Kompānija King, kura izstrādājusi mobilo telefonu spēli Candy Crush Saga plāno iet ASV biržā, un daži analītiķi prognozē, ka uzņēmums varētu piesaistīt vairāk nekā 5 miljardus dolāru, tādējādi aiz sevis atstājot virkni citu tehnoloģiju kompāniju, raksta Reuters.
Veiksmīgā Twitter ieiešana vērtspapīru tirgū un Facebook akcijas pieaugums ir veicinājis runas tirgus dalībnieku vidū, ka vairākas tehnoloģiju kompānijas šajā gadā varētu ieiet tirgū. Kā piemēri tiek minēti Spotify, AirBnB, Square, kā arī King. Tiesa gan, daļa analītiķu apšauba, vai King spēj ilgtermiņā nodrošināt tik strauju izaugsmi, ko lielākoties veicina citu spēļu izstrādātāju grūtības.
Spēles Farmville izstrādātāja Zynga akcijas cena kopš sākotnējā publiskā piedāvājuma 2011. gada beigās ir sarukusi uz pusi, bet Somijas Rovio patlaban stagnē, nespējot atkārtot 2010. gada spēles Angry Birds panākumus.
Pagājušajā gadā Āzijas tirgos varēja redzēt dažus veiksmīgus IPO, piemēram, Japānas mobilo spēļu izstrādātāja GungHo Online Entertainment, taču Rietumu tirgos nav bijis tik veiksmīgs debijas stāsts mobilo spēļu izstrādātāju frontē, kas ir iedvesmojis investorus.
Candy Crush Saga, kuras princips ir novietot trīs vienas krāsas saldumus rindā un tad tie pazūd, pērn bija visvairāk lejuplādētā bezmaksas aplikācija, kā arī gada ienesīgākā aplikācija. Kopumā kopš spēles palaišanas tirgū 2012. gadā tā ir lejupielādēta vairāk nekā 500 miljonus reižu. Pamatspēle ir bez maksas, tomēr spēlētājiem ir jāmaksā par papildus dzīvībām vai papildus iespējām.
King ienākumi pērn bija 1,9 miljardi dolāru jeb 5 miljoni dolāru dienā. Tās peļņa pirms procentu maksājumiem, nodokļiem un amortizācijas bija 825 miljoni, kas ir ievērojami vairāk nekā 2012.gadā, kad tā bija vien 28,5 miljoni dolāru.
King dibināta 2003.gadā Zviedrijā. Uzņēmums kopumā piedāvā 180 spēles 14 valodās mobilajiem telefoniem, Facebook, kā arī savā mājaslapā, tomēr trīs ceturtdaļas ienākumu nes tieši Candy Crush Saga.