Šā gada kritiskākie trīs Covid-19 krīzes mēneši – marts, aprīlis un maijs – ir aizvadīti, lidojumi tiek atsākti, tomēr aktivitāte gaisā vēl ir tālu no 2019. gada nogales rādītājiem. Atgriešanās normālā darba ritmā aviācijas nozarei būs lēna, jo krīze turpinās.
Aviācijas nozare dalās trīs pamatvirzienos – infrastruktūra, lidsabiedrības un gaisa satiksmes atbalsts. Visos trīs pamatvirzienos darbojas lielas, valstij piederošas kompānijas, tādēļ arī nozares pasargāšana primāri ir atkarīga no šo kompāniju īpašnieka, proti, valsts, nostājas un rīcības un pēc tam jau no individuāli katra uzņēmuma aktivitātēm. Tajā pašā laikā privātajā sektorā ir līdzvērtīgs apgrozījums, strādājošo skaits, bet atbalsta saņemšanas iespējas krietni atšķiras no valsts aviācijas milžiem.
"Mēs apzināmies, ka aviācijas nozare pēc krīzes atkopjas lēni, bet arī skaidri redzam, ka tas notiek konsekventi un pārliecinoši. Mēs saprotam, ka Rīga ir Baltijas reģiona aviācijas centrs," žurnālam "Dienas Bizness" pauž Latvijas Republikas satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
"Aviācijas nozares ekosistēma nevar efektīvi pastāvēt un darboties bez privātajā sektorā strādājošiem uzņēmumiem un to sniegtajiem pakalpojumiem," atklātā vēstulē premjeram Krišjānim Kariņam, satiksmes ministram T. Linkaitam, veselības ministrei Ilzei Viņķelei un citiem pauž biedrības Latvijas Aviācijas asociācija valdes loceklis Artūrs Kokars. Asociācijas pētījums liecina, ka teju visi aviācijas nozares uzņēmumi, kuru darbība ir saistīta ar pasažieru apkalpošanu un gaisa kuģu apgādi, darbojas ar operacionāliem zaudējumiem. Kopumā ir runa par vairāk nekā pusi no privātajā sektorā strādājošajiem aviācijas nozares uzņēmumiem ar kopējo apgrozījumu pērn virs 300 miljoniem eiro un vairāk nekā 1300 labi atalgotiem darbiniekiem. Vēstulē uzsvērts, ka valstī kopumā ārkārtas situācija ir izbeigta, bet aviācijas nozarē tā turpinās, tāpēc draud uzņēmumu darbības izbeigšana.
Visu rakstu lasiet 1. septembra žurnālā "Dienas Bizness".
Abonējiet, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās.