2013. gadu Latvijas alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijas balzams noslēdzis ar 5,7 miljonu eiro peļņu un 101,1 miljona eiro lielu apgrozījumu, liecina uzņēmuma neauditētais finanšu pārskats par pērno gadu.
Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2013. gadā bija 71,1 miljons latu (101,1 miljons eiro), kas ir par 1.5% vairāk nekā 2012. gadā. Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 4,0 miljoni latu (5,7 miljoni eiro), kas ir par 3.8% mazāk nekā 2012. gadā. Peļņas samazinājums ir saistīts ar produkcijas izejvielu sadārdzinājumu un atšķirīgu kopējā pārdošanas apjoma sadalījumu starp produktu kategorijām.
Apgrozījums vietējā tirgū pērn ir saglabājies gandrīz iepriekšējā gada līmenī, taču krities Baltijas valstu tirgos kopumā, ko uzņēmums skaidro ar dzērienu portfeļa pārskatīšanu atbilstoši tirgus izmaiņām.
AS Latvijas balzams pārvaldītajos eksporta tirgos, izņemot Baltijas valstis, apgrozījums pērn audzis par 14,7%, kopumā eksportā uzrādot 2,8% pieaugumu. Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts tādos nozīmīgos tirgos kā Krievija (+5,5%), Latvijas beznodokļu zona (+18,2%) un Ukraina (+38,3%). 2013. gadā uzņēmuma galvenie eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija.
Pērn nodokļos valsts budžetā AS Latvijas balzams ieskaitījis 41,3 miljonus latu (58.7 miljonus eiro), tajā skaitā 30,5 miljonus latu (43,4 miljonus eiro) kā akcīzes nodokli.
Uzņēmums ir dibināts 1900.gadā, bet esošo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. 75% uzņēmuma produkcijas tiek pārdota vairāk nekā 160 eksporta tirgos ar SPI Group starpniecību, kā arī vairāk nekā 30 tirgos AS Latvijas balzams tiešā eksporta ceļā.
AS Latvijas balzams vadošais akcionārs ir SPI Regional Business Unit BV, kam pieder 89.53% akciju no pamatkapitāla.