Igaunijas apģērbu ražotājs un tirgotājs Baltika Group apstiprinājis 2019. un 2020.gada operacionālo plānu, kas paredz optimizēt zīmolu portfeli un pārdošanas kanālus, kā arī attīstīt digitalizāciju, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Tallinn.
Sākot no 2020.gada pavasara zīmoli Monton, Mosaic un Bastion tiks apvienoti zem viena zīmola, un vadošais zīmols būs Monton, kas visvairāk atbilst kompānijas mērķauditorijai un klientu gaidām, norāda uzņēmums. Kompānija iecerējusi lielāku uzmanību pievērst mazumtirdzniecībai un interneta pārdošanai Baltijas valstīs, tādējādi produktu attīstības procesu padarot efektīvāku. Veikalu tīkls tiks veidots, balstoties uz jauno zīmolu portfeli un lielākā uzmanība tiks vērsta uz labākajām vietām iecienītākajos centros.
Kompānija šogad pārtrauks franšīzes līgumu ar Krievijas partneri OU Ellipse Group. Jaunās stratēģijas mērķis, pēc kompānijas pārstāvju teiktā, ir ar digitalizācijas palīdzību biznesa procesus padarīt vienkāršākus, ātrākus un efektīvākus. Pakāpeniski tiks ieviesti jaunākie digitālie instrumenti – 3D modelis produktu attīstībā, fizisko paraugu piedāvājumi, mākslīgais intelekts uzkrājumu pārvaldē un digitālie risinājumi klientu apkalpošanā.
Pašlaik Baltika Group biznesa modelis ir pārāk dārgs un fiksēto izmaksu daļa ir augsta, kas padara sarežģītas iespējas reaģēt uz ārējiem faktoriem un pieprasījumu, norāda uzņēmums, piebilstot, ka jāmeklē risinājums esošajai situācijai un tam, kā samazināt izmaksas. Ražošanas izmaksas aug straujāk nekā patērētāju vēlme maksāt par šiem produktiem. Tajā pašā laikā, attīstot ražošanu, ir grūti uzmanību vērst uz tirdzniecības apjomu palielināšanu. Tā rezultātā uzņēmums nolēmis pārtraukt ražošanu Igaunijā un izmantot Eiropas partneru šūšanas pakalpojumus, saglabājot uzņēmuma standartus, skaidro uzņēmuma pārstāvji.