot iepirkumu konkursā iesniegtos pieteikumus, informē reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

Ielu posmu remontam vajadzīgi 68 385 eiro.

Bauskas novada domes ārkārtas sēdē 19. maijā nolemts aizņemties Valsts kasē 54 707 eiro. Atlikusī summa tiks ņemta no pašvaldības budžeta. Iepirkumu nodaļas vadītājs Andris Rācenis deputātiem paskaidroja, ka līgumus ar būvniekiem varēs slēgt pēc desmit dienām, ja kāds pretendents neiesniegs sūdzību. Iepirkumu komisija lēmumu par konkursa rezultātiem pieņēma 18. maijā. Konkursā bija pieteikušies seši uzņēmumi.

«Igate» un «Strabag» izvēlēti, jo piedāvāja zemāko cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Kurzemē asfaltētos segumus atjaunos Strabag un Saldus ceļinieks

Gunta Kursiša,04.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) novirzīs 1,34 miljonus eiro valsts autoceļu ar asfaltēto segumu atjaunošanas darbiem Kurzemes reģionā.

Konkursā par asfaltēto segumu atjaunošanu Kurzemē uzvarējuši divi uzņēmumi – SIA Strabag un SIA Saldus ceļinieks.

Tiks atjaunoti ceļa posmi uz autoceļa P120 Talsi – Stende – Kuldīga, V1160 Ezere – Vadakste, P112 Kuldīga - Aizpute – Līči, P96 Pūri - Auce – Grīvaiši, P121 Tukums – Kuldīga, V1446 Tukums - Milzkalne - Smārde – Slampe, P111 Ventspils (Leči) – Grobiņa, P131 Tukums -Ķesterciems - Mērsrags – Kolka.

Db.lv jau ziņoja, ka tāpat šodien izsludināti arī uzņēmumi, kas uzvarējuši LVC konkursā par valsts autoceļu asfaltēto segumu atjaunošanas darbu veikšanu Latvijas Centra reģionā. Šiem darbiem tiks atvēlēti 1,13 miljoni eiro, un par konkursa uzvarētājiem izsludināti Panevežio Keliai, Saldus ceļinieks un Strabag.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

LVC uzdod Strabag veikt garantijas remontdarbus uz autoceļa Tukums-Kuldīga

LETA,05.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoceļa Tukums-Kuldīga posmā no 58,39. līdz 70,88.kilometram pie Krogsētām ir atklāti defekti - segas iesēdums un seguma virskārtas segregācija, informēja Latvijas Valsts ceļi (LVC).

LVC uzdeva būvniekiem, kas 2012.gadā veica darbus šajā posmā, - SIA Strabag - veikt garantijas remontdarbus.

Strabag ir sācis brāķa labošanu un tuvākajās dienās paredz defektiem visvairāk pakļautajā aptuveni astoņu kilometru posmā veikt virsmas apstrādi. Labvēlīgu laika apstākļu gadījumā šis darbs varētu tikt pabeigts līdz augusta vidum.

Līdz ar remontdarbu veikšanu autoceļa posmā ir paredzēti braukšanas ātruma ierobežojumi, bet atsevišķos īsākos posmos satiksme apstrādes laikā tiks regulēta ar luksoforu vai regulētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lidostas Rīga pirmā perona rekonstrukcija izmaksās 8,9 miljonus eiro

Žanete Hāka,20.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies VAS Starptautiskā lidosta Rīga izsludinātais iepirkums par pirmā perona rekonstrukciju, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Konkursā piedalījās divi pretendenti un par uzvarētāju atzīts piegādātāju apvienības ACB&Strabag piedāvājums. Pretendenta piedāvātā līgumcena ir 8,909 miljoni eiro. Sākotnēji paredzamā līgumcena bija 6,015 miljoni eiro.

Db.lv jau rakstīja, ka slēgto konkursu VAS Starptautiskā lidosta Rīga izsludināja pērnā gada 14. augustā un pieteikumus bija iespējams iesniegt līdz 23. septembrim.

Saskaņā ar slēgta konkursa nolikumu kandidātam, kurš uzaicināts iesniegt piedāvājumu, bija jāiesniedz Eiropas Savienības vai Pasaules Tirdzniecības organizācijas dalībvalstī reģistrētas bankas piedāvājuma nodrošinājums - neatsaucama bankas galvojuma veidā par kopējo summu desmit tūkstoši eiro, kas būs spēkā līdz piedāvājuma derīguma termiņa beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Būvnieki veikuši defektu labojumus ceļa posmā no Apšuciema līdz Tukuma krustojumam

Db.lv,20.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ veikta būvdarbu defektu labošana uz autoceļa Sloka–Talsi (P128) posmā no Apšuciema līdz krustojumam ar autoceļu Tukums–Kolka (P131), informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Pērn šajā posmā tika pabeigti būvdarbi, taču šogad pavasarī posma seguma virskārtā vairākās vietās tika konstatētas sīkplaisas.

Ņemot vērā būvdarbu līguma nosacījumus un VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) kvalitātes prasības, konstatējot šos defektus, dažos ceļa posmos no pasūtītāja puses (LVC) būvniekam tika pagarināts garantijas laiks līdz sešiem un septiņiem gadiem regulāro piecu gadu vietā. Savukārt atsevišķās vietās būvniekam bija jāpārbūvē seguma virskārta.

Lai samazinātu risku, ka sīkplaisas attīstās arī turpmāk, būvnieks – SIA Strabag, par saviem līdzekļiem visā posmā veica arī virsmas apstrādi, pēc kuras posmā ir noteikts ātruma ierobežojums 50 km/h. Šis ierobežojums saglabāsies aptuveni nedēļu, kamēr nebūs noformējusies jaunā ceļa virskārta un no ceļa virsmas nenoslaucīs pie izlietās bitumena emulsijas nepielipušās šķembas. Virsmas apstrāde ir seguma uzlabošanas veids, kas uzlabo ceļa saķeri ar auto riepām, uzlabo ceļa spēju pretoties nodilumam, kā arī nodrošina virsmas hidroizolāciju. Pirmās divas nedēļas pēc virsmas apstrādes ieklāšanas uz autoceļa autobraucējiem jābūt piesardzīgiem un jāievēro samazinātais maksimālais braukšanas ātrums. Kad liekās šķembas tiek noslaucītas, bet palikušās satiksmes ietekmē iestrādājas bitumenā, ceļa segums ir komfortabls braukšanai un pasargā seguma apakšējās kārtas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājā ieradies zemes sūcējs un zemes racējs; atsākas ostas padziļināšanas darbi

Dienas Bizness,11.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ostā mobilizēta nepieciešamā tehnika, lai atsāktu Liepājas ostas padziļināšanas darbus.

Darbus veiks STRABAG Wasserbau GmbH, kuru iesniegtais piedāvājums uzvarēja atklātajā konkursā «Brīvostas akvatorijas, priekšostas akvatorijas un kuģu kanālu rekonstrukcija Liepājas ostā (projekta izmaiņas). Būvniecības 1.kārta. Padziļināšana.» Tas atbilda visām konkursa nolikuma prasībām un piedāvāja zemāko cenu - 10,33 milj. latu bez PVN.

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) pārvaldnieks Guntars Krieviņš apstiprināja, ka Liepājas ostā ieradies zemes sūcējs Hegemann IV, zemes racējs MP 40, kā arī divas baržas un pamatoti varot uzskatīt, ka ostas padziļināšanas darbi ir atsākušies un noritēs veiksmīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 25–30% samazinoties šogad piedāvātajām ceļu būvdarbu izmaksām, rodas iespēja atjaunot vairāk ceļu, nekā plānots, vienlaikus pastāv bažas par darbu kvalitāti

Šogad valsts ceļu atjaunošanas darbi iecerēti 1032 km garumā, kas ir vairāk nekā pērn, kad darbi notika 750 km garumā. Paredzēts izsludināt iepirkumus 81 valsts ceļa posma remontdarbiem, kopā ar 11 no pērnā gada pārejošiem projektiem darbi paredzēti 92 objektos. «Tie ir šī brīža plāni, jo šīs sezonas iepirkumos rādās diezgan liela ekonomija 25–30% apmērā. Krietni lētāk, nekā mēs esam plānojuši. Konkurence ir ļoti liela, līdz ar to uzņēmēji piedāvājumos neatļaujas ielikt lielāku peļņas procentu, iespējams, peļņas procents nav nekāds,» DB stāsta va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. Viņš neslēpj, ka cenu kritums ir pārsteigums pasūtītājam. Arī DB pārliecinājās, ka būtiski atšķiras cenas, kādas iecerējuši LVC un par kādām noslēgts līgums, piemēram, reģionālā autoceļa Tukums–Auce–Lietuvas robeža ap 10 km garā posma Zebrene–Lielauce rekonstrukcijas izmaksas tika lēstas vairāk nekā 8 milj. eiro apmērā, taču uzvarētājs a/s Kauno tiltai to apņēmies paveikt teju uz pusi lētāk – par 4,25 milj. eiro, izriet no Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā rodamās informācijas. Līdz marta beigām plānots apkopot informāciju par piedāvātajām līgumcenām un tad, iespējams, LVC organizēs papildu iepirkumus par ietaupīto naudu, līdz ar to sakārtoto kilometru skaits varētu būt lielāks. Valsts ceļu sakārtošanai – gan būvniecībai, gan ikdienas uzturēšanai – šogad paredzēti 250 milj. eiro, no tiem 136 milj. ir ES fondu līdzfinansējums, bet 111 milj. eiro – valsts budžeta līdzekļi, nedaudz tiek izmantota arī INTEREG nauda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izvērtētu Latvijas būvniecības nozares Ētikas kodeksā noteikto ētikas pamatprincipu iespējamos pārkāpumus, Latvijas Būvniecības padome ievēlējusi Ētikas komisiju.

Komisija izvērtēs ētikas normu pārkāpumus, kas noteikti Ētikas kodeksā, par jebkuru būvniecības nozares personu - gan juridisko, gan fizisko, neatkarīgi no tā, vai konkrēta persona ir vai nav kādas biedrības biedrs un neatkarīgi no tā, vai pievienojusies Ētikas kodeksam.

Pēc Rīgas Tehniskās universitātes, Latvijas Universitātes un Latvijas Būvniecības padomes locekļu rekomendācijas darbam būvniecības nozares Ētikas komisijā tika izvirzīti septiņi kandidāti. Latvijas Būvniecības padome vienbalsīgi ievēlēja visus izvirzītos komisijas locekļus uz trīs gadiem ar tiesībām tikt ievēlētiem atkārtoti.

Ētikas komisijas locekļi ir Latvijas Būvuzņēmēju partnerības Goda prezidents Valdis Birkavs, Rīgas Tehniskā universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātes vadošais pētnieks Kaspars Bondars, Latvijas siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas inženieru savienības valdes loceklis, diplomēts un sertificēts inženieris Aivars Brambis; Latvijas Būvinženieru savienības Būvniecības speciālistu sertificēšanas institūcijas eksperts ar lielu pieredzi būvspeciālistu ētikas izvērtēšanā Guntis Līcītis, Latvijas Universitātes Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātes Vides zinātnes nodaļas vadītājs, profesors Oļģerts Nikodemus, Biedrības Latvijas ceļu būvētājs satiksmes ceļu inženieris, SIA Strabag valdes priekšsēdētājs Māris Paiders, Latvijas Arhitektu savienības arhitekts, SIA Sarma&Norde Arhitekti valdes priekšsēdētājs Visvaldis Sarma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Zemas satiksmes intensitātes gadījumā tas nav ekonomiski izdevīgi, jo nakts darbs ir krietni dārgāks. To nepraktizē nekur pasaulē (zema intensitāte ir tāda kā Latvijā vidēji uz valsts galvenajiem autoceļiem – mazāk par 10 – 15 tūkstošiem auto diennaktī),» laikrakstam Latvijas Avīze pamatojis Valdis Laukšteins, VAS Latvijas valsts ceļi tehniskais direktors.

«Autoceļu būvē daļa tehnoloģisko procesu prasa iespējami labvēlīgākos apstākļus, piemēram, asfaltu vēlams ieklāt, izmantojot arī saules radiāciju (arī to, kas nāk cauri mākoņiem). Vēl svarīgāk tas ir pie virsmas apstrādes,» viņš norādījis laikrakstam, kas meklējis atbildi uz jautājumu - kāpēc ceļus nebūvē naktīs.

Arī Gints Karols, SIA Saldus ceļinieks valdes priekšsēdētājs, esot pārliecināts, ka ceļu būve nakts laikā nesaprātīgi palielinātu izmaksas un kvalitātes riskus.

«Nav jau runa tikai par tiešo būvētāju darbu. Naktīs normāli nestrādā ne piegādātāji, ne ražotāji, ne minerālo materiālu karjeri,» vēl vienu argumentu minējis Saldus ceļu būvētājs. «Šādi organizējot darbus, gan būvniekiem, gan asfalta ražotājiem, laboratorijām, karjeriem, transporta kompānijām, būvuzraudzībai, degvielas piegādātājiem u. c. būtu jāpieņem darbā liels skaits papildu darbinieku. Tie miljoni, par kuriem tiks sadārdzināts process, noteikti ir vajadzīgi kādā sabrukušā ceļa posmā. (100 speciālistu gada izmaksas var sasniegt miljonu latu),» viņš lēsis.

Komentāri

Pievienot komentāru