Ar starptautisku koncertu un sporta pasākumu rīkošanu, piesaistot interesentus no Eiropas, Jūrmala plāno atgūt Krievijas krīzē pazaudēto
Jūrmala ir viena no deviņām republikas nozīmes pilsētām Latvijā; pēc teritorijas tā aizņem otru lielāko platību. Pašlaik Jūrmalā galvenie uzņēmējdarbības veidi saistīti ar tradicionālo, kūrortpilsētai raksturīgo pakalpojumu sniegšanu, bet skaitliski visvairāk reģistrēto uzņēmumu darbojas nekustamā īpašuma jomā. Pilsētā ir dažas ar aktīvākajām nozarēm saistītās zonas. Viena no tādām ir rietumdaļā esošajā Slokā. Pārējās aktīvākās uzņēmējdarbības nozares saistās ar kūrortpilsētai raksturīgo piedāvājumu, kas vienlaicīgi ļauj Jūrmalu iedalīt divās lielās zonās – tūrisma centrā ar kodolu Majoros un Dzintaros un kūrortā ar centru Ķemeros un Jaunķemeros. Jāatgādina, ka šogad notika pašvaldību vēlēšanas un, kā jau lielākajā daļā lielo pilsētu, arī kūrortpilsētā Jūrmalā partijas fokusējās uz solījumiem, kas tieši skar iedzīvotājus un sociālās jomas, tādējādi uzņēmējdarbības jautājumiem pievēršoties krietni mazāk. Tāpat uzsvars vairāk likts uz Jūrmalas attīstību tūrisma virzienā. Piemēram, Jūrmalas mēra Gata Trukšņa pārstāvētās Zaļo un Zemnieku savienības viens no solījumiem bija Priedainē veicināt mazo jahtu ostu attīstību un uzlabot infrastruktūru. Sākotnēji izskanēja informācija, ka G. Trukšņa kandidatūra netiks virzīta mēra amatam veselības stāvokļa dēļ, tomēr tā izrādījās nepatiesa. Pēc vēlēšanām DB aptaujātie uzņēmēji norādīja, ka svarīgi, lai pašvaldība neliktu šķēršļus. Jūlijs Krūmiņš, runājot par Jūrmalu, izteicies, ka viņam vajag tikai vienu – lai dome netraucē uzņēmējiem strādāt, un viņš cer, ka uzņēmējdarbībai labvēlīga attieksme turpināsies.
«Mēs ceram radīt uzņēmējiem vēl draudzīgāku vidi. Protams, Jūrmalā ir vēsturiski izveidojušās tai raksturīgās uzņēmējdarbības jomas, kuras tiek pastiprināti atbalstītas no pašvaldības puses. Tomēr ir arī nevēlamās nozares, piemēram, mēs negribam attīstīt smago rūpniecību,» intervijā DB norāda Jūrmalas pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Truksnis. Absolūti lielākā daļa uzņēmumu, kuri darbojas pilsētā, ir saistīti ar apkalpojošo sfēru – tās ir tirdzniecības vietas, viesnīcas, kafejnīcas, restorāni un citi tūristus apkalpojoši objekti. Tai pat laikā pilsētā attīstīta ir arī būvniecība un nekustamo īpašumu apsaimniekošana.
Viens no pašvaldības uzdevumiem un mērķiem ir vairot pilsētas atpazīstamību, lai piesaistītu lielāku apmeklētāju skaitu. «Pilsētas atpazīstamība tiek vairota arī ar lielajiem pasākumiem. Pēdējos trīs gados esam daudz darījuši, lai Jūrmala kļūtu par vienu no Eiropas pludmales volejbola centriem. Ir bijuši Masters un dubultie Masters turnīri, šogad notiks Eiropas čempionāta pludmales volejbolā fināls sievietēm un vīriešiem. Tā ir laba reklāma. Atpazīstamību veicina arī citi pasākumi, piemēram, Laimas Vaikules festivāls Rendez-Vous, to finansiāli atbalstīja ļoti daudz uzņēmumu, un arī pašvaldība iesaistījās ar savu artavu,» skaidro G. Truksnis.
Šie pasākumi ir orientēti cita starpā uz to, lai mīkstinātu lielo tūristu skaita un nekustamo darījumu skaita kritumu, sākoties krīzei attiecībās ar Krieviju.
Plašāk lasiet trešdienas, 19. jūlija, laikrakstā Dienas Bizness!