Autolīzinga darījumu apjoms, salīdzinot ar šo pašu periodu 2007. gadā, ir krities par 30%, taču salīdzinājumā ar 2006. gada pirmo trešdaļu, tas ir pieaudzis par 36%.
Pēc ļoti straujās izaugsmes 2007. gadā autolīzinga tirgus šogad ir atgriezies pie samērīgas ilgtermiņa izaugsmes. Šobrīd vērojama tendence, ka autolīzinga tirgus atgriežas pie samērīgas ilgtermiņa izaugsmes, auto pircēji pieņem daudz izsvērtākus lēmumus, populārākas kļūst kompaktās un vidējās klases automašīnas. Tāpat pieaudzis autolīzinga maksājuma kavētāju un atsavināto automašīnu skaits, tomēr situācija nav ārkārtēja kā arī tirgū ir pieaudzis mazlietoto un lietoto auto piedāvājums, Db.lv informē Nordea Finance Latvia valdes priekšsēdētājs Ivars Smits.
„Lielu daļu autolīzinga sastāda tieši jaunās automašīnas, kuru pārdošanas skaits šogad ir krities par 24%. Salīdzinot ar pērnā gada pirmajiem 4 mēnešiem, pircēji ievērojami mazāk iegādājas lielās, luksus un sporta klases automašīnas. Šo segmentu pārstāvošo marku pārdošanas apjomi kritušies par 50% līdz pat 80%. Savukārt populārākas kļuvušas kompaktās un vidējās klases automašīnas. Šī segmenta markām apjomu kritums ir mazāks par tirgus vidējo. Vairākas saglabājušas iepriekšējā gada līmeni, bet dažas no markām pat palielinājušas pārdošanas apjomus par 50% un līdz pat 3 reizēm. Nemainīgs īpatsvars saglabājas apvidus klases automašīnām, kas norāda, uz stabilu šīs klases klientu loku,” norāda Šmits.
Auto pircēji pieņem daudz izsvērtākus lēmumus un iegādājoties auto aizvien vairāk vērtē tās ekspluatācijas ekonomiskumu, atbilstību savām vajadzībām un cenu. Autolīzinga jauno darījumu apjoms šogad samazinājies straujāk nekā pārdoto jauno automašīnu skaits. Tas skaidrojams ar pircēju izvēli par labu lētākām automašīnām.
Tirgū ir pieaudzis mazlietoto un lietoto auto piedāvājums, kas samazina to cenu un pagarina realizācijas laiku. Pirmkārt, tas palielina pirmo iemaksu lietotu automašīnu līzingam, jo līzinga kompānijas ir gatavas finansēt mazāku daļu no lietotas automašīnas vērtības. Šī gada pirmajos mēnešos, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir pieaudzis autolīzinga maksājuma kavētāju un atsavināto automašīnu skaits. Katrā līzinga kompānijā šis skaits ir atkarīgs no darījumu portfeļa kvalitātes. Taču kopējā tendence rāda atsavināto automašīnu skaita pieaugumu, kas arī tieši ietekmē iepriekš minēto mazlietoto automašīnu tirgu.
Nordea Finance autolīzinga apjomi šogad ir kritušies pa 14%, kas ir par vairāk kā pusi mazāk nekā kopējā tirgus 30% kritums. Nordea Finance tirgus daļa jaunajos darījumos ir palielinājusies no 4,19% uz 5,13%. Raugoties uz autolīzinga apjomu kritumu, jāapzinās, ka 2007. gads, īpaši tā pirmais pusgads, autolīzingam, līdzīgi kā daudzām citām nozarēm, bija ar īpaši strauju izaugsmi. Tāpēc, ja salīdzinām šī gada pirmo četru mēnešu jauno autolīzinga darījumu apjomu - 139 miljonu latu ar 2006. gada to paša perioda apjomu – 101 miljonu latu – redzama ilgtermiņa izaugsmes tendence. Turpretī, 2007. gads ar 198 miljoniem latu pirmajos 4 mēnešos uzskatāms par izņēmumu.
Nordea Finance ir Nordea grupas uzņēmumi Ziemeļeiropas un Baltijas valstu reģionā. Nordea Finance specializējas aktīvu finansēšanā, piedāvājot finanšu līzingu, operatīvo līzingu, pilna servisa auto nomu NF Fleet un faktoringu, kā arī pārdošanas finansēšanā auto tirgotājiem un iekārtu tirgotājiem. Nodrošinām vienotus pakalpojumus visā darbības reģionā. Nordea Finance Latvia ir viena no straujāk augošajām līzinga kompānijām Latvijā ar 11 gadu darba pieredzi.