Uzlabojot Bombardier Q400 ielidošanas kvalitāti lidostā Rīga, tiks samazinātas airBaltic degvielas izmaksas un CO2 izmešu daudzums.
Par to paziņoja airBaltic izpilddirektors Martins Gauss, uzsverot, ka airBaltic ir pirmā aviokompānija, kas tā saucamos zaļos lidojumus ieviesusi turbopropelleru lidmašīnām, kādas ir Bombardier Q400. Citur Eiropā līdzīgas programmas, uzlabojot ielidošanas procedūras lidostās un lidojumu trajektorijas veiktas reaktīvo dzinēju lidmašīnām. «Mēs priecājamies, ka airBaltic atkal ir līderis kādas inovācijas ieviešanā, tā mums arī ir galvenā motivācija šim projektam, jo nākotnē pēc mums vadīsies citi.
Tas ir ieguvums, ko nevar izmērīt naudā. Taču jebkurā gadījumā, jo īsāka lidojuma trajektorija, jo mums uzreiz rodas tiešie ietaupījumi. Mūsu pašreizējās flotes gadījumā tas ir pusmiljons dolāru gadā, bet tad, kad šīs iespējas tiks piemērotas visai airBaltic flotei, tad ietaupījums varētu būt aptuveni 2 miljoni dolāru mūsu gada izdevumos par degvielu. Pie noteikuma, ka degvielas cenas ir pašreizējā līmenī,» DB sacīja M. Gauss. Viņš skaidroja, ka šī gada budžetā degvielas izmaksas veido ap 70 milj. Ls, kas ir aptuveni 30% no visiem airBaltic izdevumiem. «Kopš 2007. gada degvielas cenas ir turpinājušas pastāvīgi pieaugt, tāpēc daudzas aviosabiedrības ir nonākušas finansiālās grūtībās. Pašlaik mums savu degvielas cenu ir izdevies veiksmīgi nohedžēt,» piebilda M. Gauss.
Ielidošanas kvalitātes uzlabošanas projekts lidostā Rīgā projekts nosaukts AMBER vārdā un īstenots sadarbojoties airBaltic, Quovadis un Latvijas gaisa satiksmei. Projekts īstenots ar 50% Eiropas Komisijas līdzfinansējumu un tā izmaksas lēšamas uz 140 tūkst. Ls. Šī projekta rezultātā lidojuma trajektorija samazināta par aptuveni 50 kilometriem, kas savukārt ļaus samazināt Q400 CO2 emisijas par 300 kg. AMBER projekts ir Eiropas SESAR programmas sastāvdaļa, kuras mērķis ir uzlabot gaisa vadības satiksmi Eiropā, to efektivizējot un samazinot izmaksas. «Reālās izmaiņais ir tādas, ka līdz šim lidmašīnas datus saņēma no iekārtām, kas atrodas uz zemes pie skrejceļa, bet jaunās shēmas ietvaros tās datus saņems caur satelītnavigāciju,» skaidroja airBaltic viceprezidents lidojumu vadības jautājumos Pauls Cālītis. Savukārt Latvijas Gaisa satiksmes valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš norādīja, ka vēlākais 2018. gadā lidostā Rīga visa navigācijas sistēma tiks balstīta uz datiem, ko saņem no satelīta, līdz ar to šos ieguvumus, ko pašlaik baudīs airBaltic ar saviem Bombardier Q400 varēs izmantot arī citas aviokompānijas ar cita tipa lidmašīnām. airBaltic flotē pašlaik ir astoņas Bombardier Q400 markas lidmašīnas. Vasarā airBaltic iecerējis iegādāties vēl četrus Q 400, bet no 2015. gada beigām airBaltic floti iecerēts papildināt ar 10 jaunā tipa Bombardier CSeries markas lidmašīnām.