Paredzams, ka nākotnē Rīgas sabiedriskais transports varētu pilnībā pāriet uz tīru enerģiju, līdzīgas iespējas vērtē arī reģionos
Uzņēmuma Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis norāda, ka pēdējie fosilās degvielas autobusi tiks saņemti 2018. gadā, bet pēc tam plānots iepirkt tikai bezizmešu transporta līdzekļus. Nākotnē trolejbusu un autobusu darbināšanā Rīgas satiksme paredzējusi attīstīt ūdeņraža ģeneratorus.
DB jau vēstīja, ka šī gada jūlijā Rīgas satiksme noslēdza līgumus par finansējuma saņemšanu no Eiropas Investīciju bankas un Ziemeļu Investīciju bankas. Daļa finansējuma paredzēta ar ūdeņradi darbināmu transporta līdzekļu iegādei, kā arī ūdeņraža ražošanas, uzpildes un uzglabāšanas stacijas attīstīšanai, ko ekspluatācijā nodot paredzēts nākamā gada sākumā. «Cerējām staciju pabeigt jau šogad, taču būvniecība ir tik sarežģīta, ka process nedaudz aizkavējies,» atklāj V. Zaķis. Šobrīd Rīgas satiksme iegādājusies 10 ar ūdeņradi darbināmus trolejbusus.
«Šis ir vistīrākais bezizmešu transportlīdzeklis, jo, ūdeņradim sadegot, rodas vien destilēts ūdens,» pauž V. Zaķis. Satiksmes ministrijā (SM) informē, ka 2014. gadā transporta sektors bija otrs lielākais siltumnīcefekta izraisošo gāzu (SEG) emisiju avots, veidojot 26,2% no kopējā apjoma. SM atzīst, ka, ņemot vērā šo informāciju, transporta loma kopējā piesārņojuma radīšanā ir nenoliedzama un tuvākajās desmitgadēs būs novērojama fosilo degvielu lomas samazināšanās transporta sektorā. «Katrā no sektoriem būtu jāveicina pāreja uz piemērotāko risinājumu – degvielas veidu, kas ir ekonomiski pamatots un rada pēc iespējas mazāku piesārņojumu apkārtējai videi,» atzīmē SM.
Uzņēmums Rīgas satiksme savu lēmumu par labu ūdeņraža ģeneratoriem skaidro ar elektrotransportlīdzekļu trūkumiem. «Autobusiem, kas darbojas tikai ar elektrību, ir divas problēmas – ilga uzlāde un mazs nobraukums,» stāsta uzņēmuma preses sekretārs.
Visu rakstu Brauks ar bezizmešu transporta līdzekļiem lasiet 6. decembra laikrakstā Dienas Bizness.