Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB), izskatot AS "BMGS" sūdzību, nolēma atļaut VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) slēgt līgumu ar personu apvienību "Nordes būve & BCC", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Baltic Construction Company (BCC)", par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju, liecina IUB publiskotā informācija.
"BMGS" iesniedza sūdzību LDz rīkotajā konkursā, jo uzņēmums nepiekrita LDz iepirkuma komisijas lēmumam, ka uzņēmuma piedāvātais speciālists projekta vadītāja amatam un tehniskais piedāvājums neatbilst atsevišķām konkursa nolikuma prasībām, norādīts IUB lēmumā.
Tāpat lēmumā norādīts, ka "BMGS" uzskata, ka LDz ir izrādījis favorītisku attieksmi un vēlējies, lai konkursā uzvar personu apvienība "Nordes būve & BCC".
Savukārt IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija, izskatot sūdzību, uzskata, ka, lai arī "BMGS" iesniegums ir daļēji pamatots, konstatētie pārkāpumi nevarēja ietekmēt lēmumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu, tādēļ LDz iepirkuma komisijas lēmums par konkursa rezultātiem ir atstājams spēkā.
Tādējādi komisija nolēma atļaut LDz slēgt līgumu ar personu apvienību "Nordes būve & BCC" par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju 58,692 miljonu eiro apmērā, kā paredzēja sākotnējie konkursa rezultāti.
LETA jau vēstīja, ka LDz izsludinātajā konkursā par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju pieteicās trīs pretendenti - "BMGS", piedāvājot līgumcenu 50,978 miljoni eiro, "Nordes būve & BCC", piedāvājot līgumcenu 58,692 miljoni eiro, kā arī SIA "8 CBR", kuras piedāvāta līgumcena bija 62,489 miljoni eiro.
Iepirkuma noslēguma ziņojumā norādīts, ka par iepirkuma uzvarētāju atzīts konkursa nolikuma prasībām atbilstošs saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums - "Nordes būve & BCC". Tāpat minēts, ka "BMGS" piedāvājums neatbilda vairākām atklātā konkursa nolikuma prasībām.
Jau iepriekš attiecīgajā LDz konkursā tika iesniegtas sūdzības. Sūdzības iesniedza SIA "Belam-Rīga", Igaunijas uzņēmums "Leonhard Weiss", kā arī "BMGS". Taču IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija, izskatot sūdzības, pērn septembra vidū nolēma atstāt spēkā atklātā konkursa attiecīgos noteikumus un atļāva turpināt LDz iepirkuma procedūru.
Atklāto konkursu "Dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācija un attīstība: būvniecība" LDz izsludināja pērn jūnijā. Iepirkumā paredzēta kontakttīklu izbūve ar perspektīvu pārejai no trīs kilovoltu līdzstrāvas vilces uz 25 kilovoltu maiņstrāvas vilci dzelzceļa līnijās Rīga-Zemitāni (tostarp Brasa), Zasulauks-Bolderāja un Zasulauks-Sloka.
Paredzētais darbu izpildes termiņš ir 760 dienas, kas ir ne ilgāk kā 2026.gada 30.janvāris.
Iepirkumā paredzamā līgumcena bija 67 miljoni eiro.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Nordes būve" reģistrēta 2016.gadā, un tās pamatkapitāls ir 3000 eiro. 2022.gadā kompānija strādāja ar 14,506 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 64% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa bija 38 999 eiro pretēji zaudējumiem 2021.gadā. "Nordes būve". Kompānijas īpašnieki ir Vācijā reģistrētais uzņēmums "BIH - Baltische Industrieholding GmbH" (90%") un Valdis Koks (10%).
Savukārt "Baltic Construction Company (BCC)" reģistrēta 2008.gadā, un tās pamatkapitāls ir 7112 eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2022.gadā bija 17,238 miljoni eiro, kas ir par 22,6% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa palielinājās vairākkārtīgi - līdz 1,077 miljoniem eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir AS "Ces technology".
"BMGS" reģistrēta 1993.gadā, un tās pamatkapitāls ir 3,24 miljoni eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2022.gadā bija 35,139 miljoni eiro, kas ir par 31,9% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās par 42,7% - līdz 112 638 eiro. "BMGS" patiesie labuma guvēji ir Dmitrijs Prokopčiks un Jeļena Para.
Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums 2023.gada deviņos mēnešos bija 194,94 miljoni eiro, kas ir par 7,4% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2022.gadā, taču koncerns strādāja ar zaudējumiem 730 000 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš. Vienlaikus LDz māteskompānijas apgrozījums pērn deviņos mēnešos bija 123,39 miljoni eiro, kas ir par 18,9% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, kamēr LDz zaudējumi sasniedza 14,415 miljonus eiro.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".