Latvijas balzama peļņa šā gada trīs ceturkšņos pieaugusi par 19% un sasniegusi 2,5 miljonus latu, liecina uzņēmuma nerevidētais finanšu pārskats NASDAQ OMX Riga biržā.
Tāpat pieaudzis arī Latvijas balzama apgrozījums, kas 2012. gada pirmajos 9 mēnešos bijis 50,3 milj. latu apmērā, kas ir par 8% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Apgrozījums vietējā tirgū ir palielinājies par 7,7%, bet eksporta tirgū samazinājies par 3,1%, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.
«2012. gada pirmajos 9 mēnešos realizācija uz ES dalībvalstīm samazinājās par 12,7%, kas skaidrojama ar klientu pasūtījumu pārstrukturizāciju. Savukārt par 39% palielinājies eksports uz Krieviju un par 30% uz Latvijas beznodokļu zonu. Būtiski palielinājies apgrozījums uz Vāciju. 2012. gada pirmajos 9 mēnešos galvenie eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija. Aktīvi norisinājusies arī jaunu eksporta tirgu apgūšana, kā, piemēram, Horvātija un Gruzija,» informē uzņēmuma valde.
Turpmāk īpaša uzmanība tiks pievērsta gan jaunu konkurētspējīgu produktu attīstībai, gan esošās tirgus daļas saglabāšanai. 2012. gadā Latvijas balzama prioritātes būšot tālāka ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas efektivitātes paaugstināšana, sabiedrības konkurētspējas palielināšana, kā arī jaunu eksporta virzienu analīze un plānošana, teikts uzņēmuma paziņojumā Rīgas biržā.
Jāpiebilst, ka Latvijas balzams ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijā un viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī. 2012. gada pirmajos 9 mēnešos nodokļos valsts budžetā Latvijas balzams ieskaitījis 26,3 miljonus latu (tai skaitā 18,3 milj. latu kā akcīzes nodokli). Latvijas balzama vadošais akcionārs ir SPI Regional Business Unit BV, kam pieder 89,53% uzņēmuma akciju.