No Čehijas uz Rīgu ir nogādāts pirmais jaunais zemgrīdas tramvajs, bet līdz gada beigām tiks atvesti visi 20 pasūtītie tramvaja sastāvi.
Jaunais tramvajs, kas vienlaicīgi varēs pārvadāt 300 cilvēkus, satiksmē iekļausies tikai rudenī, jo pirms tam tas jātestē, kā arī jāpārbauda tramvaja saderība ar infrastruktūru. Gatavojoties tramvaja pieņemšanai, jau modernizēta iebraukšana depo zem VEF tilta, kā arī tiek pārbūvēti sliežu ceļi un kontakttīkli krustojumos.
Pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums Škoda Transportation s.r.o.
Jau ziņots, ka zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji tika plānots, ka projekta realizācijai vajadzēs aptuveni 500 miljoni latu, taču, ļoti iespējams, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.
2008.gada vidū Nordea, SEB banka un Swedbank piešķīra sindicēto aizdevumu Rīgas satiksmei infrastruktūras modernizācijai un tramvaju iegādei 142,2 miljonu eiro (99,4 miljonu latu) apmērā.