Loģistiķi un citi nozares spēlētāji beidzot gatavi ciešākai sadarbībai vairākos virzienos, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Daudzās asociācijas transporta, tranzīta un loģistikas jomā un sen solītais, bet līdz šim tā arī vēl neizstrādātais vienotais Latvijas loģistikas koridora piedāvājums globālajiem nozares uzņēmumiem uzskatāmi liecina par to, cik grūti šai industrijai ir vienoties par kopdarbību, kas sniegtos tālāk par skaistām runām. Kamēr kaimiņvalsts naftas produkti un ogles uz mūsu ostām plūda straumēm, tikmēr valsts pārvalde un kapitālsabiedrības varēja nesaspringt par dažādu mārketinga aktivitāšu efektivitāti. Taču līdz ar ES un Krievijas savstarpējo sankciju un embargo ieviešanu pirms pāris gadiem kravu apjomu kritumu lielākā vai mazākā mērā sāka izjust visi. Lai palielinātu Latvijas konkurētspēju, Satiksmes ministrija (SM) tolaik valdībā virzīja daudzus priekšlikumus, no kuriem liela daļa bija Latvijas Loģistikas asociācijas (LLA) sagatavota. Diemžēl realizēta ir vien neliela daļa, sarunā ar Dienas Biznesu norāda LLA vadītājs Normunds Krūmiņš. Viņš arī uzsver, ka LLA, tāpat kā līdz šim, ir gatava visu zināšanu klāstu un labāko pieredzi, kas pieejama tās biedriem caur māteskompānijām rietumvalstīs, nodot atbildīgajām ministrijām (SM un Finanšu ministrijai), lai gan tas nav LLA pienākums. Tāpat atklāts ir jautājums par abu ministriju labo gribu šos ierosinājumus ieviest dzīvē, kaut arī tām tas ir pienākums.
LLA jau vairākus gadus ne tikai uzsvērusi, bet arī centusies realizēt kopdarbības priekšrocības transporta un loģistikas jomā. Ar Ekonomikas ministrijas (EM) finansiālu atbalstu 2009. gadā izveidotais piegādes ķēžu klasteris (LSCC) veicis kokogļu piegādi norvēģiem ar LSCC zīmolu. Problēmas gan radījis loģistiķu pieredzes trūkums ražošanā un sarežģītās attiecības projektā iesaistīto ražotāju starpā.
Visu rakstu Ar klasteri palielinās konkurētspēju lasiet 15. septembra laikrakstā Dienas Bizness.