Mūsdienu tehnikai parādās arvien vairāk jaunu funkciju, tai skaitā interneta savienojamība, kas veicina to, ka dažādu produktu kategorijās ierīču funkcijas arvien vairāk pārklājas, raksta Dienas bizness.
Turklāt tas notiek ne tikai mobilo komunikāciju segmentā, bet arī patērētāj elektronikā, piemēram, televizoru, monitoru un foto kameru segmentā.
«Šīs produktu kategorijas pamazām transformējas vienā lielākā «gudro» ierīču segmentā,» DB norādīja Samsung Electronics Baltics Telekomunikāciju produktu vadītājs Māris Ķikāns. Ražotāji pilnveido produktu klāstu, lai nodrošinātu plašākas savienojumu un satura koplietošanas iespējas starp visdažādākajām ierīcēm – sākot no televizoriem, tālruņiem, planšetdatoriem un klēpjdatoriem, līdz foto, video kamerām un mājsaimniecības iekārtām. «Mainās un tiek ieviestas jaunas tehnoloģijas, operētājsistēmas. Varētu teikt, mēs šobrīd strauji virzāmies uz viedās tehnikas segmentu,» DB pamatoja LG Electronics Latvia Sabiedrisko attiecību menedžeris Vjačeslavs Sergejevs. Taču, vienlaikus viņš atzīst, ka viedās sadzīves tehnikas attīstība šobrīd nav tik strauja, ko varētu izskaidrot ar salīdzinoši dārgāku produktu cenu un patērētāju nezināšanu par attiecīgās tehnikas priekšrocībām, tādējādi tehnikas nomaiņa prasīs daudz gadu. Tomēr tehnikas attīstības potenciāls ir milzīgs. «Gudrās» tehnoloģijas – tā ir sadzīves elektronikas biznesa nākotne, DB pārliecību pauž Panasonic Polijas un Baltijas valstu izpilddirektors Ireneusz Smaga, vienlaikus atzīmējot, ka ražotājs jau pēdējos divus gadus TV un Blu-ray segmentā ir iestrādājis vairākus «gudros» risinājumus. Ražotāji attīsta piedāvājumu klientiem, kas lietotājiem sniedz plašākas iespējas gan globālo, gan vietējo iespēju klāstā. Panasonic uzskata, ka gudri izstrādāta un gudri pielietota viedā tehnoloģija var būtiski uzlabot ikdienas dzīvi. Tiesa, apkopotā informācija liecina, ka šobrīd «gudrās» tehnikas pārdošanas apjomi nav grandiozi, taču interese par šāda veida tehniku palielinās.
«Piemēram, jūs atrodaties lielveikalā un rokās ir viedtālrunis, kurš ir savienots ar ledusskapi, un jūs redzat, kas tajā atrodas, kā arī produktu derīguma termiņus. Jūsu veļas mazgājama mašīna pati nosaka programmu, ar kuru mazgāt veļu, kā arī pielāgojas jūsu laikam, ja ir kaut kur jāsteidzas,» piemērus «gudro» tehnikas izmantošanā iekrāso V. Sergejevs. Vai arī, mikroviļņu krāsns pati izvēlas programmu, ar kuru pagatavot ēdienu. «Pie jums nāk viesi, bet jums nav sakopta istaba, un jūs pat neatrodaties mājās? Jūs attālināti ar datora vai viedtālruņa palīdzību iedarbināt putekļu sūcēju robotu, kurš izdarīs daļu no uzkopšanas darbiem. Tāpat arī ieslēgsiet gaisa kondicionieri, lai istabas temperatūra un gaisa mitrums atbilstu jūsu vēlmēm,» turpināja V. Sergejevs. Tāpat, ja ar veļas mazgājamo mašīnu ir problēmas un nepieciešams serviss, savienojot to ar viedtālruni, tā pati nosūtīs informāciju uz ražotāja servisu, kas ļaus daudz operatīvāk novērst problēmu un varbūt pat bez speciālista iejaukšanās. Līdz ar 4G jeb Long Term Evolution infrastruktūras attīstību, kas nodrošina bezvadu datu pārraidi līdz 100 Mbit/s, viedās tehnikas iespējas attīstīsies arvien straujāk, vienlaikus piebilda V. Sergejevs. Tas skaidrojams ar to, ka ierīces kļūs savstarpēji aizvien «komunikablākas», paverot plašas iespējas attālināti tās pārvaldīt. Ja ar «gudro» tehniku saprotam ierīču potenciālu darboties tīklā, tad tīkla un ierīču potenciāls ir tik plašs, cik to nodrošina viss internetā pieejamais saturs, DB pārdomās dalījās Sony Baltijas zīmola komunikācijas un PR vadītāja Silvija Zeibote. Tāpat sagaidāms, ka ražotāji to papildinās ar savu saturu un īpašiem servisiem – mūzikas, spēļu un filmu lietošanai. «Nākotnē varam sagaidīt daudz dažādas satura aplikācijas, kas līdz lietotājiem nonāks kā tīkla lietotnes un servisi, tādēļ šo ierīču potenciāls ir jāvērtē šo iespēju kontekstā,» akcentēja S. Zeibote. Nenoliedzami, ka jebkura tehnoloģiju attīstība vai jauns produkts potenciāli var mainīt iedzīvotāju paradumus, tomēr – cik lietotāji tam ir gatavi. «Domāju, ka noteikti varam sagaidīt iedzīvotāju paradumu izmaiņas, tikai jautājums, kad un cik ilgā laikā tas notiks Latvijā. Piemērs tam, ka iedzīvotāju paradumi mainās, ir sociālo tīklu uzvaras gājiens, ko pēdējā laikā redzam Latvijā. Līdzīgi varam sagaidīt, ka cilvēki internetu pārlūkos televizorā, planšetdatorā vai tālrunī, kas atvieglo funkciju izmantošanu un ļauj vieglāk dalīties ar saturu vai vienkārši vērot to, izmantojot dažādas ierīces,» rezumēja S. Zeibote.