Auto

Bažījoties par cenu kāpumu pēc eiro ieviešanas, aktīvāk pērk automašīnas

Žanete Hāka,13.11.2013

Jaunākais izdevums

Tuvojoties eiro ieviešanai Latvijā, sarosījušies automobiļu pircēji un tirgotāji, tādējādi šogad no jūlija līdz septembrim par 43% palielinājies valstī ievesto lietoto automašīnu skaits salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.

Turklāt par dažiem procentiem palielinājies arī jaunu automašīnu tirdzniecības apjoms, liecina Baltijas transporta sludinājumu un tirdzniecības portāla autoplius.lv informācija.

Kompānijas pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks uzver, ka sabiedrībā ir izveidojies viedoklis, ka automašīnu cenas pēc eiro ieviešanas var kļūt nedaudz lielākas. Ja tā var teikt, tad auto tirgu ir iekustinājušas bailes, ka līdz ar eiro ieviešanu palielināsies cenas. Tāpēc daļa Latvijas iedzīvotāju jau tagad steidz iegādāties jaunu automašīnu. Turklāt ir arī daudz tādu cilvēku, kuri, iegādājoties automašīnu, norēķinās skaidrā naudā. Attiecīgi - zeķēs sakrātos latus viņi vēlas iztērēt iespējami ātrāk, lai nevajadzētu tos konvertēt uz eiro, norāda A. Mālnieks.

Šī gada trešajā ceturksnī Latvijā tika importēti 13,3 tūkstoši lietotu automašīnu, kas ir par 4000 vienību vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Lielākā daļa Latvijā importēto automašīnu bijušas 6-10 gadus vecas, sasniedzot gandrīz 5,8 tūkstošus vienību, kas ir par 51% jeb 1,95 tūkstošiem vienību vairāk nekā attiecīgajā periodā 2012.gadā. Tikmēr 11-15 gadu vecu automašīnu imports pārsniedzis 4400 vienību, kas ir par 1200 vienībām vairāk nekā trešajā ceturksnī pērn. Šogad par 46% pieaudzis 1-5 gadu vecu automašīnu imports, pārsniedzot 2300 vienības.

«Latvijā tiek importētas jaunākas lietotās automašīnas nekā Lietuvā, kur tirgu lielākoties veido 11-15 gadus vecas automašīnas. Tikmēr Latvijā dominē 6-10 gadus vecas automašīnas. Jāpiebilst, ka šī gada trešajā ceturksnī strauji pieaudzis lietoto BMW, Volvo un Opel markas automobiļu imports. Tiesa, visbiežāk tiek importētas Volkswagen markas automašīnas, sasniedzot 2800 vienību,» norāda A.Mālnieks.

Šī gada trešajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2012.gadā, nedaudz palielinājies arī jaunu automašīnu tirdzniecības apjoms - par 2,3%. Kopumā no jūlija līdz septembrim Latvijā iegādāti 3160 jaunu automašīnu, kas veido 26,2% no kopējā Baltijas valstu jauno automašīnu tirgus. Lietuvieši nedaudz biežāk nekā latvieši iegādājušies jaunas automašīnas, kas veido 27% no kopējā tirgus. Tiesa, visvairāk jaunas automašīnas iegādājušies igauņi - tās veido 46,8% no kopējā Baltijas valstu jauno automašīnu tirgus.

Turklāt samazinās arī reeksportējamo automašīnu skaits, kas nozīmē, ka transportlīdzekļi tiek iegādāti personiskajām vajadzībām. Tirgū tiek lēsts, ka uz vienu jaunu automašīnu Latvijā ievestas 4,2 lietotas automašīnas. Minētā attiecība ir trīs reizes mazāka nekā Lietuvā.

Vispopulārākā jauno automašīnu marka nemainīgi ir Volkswagen. Šī gada trešajā ceturksnī pārdotas 509 Volkswagen markas automašīnas, kas ir par 16,5% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Otrajā vietā ir Toyota – pārdotas 324 automašīnas. Tiesa, Toyota marku automašīnu pārdošanas apjoms šī gada trešajā ceturksnī krities par piektdaļu. Visbiežāk jaunas Toyota markas automašīnas iegādājušies Igaunijas iedzīvotāji, bet Lietuvā pirmajā vietā arī ir Volkswagen markas automobiļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā joprojām ir mazākais autotirgus Baltijā

Žanete Hāka,21.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā aizvien ir mazākais autotirgus Baltijas valstīs, Dienas Biznesa rīkotajā Auto nozares forumā sacīja Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Viņš uzsvēra, ka patlaban Latvijas autotirgus vēl nav sasniedzis pirmskrīzes līmeni, bet atrodas 2005. gada līmenī. Igaunijas tirgus sasniedzis 2006.gada līmeni, bet Lietuvas – 2007.gada līmeni.

Tāpat Latvija no pārējām Baltijas valstīm atpaliek automašīnu skaita ziņā uz vienu iedzīvotāju, savukārt Lietuva šajā ziņā tuvojas Eiropas apmēriem.

Kā liecina dati, Latvijā autotirgus pērn audzis par 7,5%. A.Kulbergs prognozē, ka šajā gadā autotirgus Latvijā augs par 4-4,5% jeb 16,9 tūkstošiem jaunu auto. Tuvākajā laikā iegādāto automašīnu skaits palielināsies stabili, bez straujiem kāpumiem.

Db.lv jau rakstīja, ka Pērn Latvijā kopumā pirmo reizi ir reģistrēti 16,114 tūkstoši automobiļu (pasažieru un vieglais komerctransports līdz 3,5t), liecina Auto asociācijas dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas auto tirgū ir pamats pozitīvai attīstībai; savukārt ārvalstīs ir novērojama pircēju paradumu maiņa

Automašīnu pircēji nereti ir gatavi izvēlēties neizdevīgāku līzinga finansējuma piedāvājumu, ja tas ir ātrāk un ērtāk saņemams. Tādēļ nākotnē jāsamazina laiks, kas autodīleru klientiem jāgaida, lai saņemtu apstiprinājumu par to, vai finansējums no līzinga devēja puses automašīnas iegādei ir piešķirts, jaunākās tendences autotirdzniecībā Dienas Biznesa rīkotajā Auto nozares forumā 2016 ieskicēja jomas eksperti.

Augs lēnām

Tuvākajos gados Latvijas autotirgū nav gaidāmi strauji kāpumi vai kritumi, un izaugsme būs stabila, prognozē nozares eksperti. Aizvadītais gads pasažieru automobiļu tirdzniecībā bija stabils, un pērn Latvijā kopumā pirmo reizi tika reģistrēti 16,114 tūkstoši automobiļu (pasažieru un vieglais komerctransports līdz 3,5 t), kas ir par 7% vairāk nekā 2014. gadā, liecina Auto asociācijas dati. Salīdzinājumam – Lietuvā tirgus pērn auga par 17,8%, bet Igaunijā – par 2,3%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cīnītos pret globālo sasilšanu un piesārņojuma līmeņiem, vairums pasaules attīstīto valstu vienojušās, ka nākotne pieder elektrībai, tostarp automašīnām ar elektrodzinējiem. Tā, piemēram, Norvēģija un Dienvidkoreja jau paziņojušas, ka no 2025. gada pilnībā aizliegs ar degvielu darbināmu jaunu auto tirdzniecību. Arī citas rietumvalstis iecerējušas šādu liegumu ieviest laikposmā no 2030. – 2040. gadam. Tas nozīmē, ka auto ražotājiem strauji jāmainās un jāpielāgojas. Tas patlaban jau notiek, un starp jaunajiem auto katru gadu novērojams arvien lielāks hibrīdauto un elektroauto īpatsvars.

Ekonomiskais ieguvums dārgākai mašīnai

Nav noslēpums, ka jauni hibrīdauto vai elektroauto parasti ir dārgāki nekā ar degvielu darbināmi auto. Tas tāpēc, ka tiem nepieciešams vairāk detaļu un ierīču nekā ierastajām automašīnām (piemēram, baterija, kurā uzkrāt enerģiju, modificēts dzinējs u. c.). Tomēr, ja ar šo automašīnu regulāri brauc, tās cenas starpība atmaksājas aptuveni 4-6 gadu laikā. Vispirms jāņem vērā mazākas enerģijas izmaksas. Bet vienlaikus arī valsts noteiktie nodokļi, apdrošināšanas izmaksas un pat aizdevumu procenti, ja mašīna iegādāta ar kāda finanšu pakalpojuma palīdzību - auto kredīts vai auto līzings, parasti ir zemāki tieši dabai draudzīgiem auto (ieskaitot hibrīdauto un elektroauto). Par aizdevumiem gan jāatceras, ka dažādi aizdevēji piedāvā dažādus nosacījumus un ka tieši noteiktā procentu likme var aizdevumu padarīt izdevīgu vai neizdevīgu. Vieglākais veids, kā šīs aizdevumu likmes un citus svarīgus nosacījumus salīdzināt, ir Sortter mājaslapā – kredītu salīdzināšanas portāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Krievijā pārdots 1,46 milj. jaunu automašīnu, kas ir par desmito daļu vairāk nekā 2016. gadā

Pērn pārdots par 10,6% vairāk jaunu auto; izaugsmi tirgū sagaida arī šogad

Tādas aplēses un prognozes izsaka analītiķi no kaimiņvalsts aģentūras Avtostat. Speciālisti lēš, ka pērn Krievijā pārdots 1,46 milj. jaunu automašīnu, kas ir par desmito daļu vairāk nekā 2016. gadā. Savukārt 2018. gadam analītiķi piedāvā trīs tirgus attīstības scenārijus, kas saistīti ar naftas cenu, jo tas ir viens no noteicošajiem faktoriem kaimiņvalsts ekonomikas attīstībā, no kā atkarīgs arī autotirgus.

Saskaņā ar optimistisko scenāriju, kad naftas vidējā cena ir 75 USD par barelu, jaunu auto tirgus varētu izaugt par 20% – līdz 1,75 milj. vienību. Šāda rožaina scenārija gadījumā pārdošanas apjomi praktiski pietuvotos 2010. gada rādītājiem, kad Krievijā tika iegādāti 1,78 milj. jaunu auto. Laika periodā no 2013. līdz 2016. gadam kaimiņvalstī šajā jomā tika piedzīvots kritums, kad, piemēram, 2015. gadā bija 36% – līdz 1,49 milj. auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi 10 gadu augstākajā līmenī

Dienas Bizness,17.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi pērn sasnieguši 10 gadu augstāko līmeni, jo ekonomikas izaugsme pasaulē ir uzlabojusi patērētāju noskaņojumu, raksta Bloomberg.

Pieaugumu lielā mērā veicina tādu krosoveru kā Peugeot, Renault, Alfa Romeo un Toyota pieprasījums.

Kopējais reģistrāciju skaits pērn pieauga par 3,3% līdz 15,6 miljoniem transportlīdzekļu, liecina Eiropas Automašīnu ražošanas asociācijas dati. Šis ir lielākais skaits kopš 2007.gada, kad tika pārdoti 16 miljoni transportlīdzekļu. Decembrī gan pārdošanas apjomi sarukuši par 4,8% līdz 1,14 miljoniem transportlīdzekļu.

Visstraujāko izaugsmi pērn piedzīvoja Toyota Motor Corp ar 12%. Aizvadītajā nedēļā Japānas kompānija paziņoja, ka pieprasījums Eiropā pēc tās krosovera RAV4 hibrīda 2017.gadā ir audzis par 31%.

Renault pārdošanas apjomi Eiropā auga par 6,7%, Fiat – par 5,2%, bet Alfa Romeo – par 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Autoražotāju akcijas šogad augušas pat par 50%

Žanete Hāka,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājiem gads ir iesācis veiksmīgi, jo lielākā daļa kompāniju šogad ir uzrādījušas labu sniegumu, un to akciju cenas ir piedzīvojušas visai lielu kāpumu, stāsta Swedbank brokeris Juris Jankovskis.

Viņš skaitdro, ka straujo autorūpnieku akciju cenu izaugsmi nedaudz piebremzēja iepriekšējā nedēļā publicētie Ķīnas ražošanas dati, kuri bija sliktāki nekā gaidīts. Tā kā Ķīna ir pasaules lielākais autotirgus, tad izaugsmes pavājināšanās šajā reģionā nepatīkami var atsaukties uz autoražotāju realizācijas apjomiem šajā valstī. Tā kā šogad akciju tirgos turpināja valdīt pozitīvs noskaņojums, daudziem akciju indeksiem uzrādot pat visu laiku augstākās vērtības, tad arī autoražotāju kompāniju akcijām kā cikliskās nozares pārstāvjiem tika pievērsta liela investoru uzmanība.

Tāpat jāatzīmē, ka automobiļu pārdošanas apjomi gada pirmajā ceturksnī kopumā pasaulē ir pieauguši, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, un lielāko devumu pārdošanas apjomu pieaugumam, kā ierasts, ir devis Āzijas reģions, kā arī Ziemeļamerika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas platforma - Igaunijā dibinātais uzņēmums Taxify - noslēdzis investīciju raundu 175 miljonu ASV dolāru apmērā. Piesaistītās investīcijas uzņēmums ieguldīs savu tehnoloģiju attīstībā un turpinās strādāt pie risinājumiem kā pārvietoties pilsētās, galvenokārt Eiropas un Āfrikas tirgos, liecina medijiem sniegtā informācija.

Investīciju raundu vadīja starptautiskais autotirgus līderis «Daimler», kura portfelī jau ir vairāki Eiropas mobilitātes un tehnoloģiju uzņēmumi. «Daimler » pārstāvji pievienosies arī «Taxify» valdei.

Investoru vidū ir Eiropas riska kapitāla fonds «Korelya Capital» un «TransferWise» līdzdibinātājs Taavets Hinrikus, kuri pievienojas vairākiem jau esošajiem investoriem, tostarp «Didi Chuxing». Investīciju raundā «Taxify» uzņēmums novērtēts 1 miljarda ASV dolāru apmērā.

«Taxify» ir viena no straujāk augošajām braucienu izsaukšanas platformām pasaulē, to izmantojuši vairāk kā 10 miljoni pasažieru un 500 000 vadītāju vairāk nekā 25 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ferrari: Meksika ir nākamā Ķīna

Jānis Rancāns,06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājiem Meksika ir nākamā Ķīna – vieta, kurā paredzams automašīnu tirdzniecības pieaugums, uzskata Itālijas autobūves kompānijas Ferrari Ziemeļamerikas struktūrvienības izpilddirektors Marko Matiaci (Marco Mattiacci).

«Mēs redzam liecības, ka liela daļa ražošanas pārceļas uz Meksiku. Valstī ir augsts izglītības kvalitātes līmenis, jauna valdība un netālu atrodas ASV,» sacījis M. Matiaci.

Meksikā esot augsts pieprasījums pēc ekskluzīvām automašīnām. «Kad mēs laidām klajā jauno La Ferrari, to vēlējās iegādāties 15 Meksikas miljardieri. Savukārt 2003. gadā, kad tirdzniecībā nonāca Enzo, no Meksikas bagātniekiem nebija pasūtījumu. Tas liecina par daudz ko,» sacīja M. Matiaci.

Paredzamā Meksikas autotirgus izaugsme ir saistāma ar valsts iedzīvotāju bagātības līmeņa pieaugumu, ārvalstu investīcijām un ražošanas palielināšanos. Tajā pašā laikā lielais pieprasījums sagādā Ferrari arī izaicinājums. Aizvadītajā gadā autoražotājs pārdevis 7,3 tūkstotošus automašīnu, kas kompānijas vadītājam licis pavēstīt, ka uzņēmums grib turpināt būt tikai ekskluzīvs transportlīdzekļu ražotājs, un tāpēc šogad ražošanas apjomi tiks samazināti līdz septiņiem tūkstošiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Skandi Motors pērn strādājis ar 337 tūkstošu eiro zaudējumiem

Žanete Hāka,11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu «Mitsubishi», «Hyundai» un «Nissan» oficiālais pārstāvis Latvijā SIA «Skandi Motors» 2018. gadā palielinājis apgrozījumu par 2,3% salīdzinājumā ar 2017. gadu, taču atsevišķu negatīvu apstākļu dēļ strādājis ar zaudējumiem, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Skandi Motors» apgrozījums pērn sasniedza 40,539 miljonus eiro, bet uzņēmuma zaudējumi bija 337 tūkstoši eiro. «Negatīvais rezultāts nav uzskatāms par kādu būtisku tendenci uzņēmuma darbībā,» sacīts SIA «Skandi Motors» gada pārskatā.

Tajā atzīmēts, ka autotirgotājs 2018. gadā norakstījis būtiskus mārketinga izdevumus, lēnas aprites rezerves daļu krājumu, kā arī vairākas citas izdevumu pozīcijas. SIA «Skandi Motors» apgrozījums, lai arī pieaudzis, nav palielinājies tik strauji kā citus gadus, galvenokārt, dēļ izmaiņām pārstāvēto auto zīmolu modeļu gammā un arvien sīvākas konkurences gandrīz visos autotirgus segmentos.

SIA «Skandi Motors» apgrozījuma izmaiņas Infogram Uz 2019. gadu SIA «Skandi Motors» raugās pozitīvi. Autotirgotājs plāno nostiprināt esošās pozīcijas gan pārdošanas, gan pēcpārdošanas segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Eiropā automašīnu pārdošanas apjomi 20 gadu zemākajā līmenī

Žanete Hāka,18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi maijā sarukuši līdz 20 gadu zemākajam līmenim, jo rekordlielais bezdarba līmenis samazinājis pieprasījumu pēc PSA Peugeot Citroen, Renault SA, Fiat SpA un General Motors Co. automašīnām, raksta Bloomberg.

Jauno automašīnu reģistrācijas apjomi kritušies par 5,9% līdz 1,08 miljoniem transportlīdzekļu. Pērn attiecīgajā mēnesī to skaits bija 1,15 miljoni, liecina Eiropas autoražotāju asociācijas dati. Šis skaits ir zemākais mēneša apjoms kopš 1993. gada.

Peugeot, Renault, Fiat un General Motors piegāžu apjomi reģionā samazinājās par vismaz 10%, pat cenu samazinājumam nespējot piesaistīt pircējis.

«Mums ir jāgaida vismaz pieci gadi, kamēr autotirgus atgūsies,» sacījis tirgus izpētes centra eksperts Ferdinands Didenhofers.

Autoražotāju kompāniju vadītāji paredz, ka Eiropas automašīnu tirgus šajā gadā piedzīvos kritumu jau sesto gadu pēc kārtas, kā iespējamo atveseļošanās sākumu minot pēdējo ceturksni. Peugeot eksperti prognozē, ka kopumā nozares pārdošanas apjomi šogad saruks par 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas jauno auto tirgū nosacīti panākumi

Lelde Petrāne,24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādījis stabilu 8,6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, liecina Auto Asociācijas sniegtā informācija.

Asociācija norāda, ka "tas ir ļoti labs rezultāts, ņemot vērā, ka arī 2019. gada otrajā pusē turpinājās jaunu izmešu normu izraisītas modeļu tehnisko risinājumu izmaiņas, ietekmējot piegādes, gan arī arvien sarežģītākā situācija kreditēšanas tirgū". Lielāko daļu no tirgus pieauguma veido kompaktā apvidus automobiļu klase.

2019. gads vieglo automobiļu tirgū Latvijā ir bijis ar stabilu izaugsmi gandrīz katru mēnesi. Nebūtiski reģistrāciju samazinājumi ir bijuši vien jūnijā, augustā un novembrī. Kopumā ir tikuši reģistrēti 20 939 jauni automobiļi. "Mēs beidzot pirmo reizi pēc 2008. gada esam pāri 20 tūkstošu slieksnim," vēsta Auto asociācija.

Tas gan esot stipri nosacīts panākums, jo arvien esam vairāk nekā 10 gadu attālumā no 2007. gada rezultāta. Eiropas kopējais tirgus, kā arī, piemēram, Igaunija jau vairākus gadus ir ļoti tuvu 2007.-2008. gadu tirgum un, visticamāk, to sasniegs tuvākā viena līdz divu gadu laikā, kamēr Lietuva to ir pārsniegusi jau pirms trim gadiem un turpina izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eiropas autotirgus sāk atgūties

Žanete Hāka,15.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar recesijas beigām eirozonā Eiropas autotirgus uzrāda pirmās atveseļošanās pazīmes, aģentūrai Bloomberg sacījuši nozares pārstāvji.

Automašīnu tirdzniecības apjomi jūlijā auguši Vācijā, Francijā, Lielbritānijā un Spānijā,savukārt kritums Itālijā bija mazākais šajā gadā. Jāpiebilst, ka vēl jūnijā pieprasījums kritās līdz zemākajam apjomam kopš 1996. gada.

Tā, piemēram, Ford Motor piegādes apjomi uz 19 galvenajiem Eiropas tirgiem pieauga par 8,7%, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo mēnesi, līdz 90 tūkstošiem automašīnu.

«Sliktākais ir garām,» sacījuši Ford pārstāvji, piebilstot, ka tomēr ir pārāk agri gaidīt strauju izaugsmi, kaut arī nākotnes perspektīva ir uzlabojusies.

«Eiropā tirgi stabilizējas un otrajā gada pusē mēs visdrīzāk redzēsim pozitīvus skaitļus,» saka IHS Automotive analītiķis Kristofs Sturmers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā eirozonas rūpniecības izlaide pieaugusi straujāk, nekā iepriekš prognozēts, liecina jaunākie Markit dati.

Indekss, kas balstīts uz ražošanas nozares iepirkumu menedžeru aptauju, pieaudzis līdz 51,4 punktiem, salīdzinot ar 50,3 punktiem jūlijā. Indeksa rādītājs virs 50 punktiem liecina par izaugsmi.

Kopš eirozonas ekonomika otrajā ceturksnī uzrādīja kāpumu, virkne datu ir sākuši uzrādīt pozitīvas tendences. Augustā ekonomiskais noskaņojums pieauga līdz divu gadu augstākajam līmenim, raksta Bloomberg.

Eiropas autotirgus, kas piedzīvo kritumu jau sesto gadu pēc kārtas, stabilizējas. Jaunu automašīnu reģistrācijas apjomi reģionā jūlijā pieauga par 4,8% līdz 1,02 miljoniem transportlīdzekļu.

Tiesa gan, bezdarba līmenis saglabājas nemainīgs, tādēļ Bloomberg aptaujātie eksperti prognozē, ka trešajā ceturksnī eirozonas ekonomikas izaugsme palēnināsies līdz 0,1%. Tāpat analītiķi paredz, ka bezdarba līmenis nesaruks zem 12% līdz pat 2015. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Desmit pasaulē pārdotākās automašīnas

Žanete Hāka,13.05.2014

1. Toyota Corolla

Vieta pērn: 1.
Pārdoto automašīnu skaits šā gada 1.ceturksnī: 276,8 tūkstoši
Pārdoto automašīnu skaits 2013. gada 1.ceturksnī: 280,9 tūkstoši
Izmaiņas gada laikā: - 1,5%
Tirgus daļa šā gada 1.ceturksnī: 1,5%
Tirgus daļa 2013. gada 1.ceturksnī: 1,6%

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī pasaules autotirgus piedzīvojis 4,5% izaugsmi, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo laika periodu, atsaucoties uz focus2move.com datiem, raksta portāls 24/7 Wall St.

Marts bija 13. mēnesis pēc kārtas, kad gada griezumā audzis pārdoto automašīnu skaits. Šajā mēnesī kopumā pārdoti 21,6 miljoni transportlīdzekļu, kas ir gandrīz par vienu miljonu vairāk nekā pērn.

Divi līderi, skatoties pēc pārdoto automašīnu skaita, Toyota Corolla un Ford Focus šā gada sākumā pārdevuši mazāk transportlīdzekļi nekā pirms gada, tomēr nav zaudējuši savas vietas sarakstā.

Galerijā augstāk iespējams iepazīties ar desmit pasaulē pārdotākajām automašīnām šā gada pirmajā ceturksnī!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors atgriežas peļņā

Žanete Hāka,05.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA Skandi Motors apgrozījums sasniedza 27,142 miljonus eiro, un, salīdzinot ar 2012. gadu apgrozījums ir samazinājies par 7,6%, liecina Lursoft dati.

Pretstatā 2012.gadam, kuru auto tirgotājs noslēdzis ar 223,18 tūkstošu eiro zaudējumiem, pērn gūta 93,099 tūkstošu eiro peļņa.

Skandi Motors norāda, ka kopējais Latvijas autotirgus ir turpinājis kritumu arī 2013. gadā – jaunu pasažieru un vieglā komerctransporta apjoms ir krities par 1% salīdzinājumā ar 2012. gadu. Kā galveno iemeslu kritumam SIA Skandi Motors vadība min aizvien zemo uzņēmumu un iedzīvotāju pirktspējas līmeni, kur pēdējā gadījumā lielu negatīvu iespaidu atstāj pelēkā sektora esamība atalgojumos un attiecīgi līzinga pirkšanas iespēju nepieejamība.

Uzņēmuma lielākais īpašnieks ar 90,99% kapitāldaļu ir Valdis Spredzis, atlikušo 9,01% kapitāldaļu īpašnieks ir Kaspars Pone. V. Spredzim pieder vēl divi uzņēmumi SIA Skandi Apdrošināšanas Brokeri un SIA MML Imports.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Yaris izaicina Corolla? 
Nē! Tikai labās pieredzes pārņemšana


Guntars Gūte,19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē

Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Paspēt iekāpt Mjanmas straujās izaugsmes vilcienā

Līva Melbārzde, Didzis Meļķis,01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidaustrumāzijas plaukstošākajā valstī Mjanmā ir labas biznesa izredzes enerģētikas, IT, telekomunikāciju un transporta, loģistikas uzņēmumiem, kā arī dažādu produktu ražotājiem

Indoķīnas pussalā esošajā Mjanmā attīstība pēdējos gados notikusi vēja soļiem. Iekšzemes kopprodukta pieaugums šim gadam tiek lēsts 8,5% apmērā, bet tūrisms kopš 2010. gada ir pieaudzis pat par 1000%. Mjanma ir pievilcīga ar gandrīz 2000 km garu baltu smilšu krasta līniju, bagātīgiem zivju resursiem un derīgajiem izrakteņiem. Mjanmai ir gan sava nafta, gan gāze – šo nozari biznesa plānos aktīvi cenšas iekļaut Ķīna un Indija. Pie Mjanmas bagātībām pieskaitāmas arī ogles, dārgakmeņi un dārgmetāli – tās rubīni no globālā rubīnu tirgus veido pat 78%. Valstī, īpaši Mandalejas apgabalā ir nefrīts, kura meklēšanā īpaši aktīvi iesaistījušies ķīnieši. Arī mežu netrūkst, tāpēc eksportēti tiek gan tīka, gan ozola, bambusa un palmu koksnes izstrādājumi. Eksporta produkti ir arī rīsi un augļi. Lielākās ar biznesu saistītās pilsētas ir Jangona (8,5 milj. iedzīvotāju), Mandaleja (2,5 milj. iedzīvotāju) un Nipitava (1,3 milj. iedzīvotāju).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo investēs 500 miljonus dolāru jaunas ražotnes būvniecībā ASV, raksta Financial Times.

Uzņēmums pārdoto automašīnu skaitu šajā valstī vēlas palielināt par 100 tūkstošiem gadā, tādējādi pašreizējos pārdošanas apjomus tajā palelinot par gandrīz 80%.

ASV autotirgus izaugsme slikto laika apstākļu dēļ februārī bremzējās, taču paredzams, ka šajā gadā tajā tiks pārdoti 16,9 miljoni automašīnu. Jāatzīmē, ka kopš recesijas tādu lielu autoražotāju kā General Motors, Chrysler un Ford pārdošanas apjomi šajā valstī ir auguši.

Volvo paziņoja, ka jaunā rūpnīca radīs arī jaunas darba vietas, taču konkrēti neminēja, cik cilvēki tajā tiks pieņemti darbā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Volkswagen krāpies piesārņojuma testos; akcijas cena nogāžas par 17%

Žanete Hāka,21.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien autoražotāja Volkswagen AG akcijas cena piedzīvoja smagāko kritumu gandrīz septiņu gadu laikā pēc tam, kad kompānijas pārstāvji atzinās, ka vairākus gadus ir krāpušies dīzeļa dzinēja emisijas testos, raksta Bloomberg.

Tādējādi uzņēmums riskē saņemt soda naudu vairāku miljardu dolāru apmērā un pasaules otrā lielākā autotirgus patērētāju nosodījumu.

Pēc šīm ziņām pirmdien kompānijas akcijas cena saruka par 17% jeb 27,9 eiro līdz 134,5 eiro, kas ir lielākais kritums kopš 2008. gada novembra. Kopumā Volkswagen akcijas cena šajā gadā ir sarukusi par 25% un kompānijas vērtība patlaban ir 65,3 miljardi eiro.

Svētdien Volkswagen vadītājs Martins Vinterkorns paziņoja, ka kompānija patlaban sadarbojas ar izmeklētājiem un šajā lietā ir pasūtījusi iekšējo izmeklēšanu. Kompānijas vadītājs uzsvēris, ka viņam ir ārkārtīgi žēl par sabiedrības uzticības iedragāšanu. Volkswagen apturējusi to automašīnu tirdzniecību, kuras iesaistītas šajā skandālā, neskatoties, ka tās bijušas Vinterkorna ASV tirgus iekarošanas stratēģijas stūrakmens. Kopumā tas aptver gandrīz pusmiljonu automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas autoparks var līdzināties tikai Somijas un Norvēģijas automašīnām

Guntars Gūte, speciāli Dienas Biznesam,13.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nav stratēģijas, kā veicināt ilgtspējīgu autoparka attīstību

Lai arī Latvijas autotirgus jomā aizvien aktuāla tēma ir risinājumu meklēšana ilgtspējīga autoparka izveidošanai, kur viena no pamata domām ir rast iespēju ar dažādu instrumentu palīdzību veicināt autoparka vecuma samazināšanu, tomēr vecums nebūt nav galvenais iemesls, kādēļ mūsu autoparks ir vērtējams kā kritisks. Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš norāda, ka Latvijas autoparks ir viens no vecākajiem ES, kam līdzināties var tikai Somijas un Norvēģijas automašīnu vidējais vecums. Tomēr viņš norāda, ka Somijas un Norvēģijas autoparks ir samērā vecs, ko ietekmē augsti nodokļi šajās valstīs, tostarp arī automašīnām. «Taču ir ļoti būtiska nianse – šajās valstīs, atšķirībā no Latvijas, arī gados vecas automašīnas ir labā tehniskā stāvoklī, jo tiek pastāvīgi koptas. Arī remontdarbiem tiek izmantotas oriģinālas un kvalitatīvas rezerves daļas. Latvijā šī aina lielākoties ir pilnīgi pretēja – vecās automašīnas arī tehniski ir novecojušas un faktiski neatbilst ne drošības, ne arī vides aizsardzības prasībām,» norāda I.Rūtiņš. «Faktiski arī ikgadējo tehnisko apskati Latvijas autoīpašnieki uzskata kā diagnostikas iespēju, kurā nosaka minimumu, ko nepieciešams automašīnai salabot, lai tā varētu turpināt piedalīties ceļu satiksmē. Manā skatījumā lielākā daļa autoīpašnieku tikai reizi gadā obligātā kārtā parūpējas par savu auto, bet pēc tam visu pārējo laiku šīs rūpes ir ļoti minimālas,» uzskata I.Rūtiņš, piebilstot, ka ziemeļvalstu autoīpašnieki pret saviem auto izturas pilnīgi citādi, pastāvīgi rūpējas par to un veic regulāras apkopes.

Komentāri

Pievienot komentāru