Mobilo telefonu spēles Candy Crush Saga veidotāja King Digital Entertainment akcijas cena otrajā dienā pēc tirdzniecības sākšanas biržā turpinājusi sarukt.
King akcijas cena pirmajā dienā nogāzās par 16%, un nākamajā dienā saruka par 2,68%.
Tādējādi tas ir lielākais no jauna biržā iekļauta ASV uzņēmuma akcijas cenas kritums pēdējo četru mēnešu laikā. Jāatzīmē, ka kompānija IPO laikā akcijas piedāvāja lētāk nekā tā lielākie konkurenti.
Kā skaidro Sica Wealth Management eksperti, akcijas cenas kritumu veicināja investoru bažas, ka Candy Crush popularitāte drīz izgaisīs, un uzņēmums vairs negūs tik lielus ienākumus. Viņi skaidro, ka daudzi ieguldītāji domāja, ka pēc biržas atvēršanas akcijas cena pēc inerces ies uz augšu, taču tas nenotika, un, ja tas nenotiek, visticamāk, kāpumu nevar gaidīt, tādēļ daudzi slēdz pozīcijas pēc iespējas ātrāk, lai minimizētu zaudējumus.
King akcijas cena uzrādījusi sliktāko debiju kopš pērnā gada novembra vidus, kad uzņēmuma Chegg akcijas cena saruka par 23%. No 250 IPO, kas notikuši pēdējā gada laikā, tikai aptuveni ceturtdaļai akcijas cena pirmajā dienā ir kritusi. Chegg, kas iznomā grāmatas un nodrošina digitālu palīdzību mājasdarbos, akcijas cena kopš IPO ir samazinājusies par 43%.
Db.lv jau rakstīja, ka King IPO laikā piesaistīja aptuveni 500 miljonus ASV dolāru, piedāvājot akciju par 22,5 dolāriem, kas ir vidējā atzīme sākotnēji noteiktajā cenas diapazonā.
Kaut arī Candy Crush Saga ir kļuvusi iecienīta visā pasaulē un pagājušajā mēnesī ik dienas piesaistīja 97 miljonus lietotāju, King nesastapās ar tik lielu investoru interesi, kā iepriekš citas interneta kompānijas, piemēram, Facebook un Twitter. Pieprasījums pēc šo uzņēmumu akcijām bija tik liels, ka tās pārdeva akcijas par augstāku cenu nekā sākotnēji tika plānots.
King peļņa pagājušajā gadā sasniedza 567,6 miljonus dolāru, un tās ienākumi pieauga 11 reižu līdz gandrīz 1,9 miljardiem dolāru, ko veicināja Candy Crush Saga gūtā popularitāte. Tiesa gan, daļa analītiķu uzskata, ka spēles augstākais popularitātes punkts ir garām, un pastāv jautājums, vai King spēj atkārtot šo veiksmes stāstu.
«Viņiem jāspēj izveidot jaunas spēles, kā arī tās veiksmīgi attīstīt un reklamēt, lai aizvietotu to ienākumu daļu, kura noteikti zudīs, kad Candy Crush ienākumi sāks sarukt,» sacījis Connective Capital Management LLC eksperts Robs Romero.
King piedāvā arī tādas spēles kā Bubble Witch Saga un Pet Rescue Saga, kuras ir iekļuvušas pirmajā pieciniekā, skatoties pēc ikdienas aktīvajiem lietotājiem tādās platformās kā Apple iOS.
Farm Heroes Saga, kuru King sāka piedāvāt Apple app store janvārī, ir irkļuvusi starp desmit populārākajām iPhone aplikācijām starp ASV lietotājiem kopš februāra sākuma. Savukārt Papa Pear, kurš kā mobilā aplikācija tika palaists pērnā gada novembrī, ir izkritis no labāko 30 spēļu saraksta.