Pļaviņu hidroelektrostacijā noslēgumam tuvojas vērienīgs remonts — augšējā bjefa pastatņu celtņa sliežu ceļa siju maiņa. Remontu bija paredzēts pabeigt līdz nākamā gada novembrim, bet jau tagad atlicis nomainīt tikai divas sijas virs sestā hidroagregāta, vēsta reģionālais medijs Staburags.
Latvenergo hidroelektrostaciju tehniskais direktors Dzintars Ostaņēvičs skaidrojis, ka nomainīt sijas uzsāka pirms pusotra gada. Līdz šim šāda veida darbi spēkstacijā nav veikti, tāpēc tiem ieplānoja vairāk laika.
« Rīgas Tehniskās universitātes speciālisti veica mērījumus un konstatēja, ka dzelzsbetona konstrukcijas savu laiku nokalpojušas un vairs nav pietiekami drošas. Tāpēc tās nolēmām aizstāt ar tērauda sijām. Tās ir pietiekami izturīgas, turklāt ievērojami vieglākas nekā no dzelzsbetona gatavotās,» skaidrojis Ostaņēvičs. «Metāla konstrukcijas ekspluatācijas laikā ir daudz vieglāk kontrolējamas nekā no dzelzsbetona izgatavotās, un pat sīkas izmaiņas var redzēt vizuāli. Lai noteiktu izmaiņas dzelzsbetonā, vajadzīgi speciāli sarežģīti mērījumi,» viņš teicis.
Ģenerāluzņēmēja ir SIA Latvijas energoceltnieks, taču darbus veic SIA Tilts strādnieki.
Ņemot vērā specifiskos apstākļus — ierobežoto darba vietu, siju lielos izmērus un svaru, SIA Tilts speciālisti izveidojuši unikālu pacēlāju sistēmu, ar kuras palīdzību savu laiku nokalpojušās betona sijas noceļ un vietā novieto jaunās. Predzams, ka pēc diviem mēnešiem sijas būs pilnībā nomainītas, raksta Staburags.
Sijas pirmajiem pieciem laidumiem izgatavotas Polijā, jo pasūtīšanas laikā neviens no Latvijas metālapstrādes uzņēmumiem nebija gatavs veikt šāda apjoma darbu, arī sarežģīto tehnisko un kvalitātes prasību dēļ. Savukārt sijas nākamajiem pieciem laidumiem izgatavotas Jēkabpilī, Latvijas—Lietuvas kopuzņēmumā Viadukts.