Centralizēta Latvijas ritošā sastāva sertifikācija izdevīga vecajām dalībvalstīm.
Ja pērn būtu spēkā šobrīd apspriežamās t.s. 4. dzelzceļa paketes nosacījumi, proti, nevis Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija (Latvija), bet Eiropas Dzelzceļu aģentūra (EDA) izsniegtu atļaujas ritošā sastāva laišanai tirgū, tad Latvijas dzelzceļa ritošā sastāva īpašniekiem kopumā nāktos šķirties aptuveni no 13,84 miljoniem eiro.
Tas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas projekta par dzelzceļu sistēmas savstarpējo izmantojamību Eiropas Savienībā. Latvijas pārvadātāji norāda uz Deutsche Bahn ieinteresētību direktīvas pieņemšanā, jo Vācijas un citu veco ES dalībvalstu dzelzceļu ritošā sastāva sertifikācijas izmaksas samazinātos uz jauno dalībvalstu pārvadātāju iemaksu rēķina.
Situācija gan izskatās cerīga, Latvijas pozīciju atbalsta arī citas valstis, un arī Vācija pieļauj zināmas atkāpes līdzšinējā pozīcijā, pēc vakardienas sarunām Briselē norāda Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs Viktors Valainis.
Pēc Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas direktora Andra Dunska teiktā, zaudētāji paketes ieviešanas gadījumā būtu, piemēram, Baltijas valstu, Polijas, Čehijas, Slovākijas, Rumānijas, Bulgārijas pārvadātāji. Šajās valstīs šobrīd, ņemot vērā ekonomisko situāciju un lai nemazinātu konkurētspēju, prasīt lielas summas par atļauju izsniegšanu nevar. Savukārt ieguvēji būtu lielās valstis, kuru pārvadātājiem atļauju izsniegšanas izmaksas samazinātos mazāko valstu iemaksu dēļ.
Pēc pārvadātāju un citu Latvijas puses pārstāvju teiktā minētie paketes ierosinājumi ir Vācijas dzelzceļa izlobēti.