Lidostas rekonstrukcijas darbu veicējs, visticamāk, taps zināms jūlijā.
Kopumā starptautiskās lidostas Rīga daudzmiljonu rekonstrukcijas projekta konkursā tiks vērtēti 5 būvnieku piedāvājumi; izraudzīts tiks tikai viens. Pirms nedēļas saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu konkursā tika atjaunoti divi iepriekš noraidītie pretendenti, kas IUB bija iesnieguši sūdzības par konkursa pirmās kārtas jeb kvalifikācijas rezultātiem.
Savus piedāvājumus būvdarbu veikšanai lidostā šobrīd gatavo piegādātāju apvienība FCC, Hochtief un A.C.B., personu apvienība Merks – Merko – Saldus ceļinieks, piegādātāju apvienība SIA Skonto Būve un AS Panevežio keliai, personu apvienība CBF SIA Binders un SIA Arčers un personu apvienība Strabag. Pēdējie divi pretendenti tika atjaunoti konkursā saskaņā ar IUB norādēm.
Kā DB informē Starptautiskās lidostas Rīga valdes loceklis Aldis Mūrnieks, līdz ar IUB lēmumu par vairākām nedēļām ir pagarināts piedāvājumu iesniegšanas laiks, lai ļautu sagatavoties konkursā atjaunotajiem pretendentiem. Aploksnes plānots atvērt 4. jūlijā, savukārt prognozējamais piedāvājumu izvērtēšanas laiks ir apmēram divas nedēļas.
Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras projekts ietver vairākas aktivitātes, kas paredz tādas pozīcijas kā lidlauka drošības uzlabošanu, lidostas kapacitātes palielināšanu, kā arī lidostas saimniecības vides aizsardzības pasākumus. Projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 66,9 miljoni latu; no šīs summas 61% jeb 41,1 milj. Ls ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums, bet 39% jeb 25,8 milj. Ls nodrošina projekta pasūtītājs VAS Starptautiskā lidosta Rīga.
Rekonstrukcijas laikā lidostai ir jāturpina pilnvērtīgi darboties, ko gan pasūtītājs, gan būvnieki vērtē kā lielāko izaicinājumu šajā projektā. “Ir paredzēts, ka nakts laikā no 24 līdz 6 lidostu slēgsim, šajā laikā Rīgā nevarēs ne ielidot, ne izlidot no tās. Tāpēc skrejceļa virskārtas rekonstrukcijas procesā no būvniekiem tiks prasīta maksimāla operativitāte,” uzsver A. Mūrnieks. “Aviācijā nekādas atkāpes no kvalitātes nav pieļaujamas. Te nevar uzbūvēt ceļu, kas pēc gada jau ir ar bedrītēm, kā tas nereti notiek ar mūsu autoceļiem. To neviens nepieļaus. Jāsaprot, ka šis ir nopietns darbs, nevis kārtējais bedrīšu lāpīšanas projekts. Šī lai ir ziņa būvniekiem, ka ekonomēt te nedrīkst,” viņš piebilst.