Mobilās spēles Candy Crush Saga izstrādātājs King Digital Entertainment sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā piesaistījis 500 miljonus ASV dolāru, raksta Wall Street Journal.
Kopumā pārdoti 22,2 miljoni kompānijas akciju.
Vienas akcijas cena noteikta 22,5 dolāri, kas ir pa vidu sākotnēji noteiktajam cenas diapazonam – 21 līdz 24 dolāriem.
Uzņēmuma akcijas trešdien sāks tirgot Ņujorkas biržā.
Pārdodot akcijas, 350 miljonus ASV dolāru piesaistījis King un 150 miljonus dolāru – iepriekšējie investori, kā, piemēram, privātā kapitāla kompānija Apax Partners LLP.
Kaut arī Candy Crush Saga ir kļuvusi iecienīta visā pasaulē, un pagājušajā mēnesī ik dienas piesaistīja 97 miljonus lietotāju, King nesastapās ar tik lielu investoru interesi, kā iepriekš citas interneta kompānijas, piemēram, Facebook un Twitter. Pieprasījums pēc šo uzņēmumu akcijām bija tik liels, ka tās pārdeva akcijas par augstāku cenu nekā sākotnēji tika plānots.
King peļņa pagājušajā gadā sasniedza 567,6 miljonus dolāru, un tās ienākumi pieauga 11 reižu līdz gandrīz 1,9 miljardiem dolāru, ko veicināja Candy Crush Saga gūtā popularitāte. Tiesa gan, daļa analītiķu uzskata, ka spēles augstākais popularitātes punkts ir garām, un pastāv jautājums, vai King spēj atkārtot šo veiksmes stāstu.
«Viņiem jāspēj izveidot jaunas spēles, kā arī tās veiksmīgi attīstīt un reklamēt, lai aizvietotu to ienākumu daļu, kura noteikti zudīs, kad Candy Crush ienākumi sāks sarukt,» sacījis Connective Capital Management LLC eksperts Robs Romero.
King piedāvā arī tādas spēles kā Bubble Witch Saga un Pet Rescue Saga, kuras ir iekļuvušas pirmajā pieciniekā, skatoties pēc ikdienas aktīvajiem lietotājiem tādās platformās kā Apple iOS.
Farm Heroes Saga, kuru King sāka piedāvāt Apple app store janvārī, ir irkļuvusi starp desmit populārākajām iPhone aplikācijām starp ASV lietotājiem kopš februāra sākuma. Savukārt Papa Pear, kurš kā mobilā aplikācija tika palaists pērnā gada novembrī, ir izkritis no labāko 30 spēļu saraksta.