Pēdējo mēnešu laikā If Apdrošināšanā vērsušies vairāki klienti, kuriem nācies atlikt ceļojumu, jo viņi nav uzņemti lidmašīnā. Biļete iegādāta, rezervācija apstiprināta, tomēr pie reģistrācijas iekāpšanai pasažierim tiek paziņots, ka lidmašīna ir pilna un uzņemt viņu lidmašīnā nebūs iespējams, vēsta apdrošinātājs.
«Piecu cilvēku ģimenei nesen nācās mainīt savus atvaļinājuma plānus Taizemē, jo viņiem Rīgā tika atteikta iekāpšana Aeroflot lidmašīnā, par iemeslu minot faktu, ka viņi nebija laikus ieradušies lidostā uz lidojuma reģistrāciju. Reisā bija atlikušas vien trīs vietas, arī turpmākajos reisos nebija brīvu vietu, un ceļojumu nācās atcelt. Līdzīgā situācijā janvāra sākumā nokļuva arī ģimene ar vairākiem maziem bērniem, kurai tāda paša iemesla dēļ tika atteikta iekāpšana avioreisā Londona–Rīga,» stāsta If Apdrošināšana Personu atlīdzību grupas vadītāja Ilma Svekre.
Šādas situācijas rodas tāpēc, ka aviokompānijas uz reisu mēdz pārdot vairāk biļešu nekā lidmašīnā ir vietas. Ja pasažieri ierodas pēdējā brīdī, aviokompānijas atsaka iekāpšanu, to pamatojot ar novēloto ierašanos reģistrācijai.
Tā kā pie bagāžas nodošanas punkta var būt rindas, aviokompānijas iesaka ierasties lidostā vismaz 2 stundas pirms plānotās izlidošanas. Turklāt no 1.marta Rīgas lidostas pasažieriem jārēķinās, ka visās Eiropas Savienības dalībvalstu lidostās stājušies spēkā jauni drošības noteikumi.
Ja pasažieris ar apstiprinātu rezervāciju norādītajā laikā ir ieradies uz reģistrāciju, bet iekāpšana viņam tiek atteikta, tad pienākums atrisināt situāciju visiem pieņemamā veidā ir apkalpojošam gaisa pārvadātājam.
Ja gaisa pārvadātājs jau iepriekš kādu iemeslu dēļ paredz kādā no reisiem atteikt iekāpšanu, tad tam vispirms jāaicina pasažierus brīvprātīgi atteikties no rezervētajām biļetēm un jāpiedāvā atlīdzinājumu. Papildu atlīdzinājumam pasažieris ir tiesīgs izvēlēties un 1) saņemt atlīdzinājumu par biļeti pilnas cenas apmērā, 2) mainīt maršrutu, lai sasniegtu lidojuma galamērķi pēc iespējas agrāk, vai arī 3) mainīt maršrutu, lai sasniegtu lidojuma galamērķi vēlākā dienā atbilstoši pasažiera vēlmēm, ja ir pieejamas brīvas vietas.
Ja nepiesakās pietiekams skaits pasažieru, kas brīvprātīgi atsakās no iekāpšanas, lai reisā pietiktu vietas, apkalpojošais gaisa pārvadātājs pasažierim (-iem) var atteikt iekāpšanu pret viņu gribu. Tādā situācijā apkalpojošajam gaisa pārvadātājam ir pienākums nekavējoties izmaksāt noteiktu kompensāciju (tās apmērs atkarīgs no nenotikušā lidojuma attāluma) katram pasažierim, kam atteikta iekāpšana, sniegt viņam jau minēto atbalstu un bez maksas piedāvāt ēdināšanu un atspirdzinājumus samērīgi gaidīšanas laikam, kā arī noteiktos gadījumos izmitināt viesnīcā un nodrošināt transportu, tāpat arī piedāvāt bez maksas veikt divus telefona zvanus, nosūtīt divas teleksa vai faksa ziņas vai arī divas elektroniskās vēstules.