ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmums "Apple" pirmdien prezentēja jauktas realitātes brilles "Vision Pro", tādējādi iesaistoties konkurences cīņā ar sociālā tīkla "Facebook" mātesuzņēmumu "Meta" tirgū, kas šobrīd gan pagaidām piesaista vien videospēļu entuziastus un tehnoloģiju fanus.
Šī jau nodēvēta par nozīmīgāko "Apple" produkta prezentāciju kopš 2015.gada, kad uzņēmums tirgū laida viedpulksteni "Apple Watch".
"Vision Pro" maksās 3499 dolārus un nākamā gada sākumā pagaidām būs pieejamas vien ASV.
Šī ierīce spēs pārslēgties starp virtuālo realitāti un paplašināto realitāti, kas projicē digitālus attēlus, kamēr lietotāji joprojām spēj saskatīt objektus reālajā vidē.
Ierīce būs aprīkota ar 12 kamerām, sešiem mikrofoniem un dažādiem sensoriem, kas ļaus lietotājiem to un dažādas lietotnes kontrolēt tika ar savām acīm un roku žestiem. "Apple" norāda, ka šīs ierīces lietošana neradīs nelabumu un galvassāpes, kā tas iepriekš bijis ar līdzīgām ierīcēm. Tāpat uzņēmums arī izstrādājis tehnoloģiju, lai radītu katra lietotāja trīs dimensiju digitālo versiju, kuru attēlot videokonferenču laikā.
Lai arī "Vision Pro" nebūs nepieciešami fiziski kontrolieri, kuru lietošana var būt neērta, brilles būs jāpieslēdz strāvas avotam vai pārvietojamam, pie ierīces piestiprinātam akumulatoram, kas varētu mazināt to pievilcību daļai lietotāju, uzskata eksperti.
"Apple" šo briļļu izstrādei veltījis vairākus gadus.