Ēdināšanas uzņēmums Lido ieviesis jauninājumu klientu apkalpošanā – turpmāk savākt traukus palīdzēs roboti ar integrētām mākslīgā intelekta tehnoloģijām.
Ar jauno tehnoloģiju palīdzību plānots atvieglot darbinieku ikdienu, paaugstināt veiktspēju, kā arī uzlabot klientu apkalpošanas rādītājus. Investīcijas projektā uzņēmums neatklāj.
Roboti ir vidēja izmēra ierīces ar iebūvētiem plauktiem paplātēm. Pateicoties autonomajai pārvietošanās funkcijai, navigācijas iestatījumiem un inteliģentajai spējai izvairīties no šķēršļiem, roboti pārvietojas pa zāli, aicinot novietot uz tā plauktiem paplātes ar netīrajiem traukiem. Iestatījumi ļauj atpazīt dažādas situācijas un darbības, un likt robotam reaģēt ar atbilstošu balss vadību, nodrošinot interaktīvu komunikāciju ar klientiem.
Iespējams, nākotnē veicamo darbību daudzums tiks paplašināts, jo ierīču funkcionalitāte ietver arī ēdiena piegādi, sveicināšanu, balss mijiedarbību un vairāku robotu sadarbību.
“Šie roboti ir lielisks rīks kā padarīt klientu pieredzi restorāna apmeklējuma laikā vēl patīkamāku, vienlaicīgi mazinot personāla fizisko slodzi, jo paplāšu nēsāšana ar traukiem prasa ievērojamu piepūli. Tagad tās var novietot uz robotiem, kas paātrinās apkalpošanu un atvieglos darbinieku ikdienu,” – stāsta AS Lido valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa.
Šādas tehnoloģijas ieviešana prasīja turpat gadu. Šobrīd roboti palīdz klientu apkalpošanā Lido restorānos tirdzniecības centros Akropole Alfa un Spice. Ar laiku šādu vai līdzīgu tehnoloģiju ieviešana paredzēta visā Lido restorānu tīklā.
AS Lido uzņēmuma grupā ietilpst 12 restorāni un 4 veikali Latvijā (Rīgā un Ādažos), 4 restorāni Igaunijā (Tallinā), gaļas un kulinārijas ražotne, alus darītava un konditoreja Rīgā, kopumā uzņēmumā strādā vairāk kā 1000 darbinieku. "Lido" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2022.gada 1.maija līdz šā gada 30.aprīlim, strādāja ar 51,98 miljonu eiro apgrozījumu un 1,373 miljonu eiro peļņu.