Vinjetes ietekme uz biznesu ir dažāda; autopārvadātāji nav apmierināti ar samaksas kārtību un ceļu kvalitāti , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
2014. gada ieviesto jauno nodevu, proti, autoceļu lietošanas maksu jeb vinjeti autopārvadātāji «norijuši», un šis jautājums vairs aktīvi netiek apspriests, liecina komersantu sacītais. Tās sitienu pa kabatu dažādos virzienos darbojošies uzņēmēji sajutuši atšķirīgi.
Kokvedējiem nekaiš
Ja par vienu kokvedēju mēnesī jāmaksā ap 50 līdz 60 eiro, uzņēmējs tik ļoti to neizjūt salīdzinājumā ar situāciju, ja uzņēmējam par vairākiem auto vienā reizē būtu jāmaksā ap 700 eiro, saka Latvijas Neatkarīgo mežizstrādātāju asociācijas izpilddirektors Artūrs Bukonts. Gada maksājums noteikti nav pirmā izvēle kompānijām; izdevīgāk varētu būt maksāt pa mēnešiem, ņemot vērā kokvedēju darbības specifiku. Proti, mēnesi vai divus gadā ir pauze, piemēram, remontu dēļ.
Vinjetes izmaksas daži pārvadātāji sedz uz savas peļņas rēķina, citi – paaugstinot pakalpojumu cenu. Asociācijas biedru neapmierinātību gan šobrīd drīzāk raisa sezonālie transportlīdzekļu pilnas masas ierobežojumi uz valsts autoceļiem, kas liekot uzdot jautājumu par to, kāpēc jāmaksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodeva par visu gadu, ja visu gadu nemaz nedrīkst braukt. Šobrīd ir simtiem šādu valsts autoceļu posmu (galvenokārt līdz 10 t), liecina valstas a/s Latvijas valsts ceļi dati. Satiksmes ministrijas plāni autoceļu rekonstrukcijas jomā izskatoties cerīgi, ņemot vērā finansējuma pieagumu. Mežistrādātājiem šis gads varētu būt līdzīgs pērnajam, un galvenā problēma ir tā, ka pēdējos gados nav normālas ziemas (nevar izvest kokus).
Visu rakstu Ar vinjeti samierinājušies lasiet 19. marta laikrakstā Dienas Bizness.