Bankas turpinās procesu automatizācija un roboti pārņem darbinieku pienākumus, sākot no klientu zvanu apkalpošanas līdz pat aktīvu pārvaldei, raksta Bloomberg.
Nordea Bank vadītājs Kaspers fon Koskulls paziņojis, ka tuvāko desmit gadu laikā darbinieku skaits bankās varētu sarukt uz pusi, jo pielāgošanās ir vienīgais veids, kā nākotnē saglabāt konkurētspēju. Tādēļ banka nolēmusi samazināt darbinieku skaitu par 6000. Viņš paredz, ka nākotnē automatizācija un roboti pārņems no cilvēkiem pienākumus, sākot no klientu zvanu apkalpošanas līdz pat aktīvu pārvaldei.
SEB, Svenska Handelsbanken un Swedbank arī piekrīt, ka tehnoloģiju attīstība ir panākumu atslēga, taču tām ir citādas idejas par to, kuri darbinieki jāaizvieto ar robotiem, un tās neplāno tik lielu darbinieku skaita samazināšanu kā Nordea. Dažas bankas dara pretējus procesus – pieņem darbā jaunus darbiniekus, kas strādā tehnoloģiju un datorzinātnes jomā.
SEB bankas vadītājs Johans Torgebijs sacījis, ka viss, ko iespējams automatizēt, tiks automatizēts. Viņš piebildis, ka nav šaubu, ka jaunās tehnoloģijas ietekmē patērētāju uzvedību un maina tradicionālos banku modeļus.