Gadiem solītie Rīgas Pasažieru termināļa modernizācijas plāni neīstenojas, ūdens tūristiem Rīga joprojām atklājas ne no tās pievilcīgākās puses, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Slikti. Tik lakoniski uz DB jautājumu, kā sokas Rīgas pasažieru ostas apsaimniekotājam SIA Rīgas pasažieru termināls, saka uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Valērijs Barjers. Kopš jūras pasažieru pārvadātājs Tallink no līnijas Rīga – Stokholma noņēma otro prāmi, samazinājies apkalpoto pasažieru skaits un līdz ar to arī ieņēmumi. Līdz ar to nav līdzekļu, ar ko īstenot jau pirms vairākiem gadiem iecerētos pasažieru termināļa rekonstrukcijas plānus. Arī investoru piesaistīt neizdodas, viņš saka un no plašākas sarunas atturas.
Mīnus 40%
Pagājušo gadu Rīgas pasažieru termināls noslēdzis ar vairāk nekā 3,2 milj. eiro lielu apgrozījumu un 705,7 tūkst. eiro peļņu. Abi rādītāji gan ir mazāki nekā gadu iepriekš, kad apgrozījums pārsniedza 3,5 milj. eiro, bet peļņa bija 949,4 tūkst. eiro, liecina Lursoft informācija.
Jāatgādina, ka Tallink pērnvasar negaidīti paziņoja, ka starp Latvijas un Zviedrijas galvaspilsētām no augusta kursēs tikai viens prāmis. Gada griezumā tas nozīmēja prāmja pasažieru skaita samazinājumu par teju 14% – līdz 677 tūkst. cilvēku, liecina Rīgas brīvostas pārvaldes statistika. Regulāro prāmja reisu samazināšana negatīvi ietekmēja arī kopējo ostā apkalpoto pasažieru skaitu. Lai gan iepriekš tika lēsts, ka šogad līnijā varētu atgriezties otrs prāmis, līdz šim tas nav noticis.
Visu rakstu Termināļa modernizācija nekust no vietas lasiet 12. augusta laikrakstā Dienas Bizness.