Kamēr Rīgas mērs imitē taupības režīmu un uzdod padotajiem sagatavot taupības plānus, pats no astoņām sekretārēm atteikties neplāno.
Rīgas mērs Jānis Birks Db pastāstīja, ka taupības režīmā saskata dažādas iespējas «savilkt jostu», tostarp viena no tām ir darbinieku skaita samazināšana jeb domes struktūrvienību optimizēšanu, un dažādu amatu funkciju apvienošana.
Prognozes nepiepildās
J. Birks pastāstīja, ka darbinieku optimizācija nepieciešama tādēļ, ka sākotnējās pašvaldības ienākumu prognozes nepiepildās un pašvaldība no iedzīvotāju ienākuma nodokļa iegūs par 17 miljoniem latu mazāk, nekā plānots, savukārt no nekustamā īpašuma nodokļa ienākumi samazināsies par 9 miljoniem latu. Līdz ar to ir jāmeklē iespējas samazināt arī izdevumus. Viņš teica, ka 5.septembrī notiks budžeta komisijas sēde, kurā arī paredzēts diskutēt par to, kādā veidā varētu samazināt izdevumus. Tāpat J. Birks lūdzis savus vietniekus līdz 23. septembrim iesniegt 2009. gada budžeta optimizācijas priekšlikumus, kas ietvertu arī Rīgas domes struktūrvienību optimizēšanu. Db jau ziņoja (29.08.), ka, neskatoties uz taupības režīmu, Rīga domes Pilsētas attīstības departaments un Būvvalde nākamgad kopumā pieprasījuši 79 jaunas štata vietas, savukārt Īpašuma departaments darbinieku skaitu vēlas palielināt par vismaz 35 cilvēkiem.
Sekretārēm svarīgs darbs
Rīgas mērs pastāstīja, ka viņa birojā strādā tikai četras sekretāres-palīdzes, kuras veic svarīgu un atbildīgu darbu, strādā arī naktī, atbildot uz iedzīvotāju telefonu zvaniem un uzklausot dažādas sūdzības, taču par to sīkāk varot pastāstīt pašas palīdzes. Jāpiebilst, ka Rīgas domē ir arī klientu apkalpošanas nodaļa, kā arī zvanu nodaļa, kura veic līdzīgas funkcijas. Taču Rīgas domes mājaslapā publicētā informācija liecina, ka mēra birojā strādā astoņas sekretāres vai palīdzes un vēl četri cilvēki, kas ir padomnieki dažādos jautājumos. Uz citiem jautājumiem par konkrētām Rīgas domes amatu grupām gan J. Birks atbildēt nevēlējās un iegāja savā kabinetā un neatgriešanos. Savukārt iepriekšējais Rīgas mērs Gundars Bojārs pastāstīja, ka viņa laikā mēra birojā kopumā strādāja astoņi cilvēki, respektīvi, par četrām sekretārēm mazāk.
Ar presi strādā daudz
Rīgas domes mājaslapā publicētā informācija arī liecina, ka Rīgas domē strādā vismaz 35 cilvēki, kas nodrošina sabiedriskās attiecības un darbu ar presi. No tiem 13 speciālisti strādā pie domes centrālās administrācijas, bet pārējie speciālisti sadalīti pa departamentiem un atsevišķiem cilvēkiem. Vispārēju informāciju par notiekošo komiteju, komisiju un Rīgas domes sēdēs žurnālisti saņem gan no attiecīgo nozaru departamentiem, gan no domes centrālās administrācijas, tas nozīmē, ka arī sabiedrisko attiecību speciālistu funkcijas pārklājas. Komentāru par šo situāciju no J. Birka Db iegūt neizdevās.
Juristu jūra
Interesanta aina ir arī juristu jomā – Rīgas domes mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka domes Centrālās administrācijas Juridiskajā pārvaldē kopumā nodarbināti 24 cilvēki, visticamāk, ar juridisko izglītību. Tāpat daudzām domes amatpersonām ir savi «padomnieki juridiskajos jautājumos», kā arī daudzi juristi strādā rajonu izpilddirekcijās. Tomēr, neskatoties, uz lielo Rīgas domē pieejamo juristu skaitu, bieži vien tiesas prāvām un atsevišķiem strīdiem tiek algoti juristi «no malas», kas nav domes štata darbinieki, līdz arī to ar Rīgas domi strādājošo juristu skaits ir ievērojami lielāks. Taču arī par juristu skaita iespējamo samazināšanu Rīgas mērs izteikties nevēlējās.