Eksperti

Atslēgas vārds – pārdošana!

Ainārs Ērglis, [email protected],25.05.2009

Jaunākais izdevums

Brīdī, kad ikviens domā, ka jāsamazina izdevumi un jāpalielina ieņēmumi, labas idejas ar veiksmīgi izstrādātiem risinājumiem, kas vērsti tieši uz pārdošanas pieaugumu, spēj klientu uzrunāt. Tādēļ – būsim radoši!

Nav noslēpums, ka ekonomiskās situācijas saasināšanās vienmēr nes savas izmaiņas. Vairs nevar nopelnīt piedāvājot standartu un jāspēj būt ne tikai kreatīviem, bet arī soli priekšā konkurentiem un gan mediju, gan sabiedrības dienaskārtībai. Pirms vairākiem mēnešiem viens no klientiem pateica zelta vārdus - komunikācija un sabiedriskās attiecības ir vajadzīgas, bet šiem instrumentiem pašlaik ir jābūt vērstiem ne tik daudz uz reputācijas veidošanu, bet gan apgrozījuma palielināšanu un pircēju pievilināšanu. Tas nozīmē vēl ciešāku sadarbību ne tikai klienta vadības līmenī, bet arī pārdošanas menedžeru, noliktavu pārraugu u.c. līmeņu darbinieku iesaistīšanu.

Daudzus gadus bijām pieraduši, ka ar tiešo pārdošanu un klienta uzrunāšanu nodarbojas reklāmas aģentūras veidojot skaistus klipus, plakātus utt., kas tika izvietoti malu malās. Tās stāstīja, ko cilvēks iegūs iegriežoties konkrētajā veikalā, aptiekā, tirdzniecības centrā. Sabiedriskās attiecības bija galvenokārt nepieciešamas labas reputācijas nodrošināšanai, eksperta un «īstā» tēla radīšanai, u.c. varētu pat teikt «ekskluzīvām» lietām. Pašlaik, kad tieši reklāmas budžeti cietuši milzu samazinājumus, jāspēj pārorientēties.

Strādājot ik dienu ar sabiedrisko attiecību projektiem, jāatzīst, ka gada laikā mainījusies ne tikai mediju vide, kur galvenais uzsvars pašreiz tiek likts tieši uz internetu un tā piedāvātajām iespējām, bet arī pašu klientu uzstādījumi un mērķi, jāsecina, ka liela nozīme ir radošam un spēcīgam kolektīvam. Tieši «prāta vētras», kas spēj izkristalizēt labākās idejas, pierādījušas sevi kā lielisku darba rīku. Tā var atrisināt problēmu, piemēram, kad noliktavā uzkrājusies viena vai otra prece, no kuras būtu vēlams tikt vaļā... runa šajā gadījumā nav par pārtiku, kuru stingri ierobežo derīguma termiņi, bet gan pieņemtās Eiropas regulas vai likumdošana, kas aizliedz turpmāk tirgot kādu sen ierastu lietu. Un labākais novērtējums no klienta ir tad, kad viņš pats notic komunikācijai ar medijiem un sabiedrību un drošības pēc iegādājas to, ko drīz vairs nopirkt nevarēs.

Pārbaudot vienu vai otru šādu ideju, rodas vēl trešā un ceturtā, kuras pamatā ir nevis lielas tehniskās izmaksas, bet gan cilvēka prāts un spēja lēti un efektīvi realizēt projektu.

Kādas būs sabiedriskās attiecības, kad ekonomiskā krīze būs beigusies ir grūti pateikt. Bet tie uzņēmumi, kas kaut vai par nedaudz samazinātiem budžetiem turpinās strādāt, lai ar medijiem uz sabiedrību veidotu dialogu ar mērķi ne tikai izdzīvot, bet arī domās par signālu «starts», kad sāksies augšupeja, spēs būt konkurētspējīgi un pirmie atgūsies lielajam skrējienam.

Pārdošana - atslēgas vārds, kas ienesis korekcijas arī sabiedriskajās attiecībās. Aģentūrām vai speciālistiem, kas strādā pēc teorijas - ja ir A jābūt arī B - uz notiekošo tirgū pašreiz reaģēt kļūst arvien grūtāk. Netradicionāli risinājumi ir veiksmīgas pastāvēšanas pamatā, kam jābūt tieši saistītiem ar klienta apgrozījuma un peļņas palielināšanu. Un tā mēs turpinām strādāt arvien efektīvāk!

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Keysoff darba dienas izpārdošana piedāvā Office 2021 uz mūžu par 27,95 € un Windows 11 Pro par 13,55 €!

Reklāmraksts,03.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēs esam izpētījuši tīmekli, lai piedāvātu jums visus labākos Microsoft Office piedāvājumus šajā mēnesī. Pat ņemot vērā Google Workspace un citu bezmaksas biroja programmatūru uzplaukumu, joprojām ir cilvēki, kuri darba uzdevumu veikšanai izvēlas izmantot Microsoft programmu komplektu. Ja tas attiecas uz jums, tad šeit ir Keysoff Darba svētku izpārdošana, lai palīdzētu jums ietaupīt naudu, piedāvājot lētāko cenu kolekciju par pilnu Windows 11 Pro un Microsoft Office 2021 komplektu.

Pamatlīmenī par 27,95€ jūs varat saņemt Word, Excel un PowerPoint programmu Microsoft Office 2021. Šiem produktiem šeit pievēršam uzmanību, jo tie ir vislētākie, visnoderīgākie un visplašāk izmantotie piedāvājumi.

Pēc tam kļūst sarežģītāk, jo ir pieejami dažādi Office dzīves cikla līmeņi, tostarp Office 2019 Professional par 20,59 €, kas ir piemērots tiem, kam nepatīk pārslēgties starp specifiskākiem lietojumiem un dažādām programmām - lai gan tie visi ir samērā pašsaprotami. Starp iekļautajiem pakalpojumiem ir Outlook, OneDrive, Teams, Editor, Clipchamp, OneNote, Access, Publisher un daudzi citi. Microsoft Office ir ideāla virtuves trauku mazgājamā mašīna produktivitātei!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī intervija ar ļoti augstu Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu pirms diviem gadiem bijusi publicēta avīzē Astoņkājis un pārpublicēta DB ar portāla pietiek.com atļauju

Ar ko īsti cilvēki Finanšu policijā «pelna»?

Pirmkārt, ar noplūdēm. Ja agrāk arī bija noplūde informācijai par gaidāmajām Finanšu policijas darbībām lielajās lietās, tad ne daudz. Kādus 10–20% nevarēja nokontrolēt. Bet tagad viņam ir gandrīz 100% noplūde. Šajos divos gados faktiski 99% no tā, ko Finanšu policijā sauc par realizācijām, kuras ir pasākumi un akcijas, ir iepriekšēja noplūde. Un noplūde ir konkrēti tām personām, pie kā šie pasākumi tiek plānoti. Noplūžu nav tur, kur darbinieki paši pa kluso ir uztaisījuši realizāciju, neko nesakot vadībai. Viņi paši pa kluso vienojas sestdien, ka pirmdien brauc uz darbu un katrs brauc uz objektu. Tās divas šāda veida realizācijas, kas bija pagājušajā gadā, tās nav nopludinātas. Bet pārējās visas ir. Nu, normāli tas ir? Un tas viss notiek pie Kaminska, bet Podiņš plāno, kā paaugstināt viņu amatā. Nu, normāli cilvēki?

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Īpaša piedāvājuma ietvaros Keysoff piedāvā dažus naudas taupīšanas padomus MS Office 2021 par 17€!

Reklāmraksts,22.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgi no tā, vai iegādājaties jaunu klēpjdatoru vai modernizējat esošo sistēmu, Microsoft Office un Windows lietošana ir būtiska, lai šodien datorā varētu veikt darbu. Keysoff programmatūras izpārdošanā, izmantojot kupona kodu SM62, jūs varat iegādāties Microsoft Office Pro 2021 un Windows 11 Pro licenci uz mūžu par 38,99 € - tas ir ar 90% atlaidi.

Microsoft Office Professional Plus 2021 no Keysoff par 28,99 € ietver visas klasiskās un būtiskās Microsoft programmas, tostarp Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Publisher, Access un Teams. Ja jums nav nepieciešami visi zvani un svilpjiņas, apskatiet šo piedāvājumu Microsoft Office 2019 par 20,45 €, kas piedāvā visas tās pašas funkcijas, izņemot Teams.

62% off uz Genuine MS Office (Atlaides kods: SM62)

Microsoft Office 2021 Pro Plus – 28.99€

• Microsoft Office 2021 Pro Plus (2 Atslēgas ) – 51.97€ (25.99€/Galvenais)

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Īpaša piedāvājuma ietvaros Keysoff piedāvā dažus naudas taupīšanas padomus MS Office 2021 par 17€!

Reklāmraksts,29.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgi no tā, vai iegādājaties jaunu klēpjdatoru vai modernizējat esošo sistēmu, Microsoft Office un Windows lietošana ir būtiska, lai šodien datorā varētu veikt darbu. Keysoff programmatūras izpārdošanā, izmantojot kupona kodu SM62, jūs varat iegādāties Microsoft Office Pro 2021 un Windows 11 Pro licenci uz mūžu par 38,99 € - tas ir ar 90% atlaidi.

Microsoft Office Professional Plus 2021 no Keysoff par 28,99 € ietver visas klasiskās un būtiskās Microsoft programmas, tostarp Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Publisher, Access un Teams. Ja jums nav nepieciešami visi zvani un svilpjiņas, apskatiet šo piedāvājumu Microsoft Office 2019 par 20,45 €, kas piedāvā visas tās pašas funkcijas, izņemot Teams.

62% off uz Genuine MS Office (Atlaides kods: SM62)

Microsoft Office 2021 Pro Plus – 28.99€

• Microsoft Office 2021 Pro Plus (2 Atslēgas ) – 51.97€ (25.99€/Galvenais)

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā nereģistrē Helovīnu uzņēmumos, toties ir Melnais Pēteris un Spoks

Gunta Kursiša,31.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot Visu svēto dienas jeb Helovīna (Halloween) popularitātei arī Latvijā labu laiku pirms svētkiem veikalu plauktos iegulst spokainas maskas un cita veida atribūtika, savukārt izklaides vietās tiek organizēti tematiski pasākumi. Tomēr, kā atklājās Lursoft veiktā pētījumā, Latvijas uzņēmēji nesteidz dibināt firmas, kuru nosaukums ietvertu vārdu Helovīns, toties ir reģistrēti tādi skanīgi nosaukumi kā Melnais Pēteris un Spoks.

Latvijā nav reģistrēts neviens uzņēmums vai organizācija, kuru nosaukumā būtu vārds Halloween, liecina Lursoft apkopotie dati. Tādēļ, ņemot vērā pēdējos gados arī Latvijā nokļuvušo amerikāņu tradīciju - bērniem izjokot apkārtējo namu kaimiņus, Lursoft apkopoja datus par uzņēmumiem, kuru nosaukumā ietverts vārds «joks». Izrādījās, ka Latvijā ir reģistrēts tikai viens uzņēmums, kura nosaukumā ir šis vārds – V. Pētersona firma Joks, kas atrodas Amatas novadā un reģistrēta 1994. gadā, kā arī viens komersants, kura nosaukumā šis vārds minēts daudzskaitlī – I. Mortuļevas individuālais uzņēmums Joki, kura juridiskā adrese reģistrēta Limbažos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tēmā - Jurašs, Dana Reizniece-Ozola un Martinsons

Sandris Točs, speciāli DB,18.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Bija konkrēts brīdis, kad Juraša kungs pieteicās uz vizīti pie «donnas Danas». Viņš atnāca ar diezgan biezu mapīti. Tas bija tad, kad Finanšu policijā sākās reorganizācija.»

To intervijā DB saka bijusī Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Finanšu policijas pārvaldes direktora vietniece un Izmeklēšanas daļas priekšniece Ļubova Švecova.

Advokāts Aldis Gobzems intervijā Dienas Biznesam runāja par «vilkačiem», kas tiesībsargājošajās iestādēs piesedz būtībā organizēto noziedzību. Viņš minēja tādu «zelta trijstūri», ko nozarē visi zinot, - Jurašs, Čerņeckis un Bunkus. Juris Jurašs ir bijušais augsta ranga KNAB darbinieks, Kaspars Čerņeckis un Kaspars Bunkus - augstas VID amatpersonas. Jūs ilgus gadus strādājāt VID Finanšu policijā, varat par to kaut ko teikt. Vai jūs lasījāt šo interviju?

Lasīju šo interviju ar interesi un apbrīnu par to, ka cilvēks tik drosmīgi stāsta objektīvi pastāvošas lietas. Varu teikt, ka 99,9% no Gobzema intervijā teiktā ir patiesība. Tikai tas drīzāk nav trijstūris, bet četrstūris vai patiesībā vēl sarežģītāka figūra. Varbūt tā drīzāk ir piramīda, kuras augšgalā ir viena figūra, bet pamatus stiprina vēl dažas. Un notiek aktīvs menedžments šīs trijstūra piramīdas ietvaros starp tajā ietilpstošajiem darboņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Ostapenko oficiāli piesaka kā Aļonu; Latvijā vārdu maina arvien vairāk cilvēku

Dienas Bizness,11.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tenisa zvaigzne Aļona Ostapenko pirmdien pirms Vimbldonas tenisa čempionāta sieviešu vienspēļu turnīra ceturtās kārtas spēles pirmoreiz oficiāli pieteikta kā Aļona nevis Jeļena, vēsta aģentūra LETA.

Kā zināms jau iepriekš, tenisistei pasē ir rakstīts vārds Jeļena, tomēr gan ģimene un draugi, gan arī lielākā daļa Latvijas mediju viņu sauc par Aļonu. Pagājušajā nedēļas nogalē Ostapenko «dubulto identitāti» plašā publikācijā skaidroja arī respektablais amerikāņu laikraksts The New York Times, atgādinot, ka uz Francijas atklātā čempionāta uzvarētāju kausa iegravēts «J.Ostapenko».

Pieminēta epizode no Roland Garros turnīra ceturtdaļfināla spēles, kad kāds līdzjutējs no Latvijas sācis skandēt «A-ļo-na!», bet tribīnēs valdījis neizpratnes pilns klusums.

Ostapenko māte Jeļena Jakovļeva laikrakstam norādīja, ka ģimenē jau sākumā bija nolemts saukt meitu par Aļonu, kas ir ukraiņu vārds, bet tādu tolaik neesot varēts rakstīt dokumentos, jo nav latviešu vārdu kalendārā. Latvijas Institūta pārstāve Paula Prauliņa laikrakstam gan norādījusi, ka nav bijuši ierobežojumi vārda Aļona izmantošanā, piebilstot, ka vainīgs, visticamāk, varētu būt kāds pārpratums, kad ticis reģistrēts meitenes vārds. «Vārdi kalendārā ierakstīt tikai tāpēc, lai zinātu, kad svinēt vārda dienu vai arī palīdzībā izvēlēties bērnam vārdu. Latvieši var bērniem dot tādu vārdu, kādu vēlas. Vieni izvēlas tradicionālos, citi izdomā jaunus,» publikācijā skaidrojusi Prauliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

7 kļūdas, veidojot reklāmu Google (AdWords) meklētājā

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants,09.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir virkne iespēju, kā Google meklētājā izveidot neefektīvu reklāmu. Neņemot vērā svarīgākos pamatnosacījumus, jūs riskējat ātri iztērēt reklāmas budžetu un ģenerēt nekvalitatīvu trafiku uz savu mājas lapu (ne mērķauditoriju). Šodien es pastāstīšu par dažām būtiskākajām kļūdām, kas tiek pieļautas, veidojot reklāmu Google meklētājā. Ņemiet tās vērā un jūs spēsiet paaugstināt savas reklāmas efektivitāti un iegūt vairāk jaunu klientu.

1. Izmantoti tikai plašas atbilstības (Broad match) atslēgas vārdi

Centieties neizmantot atslēgas vārdus ar plašu atbilstību. Ja jūs šo atbilstību tomēr izmantojat, piemēram, atslēgas frāzi «Kravas automobiļu autoserviss», rēķinieties, ka jūsu reklāma būs redzama pēc visdažādākajiem pieprasījumiem, tādiem kā «Autoserviss Daugavpilī», «Vieglo automobiļu autoserviss», «Degvielas patēriņš kravas automobiļiem» utt. Proti, jūsu reklāmu redzēs un uz to bieži vien klikšķinās dažādi interesenti, taču ne jūsu mērķauditorija. Tādējādi jūs zaudēsiet naudu. Es iesaku izmantot frāzes atbilstību (Phrase match) un/vai precīzu atbilstību (Exact match). Tas jums ļaus samazināt nekvalitatīvo klikšķu skaitu un pārsvarā rādīt reklāmu vienīgi jūsu potenciālajiem klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā reģistrēta 11 391 amatpersona ar vārdu Jānis

Gunta Kursiša,20.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Latvijā ir reģistrēti četri aktīvi uzņēmumi, kuru nosaukumos minēts vārds siers, 36 uzņēmumi un organizācijas, kuru nosaukumos ietverts vārds alus un divas biedrības, kuru nosaukumos minēts vārds ugunskurs, liecina Lursoft apkopotā informācija.

58 Latvijā reģistrēti un aktīvi uzņēmumi, kuru nosaukumā ir vārds līgo, 65 uzņēmumu nosaukumā ietverts vārds ozols, savukārt 20 uzņēmumu nosaukumā – vārds ozoliņš.

Vārds Jānis ietverts 109 uzņēmumu un organizāciju nosaukumā, savukārt vārds Līga - 88 aktīvu uzņēmumu un organizāciju nosaukumā.

Vairāk nekā deviņiem tūkstošiem Latvijā reģistrēto uzņēmuma dalībnieku vārds ir Jānis, savukārt vairāk nekā 11 tūkstoši ar šādu vārdu ir uzņēmumu amatpersonas. Retāk dalībnieku un amatpersonu vidū sastopamas Līgas – šobrīd ar šādu vārdu reģistrētas 995 amatpersonas un 715 dalībnieces, liecina Lursoft apkopotā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Piejūras īpašumu cenas Latvijā apsteidz Lietuvu, bet atpaliek no Igaunijas

Zane Atlāce - Bistere,24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piejūras pilsētas Jūrmala, Tallina, Klaipēda, un Palanga Baltijas valstīs pēdējos gados izpelnās arvien lielāku ne vien tūristu, bet arī nekustamā īpašuma pircēju interesi, liecina RIA.com Marketplaces apkopotā informācija.

Vislētāk pie nekustamā īpašuma piejūrā – ne vairāk kā trīs kilometrus no krasta, var tikt Lietuvā, bet Latvijā māja 140 m2 platībā maksā vidēji 210 tūkstošus eiro, kamēr dzīvoklis –150 tūkstošus eiro. Cenas Latvijā un Lietuvā nedaudz atpaliek no līdzīgu nekustamo īpašu cenām Igaunijā. Piejūras īpašumu cenām Baltijas valstīs augot, ārvalstu pircēji arvien biežāk lūkojas arī Ukrainas virzienā.

Latvijā, saskaņā ar nekustamo īpašumu sludinājumu vietnē city24.lv atrodamo informāciju, šī mēneša sākumā tika pārdoti kopumā 10 015 objekti – 7876 dzīvokļi un 2139 mājas. Lielākā daļa šo īpašumu atrodas Rīgā un tās priekšpilsētās. Jūrmalā pārdošanā jūras tuvumā (ne vairāk kā trīs kilometrus no jūras) bija 862 dzīvokļi un 467 mājas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ja kādreiz uzņēmumiem patiešām pietika ar šo standarta komplektu – mājas lapa + Facebook.com + Twitter.com + Draugiem.lv, tad tagad situācija ir krietni mainījusies,» uzsver SIA WIT Berry vadītāja, grāmatas Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām autore Linda Kimeiša.

«Atkarībā no tā, kādā nozarē darbojas uzņēmums, kāds no sociālajiem tīkliem var izrādīties vairāk vai mazāk svarīgs,» viņa norāda.

«Ja uzņēmums nodrošina kādu pakalpojumu, iespējams, vajadzīgāks būs konts video vietnē Youtube.com, kur publicēt video pamācības, kā rīkoties dažādās situācijās, savukārt, ja uzņēmums darbojas, piemēram, tūrisma nozarē, daudz nepieciešamāks būs Tripadvisor.com, savukārt dažādu modes un dizaina preču tirgotājiem neaizstājami būs Instagram un Pinterest, bet visiem ir svarīgs Google Business,» skaidro eksperte.

Vienlaikus viņa akcentē, ka sociālie tīkli nevar aizstāt mājas lapu. «Mājas lapa ir centrālā vieta, kur izvietot visu nepieciešamo informāciju. Protams, sociālie tīkli ir strauji attīstījušies un mūsdienās piedāvā tādas iespējas, kādu agrāk nebija. Piemēram, Facebook.com iespējams publicēt klientu atsauksmes, aprakstīt pakalpojumus, u.tml. Mājas lapa tomēr sniedz plašākas iespējas parādīt savu identitāti.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Aplūkošanai izlikta Rīgas 810 gadu jubilejas laikā izkaltā atslēga

Lelde Petrāne,10.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai Rīgas 810 gadu jubilejas laikā izkalto jauno Rīgas atslēgu varētu apskatīt ikviens rīdzinieks un pilsētas viesis, tā novietota pie Rātsnama ieejas.

Šodien Rīgas domē notika svinīgs pasākums, kura laikā Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs atklāja postamentu ar tajā ievietoto atslēgu.

Rīgas domes 1.stāva foajē arī būs apskatāma izstāde Kā tapa rīdzinieku atslēga, atceroties skaistākos brīžus no atslēgas tapšanas gaitas.

Gatavojoties Rīgas 810 gadu jubilejai, atbilstoši idejas autoru Andreja Ēķa un Nika Volmāra iecerei, Rātslaukumā bija novietota liela lāde, kurā ikviens varēja iemest savu atslēgu kā materiālu jaunas Rīgas atslēgas kalšanai. Visas saziedotās atslēgas 21.augustā svētku gājiena laikā tika aizvestas uz 11.novembra krastmalu, kur bija uzstādīta metāla kausēšanas krāsns. Tajā metālmākslinieka Kārļa Alaiņa vadībā visas dienas garumā tapa jaunā atslēga. Rīdzinieki un viesi jauno atslēgu ieraudzīja speciāli veidota uzveduma Leģenda par Rīgas atslēgu kulminācijas laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiskotajos bijušās Valsts drošības komitejas (VDK) dokumentos jeb tā dēvētajos «čekas maisos» atrodami atsevišķu politiķu vārdi, kuri līdz šim nebija publiski izskanējuši, lai arī likums prasa šādas ziņas publiskot.

Daži no politiķiem uzsver, ka nav apzināti sadarbojušies ar VDK, un to viņi ir pierādījuši tiesā, kas atbilstoši likumam vienīgā var konstatēt sadarbības ar «čeku» faktu. Savukārt citiem viņu vārda parādīšanās «maisos» esot pārsteigums.

Saeimas vēlēšanu likums nosaka, ka Saeimas deputātu kandidātiem ir jāsniedz informācija, vai viņi ir vai nav sadarbojušies ar PSRS, Latvijas PSR vai ārvalstu valsts drošības dienestiem, izlūkdienestiem vai pretizlūkošanas dienestiem kā šo dienestu ārštata darbinieki, aģenti, rezidenti vai konspiratīvo dzīvokļu turētāji.

Šiem kandidātiem balotēties vēlēšanās nav liegts, taču informācija par iespējamo sadarbības faktu ar VDK jānorāda ziņās par kandidātu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Latvijā darbojas vairāki uzņēmumi un organizācijas, kuru nosaukumi saistīti ar tuvojošos Ziemassvētku tēmu, liecina Lursoft apkopotie dati.

Latvijā šobrīd reģistrēti:

9 aktīvi uzņēmumi, komersanti un biedrības, kuru nosaukumos minēts vārds Ziema;

2 aktīvi uzņēmumi, komersanti un biedrības, kuru nosaukumos minēts vārds Sniegs;

3 aktīvi uzņēmumi, komersanti un biedrības, kuru nosaukumos minēts vārds Ziemassvētki;

64 aktīvi uzņēmumi, komersanti un biedrības, kuru nosaukumos minēts vārds Rūķis;

54 aktīvi uzņēmumi, komersanti un biedrības, kuru nosaukumos minēts vārds Rūķītis;

7 aktīvi uzņēmumi, komersanti un biedrības, kuru nosaukumos minēts vārds Dāvana;

63 aktīvi uzņēmumi, komersanti un biedrības, kuru nosaukumos minēts vārds Egle.

Apkopojot datus par organizāciju amatpersonām un dalībniekiem, kuru uzvārdos ietverts ar svētkiem saistīts vārds, secināts, ka visbiežāk uzņēmējdarbībā iesaistījušās personas ar uzvārdu Egle. Patlaban Lursoft datu bāzē reģistrēti 180 uzņēmumi, kuros kāda no amatpersonām ir ar šādu uzvārdu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dēvējot tās par «Valsts ieņēmumu dienesta (VID) represijām pret iedzīvotājiem», kuru īpašumi piespiedu kārtā pārdoti parādu dzēšanai, Kredītņēmēju asociācija vērsīsies Saeimā.

«Cilvēkiem, kuru īpašums tiek piespiedu kārtā realizēts parādu dzēšanai, nav kapitāla pieauguma. Pārdošanas darījumā, kas notiek pēc tiesu izpildītāja vai maksātnespējas procesa administratora iniciatīvas, vienīgais ieguvējs ir kreditors, kurš saņem vismaz daļu no izsniegtā aizdevuma un tiesu izpildītājs vai maksātnespējas administrators, kurš saņem savu «neaizskaramo» procentu no darījuma summas. Pats parādnieks šādos darījumos visbiežāk neredz pat ne centu no pārdošanas naudas. Par spīti tam, VID arī par šādiem piespiedu darījumiem uzrēķina tūkstošos mērāmu kapitāla pieauguma nodokli un bieži vien arī soda procentus. Lai novērstu netaisnību un VID nepamatoto vēršanos pret iedzīvotājiem, kuru īpašums pārdots piespiedu kārtā, jau tuvākajā laikā vērsīsimies Saeimas atbildīgajās komisijās ar lūgumu pārskatīt vai precizēt kā Ienākumu nodokļa, tā arī Maksātnespējas likumu. Lūgsim, lai deputāti VID paskaidro, ka piespiedu pārdošana nozīmē visa īpašuma zaudēšanu, nevis kapitāla pieaugumu,» informē Latvijas kredītņēmēju asociācijas valdes loceklis Jānis Āboliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēji reģistrējuši patriotiskus komercsabiedrību nosaukumus – Tēvzemes bruģis, Latvijas patriots un Latvija – mana Dzimtene

Gunta Kursiša,15.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā līdz šā gada novembra vidum Latvijā bija reģistrēti 834 uzņēmumi, kuru nosaukumā iekļauts vārds «Latvijā», savukārt valsts starptautiskais nosaukums «Latvia» iekļauts 1154 uzņēmumu nosaukumā. Tāpat Latvijā reģistrēti uzņēmumi ar citiem patriotiskiem nosaukumiem, tuvojoties Latvijas Republikas proklamēšanas dienai, apkopojis Lursoft.

Latvijā ir reģistrētas arī 2066 biedrības un nodibinājumi, kuru nosaukumos iekļauts vārds «Latvija», savukārt starptautiskais «Latvia» iekļauts simts nevalstisko organizāciju vārdos.

Iekļaut savā nosaukumā Latvijas vārdu izvēlējušies vairāki lielākie Latvijas uzņēmumi, tostarp a/s Latvijas valsts meži, SIA Latvijas Mobilais Telefons, a/s Latvijas Gāze, a/s Latvijas finieris, SIA Itera Latvija u.c.

Savukārt liela daļa sabiedrisko organizāciju, kuru nosaukumā iekļauts Latvijas vārds, veidotas ar patriotisku mērķi saliedēt iedzīvotājus, uzlabot dzīves vidi un kopīgiem spēkiem veicināt valsts labklājību un attīstību, novērojis Lursoft. Piemēram, 2010. gadā Rīgā reģistrēts nodibinājums Latvija aug, kura mērķis ir veidot meža nozarei labvēlīgas vides attīstību un izpratni par meža vērtību skolu jaunatnes vidū un pārējā sabiedrībā, savukārt biedrība Latvija – mana Dzimtene aizvadītā gada nogalē reģistrēta, lai veidotu saliedētu Latvijas sabiedrību neatkarīgi no etniskās piederības, tautības un dzimtās valodas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim garākais vārds vācu valodā – Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz – nenonāks apritē, lēmušas amatpersonas.

63 burtus garais vārds apzīmē likumu, kas regulē liellopu gaļas pārbaudes. Nepieciešamība pēc šī vārda radusies pēc tam, kad Eiropas Savienība (ES) ieteica veikt liellopu pārbaudes, lai nodrošinātu veselīgu pārtiku, raksta The Telegraph.

Viena no vācu valodas iezīmēm ir salikteņi, un sarežģītākie no tiem nereti tiek aizstāti ar saīsinājumiem. Abreviatūru lietojums ir sastopams arī sarunvalodā, piemēram, vārds Lastkraftwagen, kas apzīmē kravas automašīnu, nereti tiek aizstāts ar burtiem Lkw.

Patlaban garākais vācu valodas vārds, kas atrodams vārdnīcā, ir 36 burtus garais Kraftfahrzeug-Haftpflichtversicherung, kas apzīmē mehānisko transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu. Savukārt sarunvalodā lietotais garākais vācu valodas vārds ir Rechtsschutzversicherungsgesellschaften, kas apzīmē apdrošināšanas kompānijas, kuras nodrošina tiesisko aizsardzību, un sastāv no 39 burtiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai automatizācija nogalinās telesales?

Signe Belaja, “Tele2” telepārdošanas vadītāja,10.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas laikā ļoti spilgti sevi ir apliecinājuši dažādi attālinātie – digitālie risinājumi klientu apkalpošanā un pārdošanā. Par savu pievienoto vērtību ir atgādinājusi arī telesales jeb pārdošana pa tālruni.

Zinu, ka daudziem ir dažādi aizspriedumi par telesales darbu, taču šie mīti visticamāk ir saglabājušies no 10 un vairāk gadu senas pagātnes. Turklāt, ja liekas, ka saziņa ar klientu pa tālruni ir izmirstoša joma, tad tie ir maldi. Lai arī digitālo kanālu loma pakāpeniski pieaug, kā liecina “Tele2” un SKDS veikto aptaujas dati, 77% klientu vēl joprojām priekšroku dod zvaniem pa telefonu, lai sazinātos ar uzņēmumu.

Tas, ka pārdošana un klientu apkalpošana pa telefonu spēlē ļoti būtisku lomu, pierāda arī fakts, ka mainās veikalos strādājošo speciālistu ikdiena jeb darba pienākumi. Veikalos strādājošo darbinieku uzdevums vairs nav tikai apkalpot klientus klātienē, bet arī pa tālruni un digitālajos kanālos. Iemesls tam ir visai vienkāršs – klientu paradumi un klientu centru apmeklētība mainās, un, lai efektīvāk izmantotu resursus, pārdevējiem un klientu konsultantiem ir jāprot pārdot un apkalpot klientus dažādos kanālos. Arī “Tele2” ir ieviesusi šādu praksi, un tas ir virziens, kurā mēs dosimies arī nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti kopējam pārdošanas kritumam visā autotirgū Baltijā, Volkswagen šogad spējis palielināt elektroauto pārdošanu aptuveni 12 reizes, turklāt daudz elektroauto pārdotas arī Latvijā.

Tā “Moller Baltic Import” tiešsaistes preses konferencē informēja VW zīmola vadītājs Justs Nekrošus.

Latvijā arī pērk elektroauto

Šogad VW populārākais zīmols bijušas elektriskās automašīnas. Pārdošanas rezultāti pieauguši visās Baltijas valstīs – vidēji 11 mēnešos par 11,55%. “Tas prasa papildu darbu un izmaiņas pārdošanā, jo ir nepieciešama klientu apmācība, darbs ar klientiem pēc auto iegādes. Nākotnē mēs skatāmies optimistiski un domāju nākošajā gadā elektroautomašīnu pārdošana turpinās augt,” tā J. Nekrošus.

Visvairāk šogad pasūtītas un piegādātas automašīnas ar 340 km nobraukumu bez uzlādes. Pasūtījumi veikti arī uz 2021. gadu un pirmās piegādes sāksies jau janvārī. Liels pieprasījums šogad bijis pēc hibrīd auto, kas būvēts uz VWGolf8 bāzes. Pārdevēji prognozē, ka nākamgad šīs mašīnas būs vēl vairāk pieprasītas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Baltijas gada darījums ārvalstīs - ko tas māca citiem reģiona uzņēmējiem

LHV bankas institucionālo tirgu vadītājs Ivars Bergmanis,12.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas Lauma Fabrics mātes uzņēmums European Lingerie Group (ELG) šā gada jūnijā iegādājās vācu apakšveļas ražotāju un mazumtirgotāju Felina. Tieši šo darījumu Baltijas M&A un privātā kapitāla balvas žūrija atzina par gada Baltijas darījumu ārvalstīs. Darījums bija netipisks Baltijas tirgum vairāku iemeslu dēļ un var sniegt pozitīvas mācības citiem reģiona mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (MVU).

Tieši mazie un vidējie uzņēmumi nereti saskaras ar finansējuma piesaistes grūtībām, īpaši starptautiski. Taču vienlaikus to izaugsmei un attīstībai ir izšķiroša loma ekonomikā, jo Baltijā tie veido nozīmīgu tautsaimniecības daļu un spēlē svarīgu lomu iekšzemes kopprodukta radīšanā un nodarbinātībā.

Tātad - kā kļuva iespējams, ka par Felina, Vācijā 1885. gadā dibināta ražotāja, īpašniekiem kļuva Latvijā bāzēts uzņēmums? Kā notika šāds darījums, par kuru pavisam nesenā pagātnē visdrīzāk pat nevarējām iedomāties, un ko no tā varam mācīties?

Spējam attīstīties rietumu virzienā

Pirmkārt, ELG Felina iegādes darījums gājis pretrunā vēsturiskajam uzskatam un cilvēku gaidām - ja mazs vai vidējs uzņēmums no Baltijas mēģina ko darīt starptautiski, tad tas nepavisam nav vienkārši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Domēnutiesības.lv

Edvīns Draba, Mārtiņa Bunkus advokātu biroja jurists,12.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados domēnu vārdu nozīme komercdarbībā ir ievērojami pieaugusi, līdz ar to tiesības uz domēnu vārdu izmantošanu ne tikai praktiskā, bet juridiskā izpratnē dažādiem ražotājiem, tirgotājiem un pakalpojumu sniedzējiem kļūst arvien aktuālākas, ko pierāda nesen izskanējusī informācija par strīdu saistībā ar tiesībām uz domēnu «draugiem.lv».

Ja sākotnēji domēnu vārdi tika radīti, lai vienkāršotu sarežģīto mājas lapu, e-pasta adrešu, FTP serveru un citu tīmekļa objektu identificēšanu «ierindas» lietotājam ērtā un saprotamā veidā, tad šodien tie arvien biežāk tiek izmantoti kā pilnvērtīgi biznesa komponenti. Tie apzīmē ne tikai vietni, kur rodama informācija par uzņēmumu, bet bieži arī tiek izmantoti uzņēmumu nosaukumos vai preču zīmēs, veidojot daļu uzņēmuma nemantisko aktīvu.

Fakts, ko vairākums no mums nezina, - domēna vārds tomēr nav īpašuma tiesību objekts, un, to reģistrējot, mēs iegūstam tikai tiesības šo vārdu lietot. Tai pašā laikā nodot domēna vārdu par maksu lietošanā citai personai ir iespējams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vārdi "Black Duck Invest", Vojteks Kačens un Tibors Bokors kopš aprīļa Latvijas medijos izskan biežāk nekā daža laba vietējā slavenība. Melnās pīles un tās pārstāvju knābieni gan ir ļoti konkrēti un mērķtiecīgi - vērsti uz viena no vadošajiem Latvijas un reģiona farmācijas uzņēmumiem - A/S "Olainfarm" - pārņemšanu savā kontrolē.

"Reiderisma mēģinājumi pret Olainfarm", "Prasība tiesā pret Olmafarm", "Tiesa noraida Black Duck Invest prasību", "Čehijas uzņēmums apgalvo, ka kļuvis par lielāko Olainfarm akcionāru", "Policija lidostā aiztur divus čehu pilsoņus un bijušo "Olmafarm" valdes locekli Milanu Beļeviču", šie ir tikai daži no virsrakstiem nepilnu divu mēnešu laikā, kas publicēti Latvijas presē.

Par spīti arestiem, akcionāru iebildēm, "Black Duck Invest" mērķtiecīgi turpina savus centienus pārņemt kontroli uzņēmuma valdē, lai turpinātu iesākto afēru, proti, uzņēmuma akciju iegūšanu. Kas ir šis "Black Duck Invest" un kur tas smēlies tik lielu pārliecību par saviem spēkiem?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gada spārnotais teiciens: «Vilks paziņoja, ka Lapsas sūdzība par Zaķi tiks izskatīta»

Dienas Bizness,21.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/VLZ.jpg

2012. gada vārds, nevārds un spārnotais teiciens tik paziņots šodien Rīgas Latviešu biedrības namā. Kā norāda Rīgas Latviešu biedrības Latviešu valodas attīstības kopas koordinatore Maija Sinka, žūrija tos izraudzījusi, spraigā domu apmaiņā izskatot daudz pieteikto kandidātu.

Par 2012. gada vārdu atzīts «ziemotne» - vārds, ar ko apzīmē putnu ziemošanas vietas, bet kas tikpat labi var noderēt attiecībā uz čūskām, lāčiem un cilvēkiem (piem., nomadiem).

2012. gada spārnotais teiciens - «Vilks paziņoja, ka Lapsas sūdzība par Zaķi tiks izskatīta», ko premjers Valdis Dombrovskis sacīja intervijā, runājot par žurnālista Lato Lapsas iesniegumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas dienestam saistībā ar Ministru prezidenta partijas biedra Dzintara Zaķa auto iegādes darījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

All you need is love

Linda Zalāne,09.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Monami Frost (īstajā vārdā Irēna Straume) karjeru veido vairākās jomās, turklāt dažādās realitātēs – interneta vidē un fiziskajā pasaulē.

Viņa ir modele, sava apģērbu zīmola un vegāniskā restorāna īpašniece, kā arī sociālo mediju zvaigzne ar brangu sekotāju pulku – 1,6 miljoniem Instagram un 709 tūkstošiem cilvēku Youtube kanālā. Tomēr visam pāri viņas dzīves lielākā kaislība, aizraušanās un sirds pieder ģimenei – vīram un divām meitiņām.

Fragments no intervijas, kas publicēta laikraksta Dienas Bizness izdevumā Dzīves Garša:

Cik gadus jau jūsu mājvieta ir Liverpūle? Kādēļ no visām pasaules pilsētām tieši šo izvēlējāties kā savējo?

Nesen apritēja deviņi gadi, kopš Liverpūle kļuva par manām mājām. Izvēlējos to gandrīz vai nejaušības pēc, un stāsts, kā tas notika, ir nedaudz smieklīgs. Sākās ar to, ka divas nedēļas pirms manas pirmās meitas dzimšanas mana mamma pārvācās uz Londonu, lai atrastu darbu un mēs pēc tam arī varētu domāt par pārvākšanos. Mamma sāka strādāt mazā salā blakus Anglijai. Pēc pāris mēnešiem mēs ar ģimeni bijām gatavi pārcelties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Gada vārdu kļuvis vārds «glābējsilīte», par nevārdu - «saīsināt», bet par Gada spārnoto teicienu - veselības ministres Baibas Rozentāles (TP) frāze: «Un ko jūs saprotat ar politisku atbildību?»

Šodien tika paziņoti Latvijas Rakstnieku savienības, LZA Terminoloģijas komisijas un Rīgas Latviešu biedrības rīkotā konkursa par 2009.gada vārdu, nevārdu un spārnoto teicienu rezultāti.

Par Gada nevārdu kļuvušais «saīsināt», stāsta filologs Aldis Lauzis, mūsdienās tiek daudzviet lietots - saīsināti ir darbinieki, štati, laiks u.c. Vārds «saīsināt» latviešu valodā ienācis no krievu sarunvalodas, kas būtu aizstājams ar vārdiem «sašaurināt», «atlasīt» u.c.

Gada spārnotajam teicienam esot bijuši trīs favorīti – Tautas partijas dibinātāja Andra Šķēles teiciens «Valsts vadītāji nedrīkst izskatīties pēc sabraukta ezīša», kas esot kolorīts, taču ne tik ļoti, lai kļūtu par gada teicienu, norādīja rakstniece Ieva Kolmane. Savukārt ZZS Saeimas deputāta Ingmāra Līdakas teiciens «Aizver muti!» noteikti bijis favorītu augšgalā. Tomēr žūrija par Gada teicienu izvēlējusies veselības ministres B.Rozentāles atbildi uz žurnālistu jautājumu, proti, «Un ko jūs saprotat ar politisko atbildību?.»

Komentāri

Pievienot komentāru