Rīgas satiksme ir nodevusi ekspluatācijā un atklājusi zemās grīdas tramvaja tehniskās apkopes un remonta cehu, kas atrodas Rīgā, Brīvības ielā 191, 5.tramvaju depo teritorijā. Cehs paredzēts zemās grīdas tramvaja tehniskajai apkopei un remontdarbiem, informē uzņēmums.
Jaunā ceha būvniecība izmaksāja 8,7 miljonus latu. Ceha garums ir 102 m, tur ierīkotas trīs sliežu ceļu līnijas. Cehā apkopi vai remontu var veikt vienlaicīgi sešiem zemās grīdas tramvajiem.
Vienā no līnijām ir uzstādīta speciālā zemās grīdas riteņpāru virpa, kas ir pēc individuālā pasūtījuma izgatavota vācu iekārtu rūpnīcā Hegenscheidt-MFD.
Citā līnijā ir uzstādītas speciālās paceļamās platformas, kas ir paredzētas personāla ērtākai piekļuvei pie tramvaja agregātiem, kas izvietoti arī uz tramvaja jumta. Cehā paredzēts veikt tramvaju apkopes un nepieciešamos remonta darbus atbilstoši ražotāja prasībām. Izbūvēta arī rezerves daļu uzglabāšanai paredzēta ietilpīga noliktavas telpa. Ceha darbiniekiem ir nodrošinātās arī biroja un sadzīves telpas.
Jaunā ceha būvniecība bija paredzēta zemās grīdas tramvaja ieviešanas pirmā posma ietvaros, un tā būvniecība tika uzsākta 2012.gada sākumā. Būvdarbi ir veikti 3 kārtās. 1.kārtas izpildītājs - SIA Velve, 2.kārtas - SIA Arčers, 3.kārtas - SIA Moduls Rīga.
Rīgas satiksmei kopumā ir 26 zemās grīdas tramvaji. 20 no tiem ir trīs sekciju zemās grīdas tramvaji, kuri ir 31,4 metrus gari ar maksimālo pasažieru ietilpību 318, un 6 četru sekciju tramvaji, kuri ir 41 metru gari ar maksimālo pasažieru ietilpību 432. Visi tramvaji ir aprīkoti ar automātiskām durvīm pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai, un tie ir ražoti Čehijas rūpnīcā Škoda.
Visas tramvaja sastāvdaļas ir projektētas un paredzētas ekspluatācijai pie ārējās vides temperatūras no -400C līdz 400C. Tramvajs ir konstruēts un paredzēts braukšanai pa sliežu ceļu ar platumu 1524 mm savienojumā ar ārējo 600VDC nomināla sprieguma kontakttīkla vadu.