Arvien jauniem Covid-19 viļņiem parādoties, visu prātus nodarbina doma - kā pandēmija ietekmēs biznesa attīstību? Kā atkopsies mans bizness? Kas ir tās iespējas, kuras šobrīd jāizmanto? Jau šobrīd sabiedrībā novērojamas dažādu paradumu maiņas, kas visticamāk saglabāsies arī pēc ierobežojumu atcelšanu.
Globalizācija ietur pauzi
Līdz šim globalizācija vērās tikai plašumā, taču līdz ar krīzes parādīšanos, tā sastinga. Tā vietā parādījās bailes no svešā un nezināmā – labāk un drošāk savējo, nekā ievestu svešo mantu, vēlme palīdzēt „savējiem” un citu valstu robežu slēgšana. Tas viss lika patērētājiem vērsties pie vietējiem ražotājiem.
Situācijas, kas mainās ik pa nedēļām, uzņēmējos nerada pārliecību, ka sagādātās preces vai sastāvdaļas tiks saražotas, piegādātas un galu galā būs kādam nepieciešamas. Arī Ursus Forwarding pandēmijas laikā saskarās ar klientiem, kuru kravu pārvadājumi transportēšanas laikā strauji zaudēja savu aktualitāti un klients bija spiests turēt tās noliktavā bez realizācijas.
Šāda situācija nav raksturīga tikai Latvijai, arī cituviet šobrīd tiek ieguldīti līdzekļi, lai ražošanu pārceltu tuvāk realizācijas vietām, neskatoties uz to, ka ražošanas izmaksas var būt augstākas.
Pieprasījums pēc ātrākām piegādēm
Covid-19 paātrināja un akcentēja nozīmīgos procesus dažādās nozarēs, tai skaitā arī loģistikā. Ikdienai tik strauji mainoties, cilvēki bija spiesti meklēt citus resursus kā iegādāties nepieciešamo. Klienti vienmēr meklē lētākas un ātrākas piegādes iespējas, kas Covid-19 pandēmijai saasinoties, tikai pieauga. Krīze paātrināja Latvijas ieiešanu digitālajā tirdzniecībā. Tirdzniecības uzņēmumi steidza veidot interneta veikalus, kam to vēl nebija, uzņēmumi, kas jau nodrošināja servisu elektroniski, pielāgojās jaunajiem pieprasījuma apjomiem. Par spīti tam, ka cilvēki ar naudu rīkojās taupīgāk, pieprasījuma pieaugums tika novērots mājokļu labiekārtošanas sektorā. Tas skaidrojams ar to, ka daudzi darbinieki uzsākuši attālināto darbu vēlējās iekārtot darba vietu.
Ja iepērkoties veikalā, gandarījumu par jauno preci pircējs iegūst tūlīt, pasūtot internetā jāgaida līdz tās piegādei. Līdz ar to daudzi izvēlējās piemaksāt par ekspress piegādēm, lai tikai saņemtu preces ātrāk. Prasības pēc ātrākām piegādēm, saglabāsies arī pēc Covid-19 ēras.
Elastība panākumu atslēga
Uzņēmumiem jāspēj ātri adaptēties mainīgajā vidē. Piemēram, pasažieru aviopārvadājumi, redzot, ka klientu pieprasījums strauji sāk samazināties, sāka piedāvāt jaunus pakalpojumus – avio kravu pārvadājumi, pārorientējot savu darbību.Covid-19 krīze atgādināja piegādātāju ķēdēm par krājumu veidošanu un riskiem, kas saistīti ar krājumu izsīkšanu. Vēlme uzkrāt nebaltai dienai, radīs pieprasījumus pēc plašākām noliktavām arī nākotnē. Lai spētu saglabāt fokusu uz biznesa attīstību, visi procesi, kas iespējams jāautomatizē vai jāatdod ārpakalpojumā. Piemēram, kravu pārvadājumus, uzticot loģistikas uzņēmumam, kas parūpēsies par kravas piegādi no durvīm līdz durvīm, procesa laikā nokārtojot nepieciešamās formalitātes, ļaus ietaupīt laiku. Atsevišķi kravu pārvadājumi kļūst sarežģītāki, piemēram, saistībā ar darbinieku trūkumu ostās vai politisko situāciju, kas liek veidot sarežģītākus piegādes maršrutus, lai kravas ienāktu un atietu laikus.
Ursus Forwarding piedāvā noliktavu pakalpojumus, kravu pārvadājumus, maršrutēšanas pakalpojumus. Piedāvājam konsultācijas un ieteikumus pirmo reizi importējot vai eksportējot.