Pagājušā gada pavasarī pašreizējā Ministru prezidenta Valda Dombrovska (Vienotība) valdības apstiprinātais aviokompānijas airBaltic akcionāru līgums ir ar nenozīmīgiem grozījumiem tas pats kādreizējā satiksmes ministra Aināra Šlesera (LPP/LC) 2009. gada martā parakstītais līgums.
Tas nodrošinājis aviokompānijas vadītājam Bertoltam Flikam to, ka var atļauties īpaši neuztraukties par Latvijas valsts viedokli saistībā ar airBaltic, kurā valstij pieder kontrolpakete, raksta portāls pietiek.com, kurš publiskojis gan A.Šlesera parakstīto līgumu, gan pašlaik spēkā esošos līgumus, ko akceptējis V.Dombrovskis.
Šie dokumenti parāda gan to, kādā tieši formā Latvijas valsts pārstāvji pirms diviem gadiem devuši B.Flikam faktiski neierobežotas iespējas bloķēt jebkādas Latvijas valsts vēlmes, gan to, kā A.Šlesera parakstītā dokumenta normas faktiski bez izmaiņām palikušas arī Dombrovska akceptētajā līgumā, gan arī to, kāpēc tas vismaz formāli tā noticis. Proti, jau A.Šlesera parakstītajā līgumā bija noteikts, ka jebkādas izmaiņas tajā var notikt tikai ar abu pušu abpusēju rakstisku vienošanos.
Tāpēc, kā norāda portāls, pārmetumi izsakāmi kā A.Šleseram, tā arī V.Dombrovskim. A.Šleseram par to, ka viņš ir piekritis uz šādiem noteikumiem brīdī, kad SAS piederējušās airBaltic kapitāldaļas nonāca B.Flika uzņēmuma īpašumā. Savukārt V.Dombrovskim – ka viņš nav panācis nekādas būtiskas pārmaiņas līgumā, kad B.Flikam bija nepieciešams, lai valsts ieguldītu airBaltic pamatkapitālā 15,6 milj. Ls.
Portālam zināms, ka pirms lēmuma par ieguldījumu B.Fliks mutiski piekritis priekšlikumam grozīt akcionāru līgumu, paredzot, ka valstij ir tiesības noraidīt uzņēmuma faktiskā vadītāja – valdes locekļa kandidatūru, ko izvirzīt saskaņā ar A.Šlesera parakstīto līgumu tiesības ir tikai B.Flika uzņēmumam. Taču premjers nav spējis vai vēlējies šo nosacījumu iekļaut līgumā, norāda pietiek.com.
Tomēr ne viena, ne otra amatpersona savu vainu tajā, ka šie dokumenti ir tādi, kādi ir, joprojām neatzīstot.