Gan ceļu būves uzņēmumi, gan biedrība «Latvijas ceļu būvētājs» nemitīgi runā par naudas trūkuma problēmu ceļu būves nozarē pēc Eiropas Savienības struktūrfondu naudas plūsmas apsīkšanas, taču stratēģiska plāna valstij nav, sacīja SIA «Binders» valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja.
«Faktiski ir vēl gads, bet par to, kas notiks tālāk, stratēģisku plānu no valsts neredzam. Arī iepriekšējai valdībai un ministriem esam vērsuši uzmanību par to, kā, mūsuprāt, būtu jārīkojas. Pagaidām mēs stratēģisku plānu neredzam, un tas mūs uztrauc,» sacīja Sēja.
Jautāts, vai var izveidoties situācija, ka pēc gada, diviem nekādi lieli ceļu būves projekti netiek realizēti, Sēja norādīja, ka nevarēs uz to atbildēt, jo ceļu būvnieki paši gaida kādu informāciju no valdības par to, kas varētu aizpildīt šo nosacīto tukšuma periodu starp plānošanas periodiem.
«Tāpat iepriekš bija cerības par Rail Baltica projekta realizēšanu attiecīgajā laika posmā. Bet arī par to ir pateikts, ka tas par diviem gadiem aizkavēsies. Viens no konkursiem, kas attiektos uz attiecīgo laika periodu un kura rezultātus gaidām, ir Ķekavas apvedceļa projekts. Tas šobrīd ir vienīgais taustāmais projekts,» sacīja Sēja.
Vaicāts, kāds ir drūmākais scenārijs, ja valdībai nekāda plāna nebūs, Sēja norādīja, ka «Binderam» ir plāns B.
«Būs uzņēmumi, kuri šo periodu pārdzīvos nosacīti veiksmīgāk. Tie būs uzņēmumi, kuri savu darbību nav balstījuši uz vienu noteiktu nozari. Arī mēs strādājam ne tikai ceļu būvē, bet arī inženierkomunikāciju segmentā, būvējam arī tramvaju ceļus un dzelzceļus. Protams, mums ir iestrādes, kā arī skatāmies uz ārējiem tirgiem. Katram uzņēmumam plāns ir savs,» skaidroja Sēja.