Naktī no 18.aprīļā uz 19.aprīli no dzelzceļa stacijas Šestokai Lietuvā caur Latviju uz Igaunijas Paldiski termināli devies pirmais intermodālais kravas vilciens «Amber Train», informē VAS «Latvijas dzelzceļš».
Par vilciena maršruta izveidi šī gada marta sākumā vienošanās tika panākta Rīgā pirmo reizi tiekoties Latvijas, Lietuvas un Igaunijas nacionālo dzelzceļu vadībai. Pārvadājot kravas maršrutā Šeštokai-Rīga-Tallina, ir paredzēts savienot trīs Baltijas valstis un radīt jaunas uzņēmējdarbības iespējas kravu pārvadātājiem.
«Projekts «Amber Train» ir lielisks piemērs visu trīs Baltijas valstu sadarbībai, kur mūsu kopējais darbs ir rezultējies reālos kravu pārvadājumos. Mēs ticam, ka mūsu sadarbībai ir liels potenciāls, jo nākotnē plānotā Eiropas platuma dzelzceļa infrastruktūra radīs jaunas iespējas. Taču šodien mēs varam strādāt pašreizējā tīkla ietvaros, un piedāvāt mūsu klientiem ērtus un izdevīgus kravu pārvadājumus,» skaidro VAS «Latvijas dzelzceļš» prezidents Edvīns Bērziņš
Vienlaikus Lietuvas valsts dzelzceļa kompānijas AB «Lietuvos geležinkeliai» ģenerāldirektors Mantas Bartuška atzīmē: «Pirmā «Amber Train» vilciena palaišana ir lielisks piemērs Latvijas, Lietuvas un Igaunijas nacionālo dzelzceļa kompāniju efektīvai sadarbībai. Turklāt tas noticis mēneša laikā kopš tika panākta vienošanās par šāda projekta īstenošanu. Turpmāk kravas no Rietumeiropas Baltijas valstis sasniegs iespējami īsāka laika posmā.»
43 konteineru kravas vilciena sastāvs ceļu sāka Francijā, bet Polijā to savā pārziņā pārņēma AB «Lietuvos geležinkeliai», kas cauri Šestokai stacijai to nogādāja tālāk uz Latviju. Te kravu savā pārziņā pārņēma LDz meitaskompānija SIA «LDz Cargo», lai tālāk sadarbībā ar Igaunijas pārvadātāju «EVR Cargo» kravu nogādāt līdz tās maršruta galamērķim – Paldiski terminālim Igaunijā.
«Amber Train» pirmais klients ir Francijas dzelzceļa un multimodālo kravu pārvadājumu kompānija «Forwardis». Šis uzņēmums pieder Francijas «SNCF Logistics Group», kas ir viens no vadošajiem kravu pārvadātājiem Eiropā.
Testa vilciena mērķis bija pārbaudīt tehnoloģiskos procesus, laika grafikus, ātrumu starp stacijām, kā arī sasvstarpējo dokumentu un datu apmaiņas efektivitāti starp iesaistītajām pusēm. Pēc tam , kad vilciens būs veiksmīgi sasniedzis galamērķi, visas trīs maršruta izveidē iesaistītās puses tiksies Viļņā, lai apspriestu testa brauciena rezultātus un vienotos par tehnoloģiskajiem un ekonomiskajiem nosacījumiem.