Brīdī, kad ikviens domā, ka jāsamazina izdevumi un jāpalielina ieņēmumi, labas idejas ar veiksmīgi izstrādātiem risinājumiem, kas vērsti tieši uz pārdošanas pieaugumu, spēj klientu uzrunāt. Tādēļ – būsim radoši!
Nav noslēpums, ka ekonomiskās situācijas saasināšanās vienmēr nes savas izmaiņas. Vairs nevar nopelnīt piedāvājot standartu un jāspēj būt ne tikai kreatīviem, bet arī soli priekšā konkurentiem un gan mediju, gan sabiedrības dienaskārtībai. Pirms vairākiem mēnešiem viens no klientiem pateica zelta vārdus - komunikācija un sabiedriskās attiecības ir vajadzīgas, bet šiem instrumentiem pašlaik ir jābūt vērstiem ne tik daudz uz reputācijas veidošanu, bet gan apgrozījuma palielināšanu un pircēju pievilināšanu. Tas nozīmē vēl ciešāku sadarbību ne tikai klienta vadības līmenī, bet arī pārdošanas menedžeru, noliktavu pārraugu u.c. līmeņu darbinieku iesaistīšanu.
Daudzus gadus bijām pieraduši, ka ar tiešo pārdošanu un klienta uzrunāšanu nodarbojas reklāmas aģentūras veidojot skaistus klipus, plakātus utt., kas tika izvietoti malu malās. Tās stāstīja, ko cilvēks iegūs iegriežoties konkrētajā veikalā, aptiekā, tirdzniecības centrā. Sabiedriskās attiecības bija galvenokārt nepieciešamas labas reputācijas nodrošināšanai, eksperta un «īstā» tēla radīšanai, u.c. varētu pat teikt «ekskluzīvām» lietām. Pašlaik, kad tieši reklāmas budžeti cietuši milzu samazinājumus, jāspēj pārorientēties.
Strādājot ik dienu ar sabiedrisko attiecību projektiem, jāatzīst, ka gada laikā mainījusies ne tikai mediju vide, kur galvenais uzsvars pašreiz tiek likts tieši uz internetu un tā piedāvātajām iespējām, bet arī pašu klientu uzstādījumi un mērķi, jāsecina, ka liela nozīme ir radošam un spēcīgam kolektīvam. Tieši «prāta vētras», kas spēj izkristalizēt labākās idejas, pierādījušas sevi kā lielisku darba rīku. Tā var atrisināt problēmu, piemēram, kad noliktavā uzkrājusies viena vai otra prece, no kuras būtu vēlams tikt vaļā... runa šajā gadījumā nav par pārtiku, kuru stingri ierobežo derīguma termiņi, bet gan pieņemtās Eiropas regulas vai likumdošana, kas aizliedz turpmāk tirgot kādu sen ierastu lietu. Un labākais novērtējums no klienta ir tad, kad viņš pats notic komunikācijai ar medijiem un sabiedrību un drošības pēc iegādājas to, ko drīz vairs nopirkt nevarēs.
Pārbaudot vienu vai otru šādu ideju, rodas vēl trešā un ceturtā, kuras pamatā ir nevis lielas tehniskās izmaksas, bet gan cilvēka prāts un spēja lēti un efektīvi realizēt projektu.
Kādas būs sabiedriskās attiecības, kad ekonomiskā krīze būs beigusies ir grūti pateikt. Bet tie uzņēmumi, kas kaut vai par nedaudz samazinātiem budžetiem turpinās strādāt, lai ar medijiem uz sabiedrību veidotu dialogu ar mērķi ne tikai izdzīvot, bet arī domās par signālu «starts», kad sāksies augšupeja, spēs būt konkurētspējīgi un pirmie atgūsies lielajam skrējienam.
Pārdošana - atslēgas vārds, kas ienesis korekcijas arī sabiedriskajās attiecībās. Aģentūrām vai speciālistiem, kas strādā pēc teorijas - ja ir A jābūt arī B - uz notiekošo tirgū pašreiz reaģēt kļūst arvien grūtāk. Netradicionāli risinājumi ir veiksmīgas pastāvēšanas pamatā, kam jābūt tieši saistītiem ar klienta apgrozījuma un peļņas palielināšanu. Un tā mēs turpinām strādāt arvien efektīvāk!