Ieguldot vairāk nekā miljonu eiro, ēdināšanas uzņēmums LIDO jau drīzumā plāno atvērt jaunu restorānu Riga Plaza. Šis ir viens no nedaudziem jauna restorāna atvēršanas piemēriem pēc pandēmijas, Krievijas iebrukuma Ukrainā radītās inflācijas un Eiropas Centrālās bankas likmju celšanas.
Turklāt LIDO šajā periodā mainījies akcionāru sastāvs. Kādi bijuši uzņēmuma izaicinājumi, kā pārvarētas grūtības, kas nepieciešams nozares un uzņēmuma attīstībai, Dienas Bizness jautāja LIDO valdes priekšsēdētājai Ritai Auziņai.
Fragments no intervijas
Pandēmijas ekonomiskā vētra ēdināšanas nozarē ir garām. LIDO grasās atklāt jaunu restorānu. Kas šobrīd ir LIDO? Cik lielā mērā LIDO ir tas pats, kas bija pirms pandēmijas?
LIDO ir tautas mīlēts zīmols ar 37 gadu darba pieredzi Latvijā, un šogad svinam 15 gadu jubileju arī Igaunijas tirgū! Mēs apkalpojam aptuveni 30 tūkstošus klientu. Proti, ik dienu 30 tūkstoši cilvēku balso par LIDO ar savu maciņu. Protams, tā ir gadu gaitā radīta vērtība. Šobrīd LIDO restorānu tīklā ir 20 tirdzniecības vietas – 12 restorāni Rīgā un Pierīgā, 4 veikali Rīgā un 4 restorāni Tallinā. Jau pavisam drīz kopumā būs 21 tirdzniecības vieta. Nozīmīga vienība mūsu sastāvā ir LIDO produkcijas ražošanai, kurā ražojam preces veikalu tīkliem, un ar veikalu starpniecību mūsu produkcija var nonākt ikviena Latvijas iedzīvotāja maltītē. LIDO ir tautas ēdinātājs, un mūsu misija – ēdināšana tautai – ir vadmotīvs daudzu lēmumu pieņemšanā. Man personīgi LIDO ir komanda, kas tur godā noteiktu vērtību kopumu. Mūsu vērtības ir rūpes, kvalitāte, godīgums un kārtība. Šīs vērtības tiek iedzīvinātas ikvienā uzņēmuma procesā. Tas ir drošs paņēmiens, kā skaidri redzēt ceļu, darot savu darbu. LIDO ir komanda, kura neguļ uz lauriem, un kā nozares līderim mums jāiet uz priekšu diezgan drosmīgi, daudzreiz pat strauji, lai sasniegtu augstvērtīgus biznesa rādītājus. Mēs negaidām, kad lietas notiks, mūsu komanda allaž ir apņēmības pilna nepārtraukti pilnveidoties un likt lietā iegūto pieredzi, ar degsmi radīt ko jaunu, sekojot pasaules tendencēm un inovācijām.
Kāds pārtikas produkts šobrīd ir pasaules tendence?
Mūsu iemīļotie griķi! Šis produkts, ko pazīstam jau kopš bērnības, šobrīd ir pasaules jaunums. Griķi kā izejviela tiek uzsvērti kā īpaši veselīgs produkts. Starp citu, arī kefīrs ir līdzīgā statusā, un pasaules ēdināšanas kultūrā kefīrs ienāk līdzās dažādiem bifido jogurtiem. Mēs allaž sekojam līdzi nozares tendencēm un papildinām savu produktu klāstu ar jaunumiem ēdienkartē.
Pandēmijas laiks nebūtībā aiznesa ne vienu vien ēdināšanas uzņēmumu. Jūs esat palikuši, restorānu skaits palicis, bet kā ir ar darbiniekiem? Skaits nesamazinājās?
LIDO ir stabils uzņēmums ar līdzīgu darbinieku skaitu kā pirms pandēmijas: kopā esam 1200, Latvijā – 930. Tāpat ar lepnumu varu teikt, ka LIDO ir Latvijas tautsaimniecībai nozīmīgs uzņēmums – nomaksāto nodokļu apjoms pērn bija aptuveni 16,25 miljoni eiro. Tāpat arī citiem vietējiem uzņēmumiem mēs radām izejvielu noieta tirgu.
Kāds raksturlielums, piemēram, cik kartupeļu pārstrādā LIDO tīklā Latvijā?
Piecas tonnas ik dienu! Piedalāties arī ēdināšanas nozares politiku veidošanā? Mēs apzināmies savu nozīmi Latvijas ēdināšanā un sniedzam ekspertu viedokli par nozīmīgiem jautājumiem, vienmēr esam gatavi dalīties ar pieredzi un mudinām sabiedrību būt godīgiem, jo tā ir mūsu pamatvērtība. Mēs zinām, ka bizness var būt godīgs, un mēs to rādām ar savu piemēru. Viens no mūsu darbības principiem ir būt sociāli atbildīgam uzņēmumam.
Darbinieki pievērš tam uzmanību, novērtē, ka vēlaties būt sociāli atbildīgi?
Protams! Visvairāk es to redzu jauniešos, un tas priecē. Ik vasaru pie mums pirmo darba pieredzi iegūst 300 līdz 400 jauniešu. Tieši viņu acīs un valodā to jūtu, viņiem ir svarīgi, ka uzņēmums ir sociāli atbildīgs, uzņēmums atbild par savām darbībām un rūpējas ne tikai par savu peļņu, bet arī par Latvijas tautsaimniecību kopumā.
Visu interviju lasiet 6.augusta žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.