Niks Haļavins strādā pie jaunas mobilās lietotnes – tērzēšanas aplikācijas jauniešiem vecumā no 14 gadiem
"AntiLand" daudzi izmanto iepazīšanās nolūkos, un "Google" un "App Store" tā ir definēta kā pieaugušajiem domāta aplikācija. Tāpēc viņš strādā pie jauna projekta, kas būs pieejams arī jauniešiem vecumā no 14 gadiem, jo tieši pusaudžiem, šajā vecumā meklējot sevi, mēdz būt daudz sociālu problēmu.
Piemēram, daļai ir citi uzskati vai atšķirīga seksuālā orientācija, un viņi tiek apcelti skolā. "Mēs vēlamies jauniešiem izveidot ļoti drošu vietu, kur viņi var būt patiesi. Tas nav viegli, bet mēs jau esam investējuši jaunākajās tehnoloģijās, lai saturs tiktu automātiski analizēts. Mums jau ir līdzīgi risinājumi, bet jaunās tehnoloģijas spēs atpazīt, ka saturs ir nepiemērots. Tas spēs mācīties pats no sevis, piemēram, ja kāda bilde vai ziņojums tiek iztulkots negatīvi, viss šāda veida saturs tiks automātiski bloķēts," stāsta N. Haļavins.
Vaicāts, kad gaidīt jauno aplikāciju, viņš teic, ka vēlējās to publicēt jau septembrī. N. Haļavins parasti jaunus produktus izlaiž visai ātri, jo vadās pēc pārliecības, ka ir labāk izlaist produktu ar nepilnībām un saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti, nekā veltīt gadus, slīpējot ideālu risinājumu, lai saskartos ar realitāti, ka nevienam tas nav vajadzīgs.
Jo ilgāk to attīsta, jo lielākas ir bailes no noraidījuma. Pat tad, ja risinājums par 90% ir kļūdains, vismaz 10% strādā labi un cilvēki to var sākt izmantot un sniegt atsauksmes. Taču "AntiLand" jau ir tik daudz lietotāju, ka šajā stadijā kļūdu cena ir daudz augstāka, tāpēc šāda pieeja vairs nederot. "Mēs esam priecīgi, kad saņemam e-pastus no lietotājiem, kuri stāsta, ka vairs nedomā par pašnāvību. Zinu, ka citas kompānijas saņem atšķirīgus e-pastus. Tāpēc esmu ļoti uzmanīgs. Darbs ar jauniešiem ir pilnīgi cita lieta, tāpēc gribu būt pilnīgi pārliecināts, ka aplikācija ir droša un viņiem piemērota," uzsver N. Haļavins.
Viņu uztrauc, ka cilvēki iegulda laiku savā sociālajā tēlā, dalās ar bildēm par savu lielisko dzīvi un panākumiem un sāk konkurēt cits ar citu, kā rezultātā rodas skaudība. Reizēm tas esot pat tik absurdi, ka cilvēki fotografējas pie mašīnas vai mājas, kas viņiem nepieder, un demonstrē augstāka līmeņa dzīvesveidu, kāds patiesībā ir.
"Es zinu cilvēkus, kuri Latvijā pērk mašīnas, kas ir dārgākas par viņu dzīvokļiem. Kāpēc? Tieši tādu pašu iemeslu dēļ, kāpēc publicē šādas bildes sociālajos medijos. Viņi vēlas būt atzīti un cienīti, bet izvēlas nepareizo ceļu. Tas ir kā apburtais loks – jo vairāk investē savu laiku, naudu un enerģiju, lai izrādītos, jo lielāka ir ilūzija par cieņu, ko iegūsti šādā ceļā. Jo vairāk cilvēki dalās ar šādu saturu, jo vairāk virtuālā atbalsta saņem no citiem. Tādējādi smadzenes "iemācās", ka tā ir pareizi un ka "like" sociālajos tīklos ir kā cieņas apliecinājums.
Cilvēki investē savu laiku, enerģiju un naudu sociālajā tēlā, bet ne savā patiesajā būtībā. Jo lielāka atšķirība starp sociālo tēlu un patieso būtību, jo grūtāk cilvēkam normāli dzīvot. Cilvēkiem ir arvien grūtāk apzināties savas personīgās vajadzības, jo viņi cenšas sasniegt citu gaidas. Šāda pieeja palielina attālumu starp cilvēka patieso būtību un tēlu, ko cenšas rādīt citiem. Citi cilvēki sagaida, lai esi pilnīgi cita persona, un kad viņi atklāj, kas patiesībā esi, tu tiec noraidīts. Pasaulē ir daudz cilvēku, kas vēlētos atbalstīt un mīlēt cilvēka patieso būtību, bet viņi to nevar redzēt, jo daudzi slēpjas aiz sociālajām maskām," uzskata N. Haļavins.
Daudzviet minēts, ka mūsdienās cilvēki ir lielākā kontaktā ar citiem nekā jebkad agrāk, bet vienlaikus arī depresīvāki. "Pasaulē ir 300 miljoni cilvēku ar diagnosticētu depresiju un viens no 15 cilvēkiem ir mēģinājis padarīt sev galu. Mēs dzīvojam laikā, kad vairāk cilvēku mirst no pašnāvības nekā no ieročiem. Tāpēc "AntiLand" ilgtermiņa stratēģija ir radīt drošāko vidi cilvēkiem, kur tie var būt patiesi, satikt dvēseles radiniekus, vadoties no patiesajām interesēm, un just, ka šajā vidē nebūs ne mazākā kaitējuma identitātei, personībai, biznesam vai kam citam. Šeit cilvēks var dalīties ar savu patieso stāstu un nesaņemt nosodījumu par to," teic N. Haļavins.
Db.lv jau rakstīja, ka N. Haļavins ir dzimis un dzīvojis Latvijā, bet pēc vidusskolas pārcēlās uz Krieviju, kur studēja Maskavas Valsts starptautisko attiecību institūtā. 2018. gadā, studējot otrajā kursā, N. Haļavins izveidoja lielāko biznesa sociālo tīklu Krievijā "Professionali.ru", piesaistīja 1/30 no togad valstī piesaistītā riska kapitāla un 2011. gadā to pārdeva. Sociālais tīkls joprojām darbojas un tam ir vairāk nekā desmit miljoni lietotāju.
Pēc tam viņš izveidoja kolektīvās iepirkšanās portālu "ShopogoliQ.ru" un pēc pusgada to pārdeva. 2015. gadā viņš pārcēlās uz Silīcija ieleju ar jaunu projektu "AntiLand" (sākotnējais nosaukums – "AntiChat"), kas savā attīstības sākumposmā 2016. gadā piesaistīja finansējumu no Latvijas biznesa eņģeļu tīkla LatBAN biedriem.