Bedres uz ceļiem iespaidīgus zaudējumus rada ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā un Igaunijā, liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta māsas kompāniju dati kaimiņvalstīs. Lietuvā iebraukšana kādā bedrē izmaksājusi pat 3,5 tūkstošus latu.
Šā gada trijos mēnešos Igaunijā par iebraukšanu bedrēs Balta māsas kompānija klientiem atlīdzinājusi zaudējumus 36,3 tūkstošu latu apmērā, bet pieteikto gadījumu skaits bijis divas reizes lielāks nekā attiecīgajā periodā pērn.
Savukārt Lietuvā apdrošinātāja Lietuvos Draudimas dati liecina, ka pēc iebraukšanas bedrēs šogad līdz maijam cietušas 300 automašīnas, kas ir par 60% vairāk nekā tajā pašā laika posmā pērn. Balta māsas kompānija prognozē, ka šogad Lietuvā kopējais atlīdzību apmērs par zaudējumiem, kas radušies bedru uz ceļiem dēļ, sasniegs 81,6 tūkstošus latu.
«Aplūkojot Balta statistiku, esam saņēmuši mūsu klientu pieteikumus par bedrēs cietušiem auto Zviedrijā, Polijā, Ukrainā, Krievijā un citās valstīs. Apmēram 45% gadījumu, kas notikuši ārvalstīs, piedzīvoti Krievijā. Tur reģistrēts arī lielākais negadījums, kad kravas vilcēja piekabei bedres radīja zaudējumus četru tūkstošu latu apmērā,» skaidro Balta atlīdzību direktors Ingus Savickis.
Balta dati liecina, ka šogad par bedrēs bojātiem auto apdrošinātājs saņēmis 120 atlīdzību pieteikumu. Līdz šim apdrošinātājs šoferiem atlīdzinājusi zaudējumus 26 tūkstošu latu apmērā, bet plānots izmaksāt vēl 16 tūkstošu latu.
Tikmēr par gada dārgāko bedri Lietuvā šogad kļuvusi J. Jasinskio ielas bedre Viļņā, liecina Lietuvos Draudimas aplēses. Iebraukšana šajā bedrē Volkswagen automašīnas vadītājam izmaksāja 3,5 tūkstošus latu. Pērn par Lietuvā dārgāko kļuva kāda bedre Noreikiškės rajonā, kur BMW X6 automašīnas remonts izmaksāja 2,3 tūkstošus latu.
Savukārt Latvijā pagājušajā gadā Balta klientu vidū nepārspētu bedru antirekordu septiņu tūkstošu latu apjomā sarūpēja kāds šoferis ar Volkswagen Tiguan, kas Cēsīs iebrauca pamatīgā bedrē. Tā rezultātā mašīnai tika bojātas dzinēja stiprinājuma vietas, tika mainīts dzinēja bloks, dzinēja galva, kā arī ieguldīti ievērojami līdzekļi transportlīdzekļa priekšējās daļas remontā.
Kā liecina apdrošinātāju dati, tad visbiežāk, iebraucot bedrēs, tiek bojātas automašīnas riepas un diski, radot bojājumus automašīnu šasijām. Zemām luksusa vai sporta klases automašīnām zaudējumi tiek nodarīti biežāk, un to zaudējumi ir lielāki.