Citas ziņas

Atbalsta speciālu pieturu izveidi zemās grīdas tramvajiem Rīgā

Vēsma Lēvalde,28.04.2010

Jaunākais izdevums

Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputāti šodien, 28. aprīlī, konceptuāli atbalstījuši speciālu pieturvietu izveidošanu zemās grīdas tramvajam.

Zemās grīdas tramvaja vagonus iecerēts izmantot 6.maršrutā un radīt iespēju to izmantot arī maršrutos, kas apkalpo Vecrīgu pa Aspazijas un Zigfrīda Annas Meierovica bulvāri. Gan Aspazijas bulvārī, gan Zigfrīda Annas Meierovica bulvārī, gan 6.tramvaja maršrutā aiz dzelzceļa loka virzienā uz Juglu nav grūtību labiekārtot pieturvietas atbilstošā augstumā, jo ielu platums to atļauj. Sarežģījumi rodas, izskatot iespējas izveidot pieturvietas Krišjāņa Barona ielā, it sevišķi posmos, kur saglabājies vēsturiskais ielas šķērsprofils ar bruģējumu, vēsta lēmumprojektam pievienotais informatīvais ziņojums. Vismazāk vidi ietekmējošais risinājums ir pieturvietu laukumā izveidot paaugstinājumus vienā līmenī ar trotuāru kā ātrumvaļņus jeb guļošos policistus. Šo versiju arī atbalstījuši deputāti.

Pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmums Rīgas satiksme realizē projektu zemās grīdas tramvaja ierīkošanai galvaspilsētā. Zemās grīdas tramvajs, tāpat kā speciālie trolejbusa un autobusa vagoni, paredzēts, lai cilvēki ratiņkrēslā vai ar bērnu ratiņiem spētu tajā iekļūt un izkļūt bez citu palīdzības. DB jau rakstīja, ka pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro piegādās uzņēmums Škoda Transportation.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemās grīdas tramvaju cehu varētu izveidot divu gadu laikā, intervijā aģentūrai LETA pieļāva pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Viņš norādīja, ka jaunais cehs ir projektēšanas stadijā un nekādām īpašām problēmām nevajadzētu būt. Pēc projektēšanas sekošot iepirkumi un celtniecība.

Par iespējamajām izmaksām varēšot runāt pēc projekta izstrādes, norādīja Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs.

Speciāls cehs jaunajiem tramvajiem nepieciešams, jo tiem vairs nav vagonu, bet gan sastāvs ar trīs sekcijām, tramvajam ir arī zemā grīda un visas elektroiekārtas atrodas uz jumta.

Jaunais cehs būs 120 metrus garš, tajā atradīsies trīs sliežu ceļi. Plānots, ka cehā vienlaicīgi varēs apkopt sešus jaunos tramvajus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Liepāju atceļojis jau otrais jaunais zemās grīdas tramvajs, ko būvējusi Horvātijas rūpnīca "Končar – Electric Vehicles Inc.", taču pagaidām nav zināms, kad tie varētu uzsākt kustību.

"Pandēmijas un ārkārtējās situācijas ierobežojumu dēļ nav iespējams pilnvērtīgi pabeigt personāla praktisko apmācību. Līdz maijam būs saņemti kopumā jau seši vagoni. Sekosim situācijas attīstībai. Atkarībā no tā, kad pabeigsim apmācību procesu, varēsim ieviest visus uz to brīdi piegādātos tramvaju vagonus," komentē uzņēmumā "Liepājas tramvajs".

Kopumā Liepājā plānota 14 šādu jaunu tramvaju vagonu piegāde.

Šobrīd ir saskaņots grafiks par sešu jaunu tramvaju vagonu piegādi, bet noslēgtais līgums paredz, ka līdz 2022.gada sākumam Liepājā tiks piegādāti kopumā 12 jauni tramvaju vagoni un dokumentācijas saskaņošanas posmā ir vēl divu tramvaju iegāde tuvāko gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Retro tramvajs šogad būtiski mainījis savu vizuālo izskatu - tramvaja vagoniņu ielās varēs atpazīt un pilsētvidē tas izcelsies ar sarkanu un dzeltenu krāsojumu. Šādas tramvaja pamatkrāsas izvēlētas tuvu oriģinālam - pirmajiem elektriskajiem tramvajiem, kas vairāk nekā pirms 100 gadiem kursēja Rīgā, informēja pašvaldības SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis.

Rīgas ielās Retro tramvajs atsāks kursēt no 1.maija, katru sestdienu, svētdienu un arī svētku dienās, dodot iespēju arī šī gada vasarā ikvienam galvaspilsētas iedzīvotājam un tās viesiem izbaudīt braucienus ar tramvaja vagoniņu, kurš būvēts un sagatavots pēc sena elektriskā tramvaja modeļa parauga.

Retro tramvajs kursēs maršrutā Ausekļa iela - Mežaparks, apstājoties visās maršrutā paredzētajās pieturvietās. Brauciena laikā pasažieriem būs iespēja izbaudīt braucienu vēsturiskā sabiedriskā transporta līdzeklī, kā arī vienlaikus apskatīt skaistākās vietas Rīgā, piemēram, Zigfrīda Annas Meierovica bulvāri, no kura paveras brīnišķīgs skats uz Operu, Brīvības pieminekli, Vecrīgu, Basteja kalnu, Nacionālo teātri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ieguldot 234 miljonus, sāk kursēt pasaulē augstākais gaisa tramvajs

Gunta Kursiša,02.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latīņamerikā, starp Bolīvijas galvaspilsētu Lapasu (La Paz) un blakus esošo pilsētu Elalto (El Alto), atklāts pasaulē augstākais gaisa tramvajs, vēsta Euronews.

Gaisa vagoniņi pārvadās pasažierus līdz par četru tūkstošu metru augstumā virs jūras līmeņa.

Gaisa tramvaju ražošanu Bolīvijai par 234 miljoniem ASV dolāru uzņēmās Austrijas kompānija Dopplemayr. Ceļojums starp divām pilsētām ilgs desmit minūtēs. Salīdzinājumam, izmantojot automašīnu, ceļš no Lapasas uz Elalto ilgst vairāk nekā pusstundu.

Jaunās gaisa tramvaja līnijas garums ir gandrīz desmit kilometri. Līnija sadalīta divos posmos, pirmais ir aptuveni 2,6 kilometrus garš, bet otrs – aptuveni 7,3 kilometrus garš. Otrs posms tiks nodots ekspluatācijā līdz gada beigām. Tramvajs darbosies 17 stundas diennaktī. Tiek paredzēts, ka vienā stundā gaisa vagoniņi pārvadās līdz 18 tūkstošiem cilvēku. Biļete maksā trīs boliviano jeb 0,43 ASV dolārus (aptuveni 32 eirocentus).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāla irliepaja.lv rīcībā nonākušas fotogrāfijas, kurās redzama sētniece uzņēmuma Liepājas tramvajs vestē, kura slauka ietvi pie privātmājas.

Kā vēsta portāls, attēlā redzamā nav ne ietve pie tramvaja pieturas, ne arī ietve SIA Liepājas tramvajs teritorijā. Sētniece uzkopj ietvi pie kāda privātīpašuma Dzintaru un Palangas ielas stūrī.

«Nav nekāds noslēpums, ka šajā namā mīt divi Liepājā labi zināmi cilvēki – Aigars un Ieva Puki, turklāt mājas saimnieks ieņem valdes priekšsēdētāja amatu pašvaldības uzņēmumā Liepājas tramvajs,» raksta medijs.

Fotogrāfijas esot tapušas apmēram tajā pašā laikā, kad pašvaldības uzņēmuma Liepājas tramvajs vadītājs laikrakstam Kurzemes Vārds žēlojas, ka uzņēmumā «tik ļoti samazināts darbinieku skaits, ka nav vēl paspēts izravēt nezāles no sliežu ceļa un arī zālīte vēl nav pļauta».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājniekus un Liepājas viesus šodien turpināja priecēt Kultūras tramvajs.

Kultūras tramvaja pasažierus šoreiz izklaidēja mīmi no Liepājas cirka studijas Beztemata, vēsta reģionālais medijs ReKurZeme.

Šogad Liepājā atkal kursē Kultūras tramvajs. Visu vasaru īpaši noformēts tramvajs, kursējot ierastajā maršrutā, ik ceturtdienu laikā no plkst.13 līdz 14 kļūst par vietu, kur notiek kultūras aktivitātes.

Projektu Kultūras tramvajs realizē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas Sabiedriskais transports sadarbībā ar SIA Liepājas Tramvajs, Liepājas Kultūras pārvaldi un Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas tramvajs valdes loceklis: ja jūs interesē sētnieku ģērbšanās stils, tad tā arī jautājiet

Lelde Petrāne,16.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc jautājumus izraisošā fotofakta par sētnieci, kura Liepājas tramvaja apģērbā tīra ietvi pie uzņēmuma vadītāja privātmājas, portāls irliepaja.lv saņēmis Aigara Puka atbildes.

Pašvaldības uzņēmuma Liepājas tramvajs valdes loceklis rakstījis:

«Ja jūs interesē sētnieku ģērbšanās stils, tad tā arī jautājiet. Jūsu materiālā es atradu tikai divus konkrētus jautājumus. Uz tiem arī sniedzu atbildes.

1.Vai ar šādiem ienākumiem būtu par maz, lai noalgotu sētnieku savas mājas durvju priekšas uzkopšanai?

Nē, nebūtu par maz. Es algoju sētnieku.

2. Un vai patiesi Aigars Puks būtu atļāvies izmantot dienesta stāvokli, lai liktu pašvaldības uzņēmuma darbiniecei kalpot viņa personīgajām vajadzībām?

Nē, nebūtu un nav atļāvies.

Ar cieņu, un, cerot, ka atbildes tiks ņemtas vērā bez korekcijām, Aigars Puks, SIA Liepājas tramvajs valdes loceklis.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Liepājas Tramvaja zaudējumi auguši vairāk nekā trīs reizes

Žanete Hāka,22.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas Tramvajs pērn gadā strādājis ar 10,89% lielāku apgrozījumu nekā 2012.gadā, liecina uzņēmuma publicētie finanšu dati Lursoft.

Dati liecina, ka aizvadītajā gadā SIA Liepājas Tramvajs apgrozījis 1,277 miljonus eiro, savukārt tā zaudējumi palielinājušies vairāk nekā trīs reizes, pieaugot līdz 0,19 miljoniem eiro.

2013.gadā SIA Liepājas Tramvajs turpinājis darbus pie jaunās tramvaja līnijas izbūves un esošo sliežu posmu rekonstrukcijas un, kā norādīts iesniegtajā pārskatā, arī turpmākajos gados uzņēmums plāno veikt jaunus sliežu ceļu rekonstrukcijas darbus, kuriem jau izstrādāti tehniskie projekti un kuru būvniecības sākums paredzēts 2014.gada vasarā.

Laika periodā līdz 2023.gadam SIA Liepājas Tramvajs paredzējis veikt jaunas tramvaja līnijas izbūvi uz Ziemeļu priekšpilsētu, kā arī būvēt jaunu tramvaja depo un iegādāties jaunus tramvaja vagonus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vācijā «uzkāries» ar pasažieriem pilns gaisa tramvajs

Gunta Kursiša,18.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas glābšanas dienesti palīdzējuši 76 pasažieriem tikt laukā no gaisa vagoniņa, kas ceturtdien bija iestrēdzis valstī vecākajā gaisa tramvaju līnijā Vupertāles pilsētā, vēsta The Local.

Vupertāle atrodas Vācijas rietumos, kalnainā apvidū, tādēļ tajā iespējams pārvietoties ar gaisa tramvaju. Gaisa vagoniņu satiksme ir arī viens no pilsētas zīmoliem. Ceturtdienas vakarā no trošu dzelzceļa līnijas nogāzās transporta sistēmas metāla daļas, pa kurām tika pievadīta elektrība. Metāla sloksnes nokritušas uz automašīnām, kas atradās uz autoceļa zem gaisa tramvaja līnijas, bet gaisa vagoniņš iestrēdzis. Autovadītāji netika ievainoti, un arī vagoniņā esošos cilvēkus ugunsdzēsēji esot atbrīvojuši bez nopietnām traumām. Aculiecinieki stāsta, ka gaisa tramvaja vagonā esot izcēlusies panika, vairāki esot paģībuši, raksta Rheinische Post.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais jaunais zemās grīdas tramvajs uz Imantu sāks kursēt maija beigās, pastāstīja pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Viņš informēja, ka pirmais tramvajs ir piegādāts, bet, pirms tas sāk kursēt, tas jāsagatavo un jāveic testa braucieni. Paredzēts, ka pirmais zemās grīdas tramvajs uz Imantu sāks kursēt maija beigās.

Pārējos 19 tramvajus piegādās līdz šī gada beigām.

Pērn Rīgas satiksme ar Čehijas uzņēmumu Škoda Transportation noslēdza 62,5 miljonu eiro līgumu, kas paredz 20 zemās grīdas tramvaju piegādi - 15 triju sekciju tramvajiem un pieciem četru sekciju tramvajiem. Visiem tramvajiem jābūt piegādātiem 2017.gada laikā.

Viena triju sekciju tramvaja cena ir 2,7 miljoni eiro, tas ir 31,5 metrus garš, bet četru sekciju tramvaja cena ir 3,5 miljoni eiro, tas ir 41 metru garš. Līguma kopējā summa ir 62 591 477 eiro, pirkuma atmaksas termiņš - 15 gadi no iepirkuma noslēgšanas dienas. Tramvaju garantijas laiks ir trīs gadi, bet kalpošanas laiks - 30 gadi. Visi jaunie zemās grīdas tramvaji tiks aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, videonovērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamajām rezerves daļām, kā arī citu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šonedēļ sāk izmēģināt zemās grīdas tramvaju

Sandra Dieziņa,12.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo zemās grīdas tramvaja vagonu sāks izmēģināt jau šonedēļ, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Līdz šim rīdziniekiem tika solīts, ka zemās grīdas tramvajs pasažierus sāks pārvadāt šoruden, taču nu pašvaldības SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis informē, ka tas varētu notikt vasaras sākumā.

Līdz šim, gatavojoties zemās grīdas tramvaja ieviešanai, ir pārbūvēti kontakttīkli, daļēji nomainītas sliedes, modernizēta iebraukšana zem VEF tilta un tiek projektēts jauns depo tramvaja apkopei. Pagaidām infrastruktūras uzlabošanā iztērēti kopumā 4,5 miljoni latu. Savukārt depo izmaksas būs zināmas pēc pilnīgas projekta izstrādes.

Pirms tam saskaņošanas procesā tika izteiktas piezīmes zemās grīdas tramvaju depo apkopes ceha jaunbūves metam Brīvības ielā 191. Plānots, ka cehs būs 120 metrus garš, tajā atradīsies trīs sliežu ceļi un vienlaikus varēs apkopt sešus jaunos tramvajus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VKPAI: Skanstes tramvaja līnija Senču ielā nedrīkst skart Lielos kapus

LETA,14.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes tramvaja līnijas izbūve drīkst notikt tikai pa Senču ielu un nedrīkst skart Lielos kapus, šodien Rīgas domes opozīcijas rīkotajā sabiedriskajā apspriešanā norādīja Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) pārstāve Katrīna Kukaine.

Kukaine stāstīja, ka VKPAI vērsās Rīgas domes Īpašumu iegādes un perspektīvās attīstības pārvaldes departaments, prasot viedokli par trīs Lielo kapu teritorijā esošām būvēm, kuras atrodas tuvu Senču ielai. Minētās ēkas ir kapliča, norobežojošā ķēde un dekoratīvais piemineklis krēsla formā. VKPAI informēja domi, ka konkrētās ēkas nedrīkst tikt nojauktas, risinot jauno tramvaja izbūvi, jo tie visi ir ne tikai daļa no kultūras pieminekļu kompleksa, bet arī kapa pieminekļi.

Satiksmes departamenta pārstāve Rudīte Reveliņa pastāstīja, ka 2005.gadā dome apstiprināja sabiedriskā transporta attīstības koncepciju 2005.-2018.gadam, kas paredz arī pilsētas elektrotransporta attīstību. Rīgas domes lēmums ietvēra elektrotransporta modernizāciju, esošo vagonu rekonstrukciju un jaunu līniju atklāšanu, tostarp tādas līnijas izveidi, kas savieno jau esošās līnija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Eksperts: Skanstes tramvajs atbilst stratēģijai par Rīgu kā kompaktu pilsētu

Žanete Hāka,07.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas attīstības stratēģija paredz Rīgu veidot kā kompaktu pilsētu un samazināt nepieciešamību cilvēkiem pārvietoties lielākus ceļa gabalus, tādēļ Skanstes tramvaja līnija ir atbilstoša šai iecerei, norāda viens no Latvijas transporta plānošanas ekspertiem Elmārs Daniševskis.

Viņš uzskata, ka Eiropas lielākajās pilsētās ļoti labi funkcionē tādi risinājumi kā sabiedriskā transporta loks ap pilsētas centru, kā tas iecerēts, veidojot Skanstes līniju. Turklāt tieši šajā rajonā atrodas objekts, uz kuru plūst lielas apmeklētāju straumes – Arēna Rīga, kurai nav nodrošināta ērta sabiedriskā transporta piekļuve.

Eksperts norāda, ka ir vairāki virzieni, kuros būtu vēlami attīstīt tramvaja satiksmi, piemēram, Purvciemā un Pļavniekos dzīvo lielākā daļa galvaspilsētas iedzīvotāju – vairāk nekā 40 tūkstoši. Atbildot uz jautājumu, vai Skanstes virziena izbūve ir prioritāra, Daniševskis atgādina diskusijas par to, vai pirmo vajadzēja būvēt Dienvidu vai Ziemeļu tiltu, uzsverot, - labi, ka ir uzbūvēts vismaz viens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Daugavpils iedzīvotāji gatavi atvadīties no vecajiem tramvajiem; Baltkrievijas piegādātājs nesteidzas

Gunta Kursiša,21.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tramvaju satiksme ir mūsu lepnums, tomēr tie ir tik novecojuši, ka iedzīvotāji nevar sagaidīt jaunos tramvajus,» Db.lv pauda a/s Tramvaju uzņēmuma pārvaldnieks Oļegs Tolmačovs. Lai arī 22 tūkstošiem daugavpiliešu, kas ikdienā izmanto tramvaju, jau no šā gada septembra būtu bijis jābrauc jaunos, Baltkrievijas uzņēmuma ražotos tramvajos, tas, cik drīz jaunie tramvaji sāks kursēt un vai tie būs tieši Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienības Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tramvaji, nav zināms.

Tikmēr Db.lv viesojās Daugavpilī, lai fotogrāfijās iemūžinātu tramvajus, no kuriem, kā cer liela daļa Latvijas otras lielākās pilsētas iedzīvotāju, tai drīz nāksies atvadīties.

«Dzīve iet uz priekšu, jaunie tramvaji būs siltāki, modernāki, tajos būs jaunākās tehnoloģijas, bet vecos tramvajus varēsim skatīties filmās un fotogrāfijās,» Daugavpilī strādājošā Silvija Sproģe uzskata, ka ieslīgt sentimentā par vecajiem tramvajiem nevajagot.

Jau rakstīts, ka pirmais piegādes termiņš, kad Daugavpilij bija jāsaņem 12 jaunie tramvaji, bija šā gada 31. augusts. Kopš 1. septembra Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tiek piemērota kavējuma soda nauda – 600 lati dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Tramvaja līnijas būve ievelkas

Vēsma Lēvalde,21.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Skonto būve parakstījusi vienošanos ar SIA Liepājas tramvajs par līguma izpildes termiņu pagarināšanu Liepājas tramvaja līnijas izbūvei.

2012. gada 19. martā savstarpēji noslēgtais līgums paredzēja būvdarbus pabeigt līdz šā gada 17. oktobrim. Skonto būve lūgusi izpildes termiņu pagarināt līdz 2013.gada 1. jūnijam.

Būvnieki savu lūgumu argumentē ar faktu, ka tehniskajā projektā, kuru izstrādāja a/s UPB, jau ir veiktas vairāk nekā 40 izmaiņas un papildinājumi. «Realizējot projektu, parādījās nobīdes no plānotā, īpaši tas attiecināms uz apakšzemes komunikācijām. Tehnisko projektu tramvaja līnijas izbūvei izstrādāja un apstiprināja 2009. gadā. Pa šo laiku paaugstinātas prasības tehniskajiem noteikumiem SIA Liepājas Enerģija un SIA Sadales tīkli,» skaidro SIA Liepājas tramvajs direktors Aigars Puks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pārliecinošu balsu vairākumu noskaidrots, ka rudenī uz dzeltenā e-talona būs Vinetas zīmētais tramvajs (attēlā), kas ieguva 927 balsis.

Kopumā balsošanā piedalījās 3351 Rīgas satiksmes interneta mājas lapas apmeklētāji, un tā norisinājās veselu mēnesi - no 4. jūnija līdz 5. jūlijam.

Kā otrais zīmējums, kuru lapas apmeklētāji vēlētos redzēt uz e-talona, ir Viktora zīmētais tramvajs - par to tika nobalsots 493 reižu, bet trešajā vietā ar 277 balsīm ir Dmitrija zīmētais tramvajs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

« Krišjāņa Barona ielu var izveidot par tādu pašu zīmolu kā Oksfordstrīta Londonā vai 5. avēnija Ņujorkā, un tas varētu piesaistīt tūristus,» medijiem stāstīja uzņēmuma Retail Baltic vadītājs Zulfukars Tosuns. Kr. Barona iela turpmāk tiks attīstīta kā Baltijas garākā iepirkšanās iela, un tas notiks neatkarīgi no tā, vai Rīgas dome akceptēs vai neakceptēs Kr. Barona ielas pārdēvēšanu par gājēju ielu, piektdien medijiem norādīja Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusevičs.

H. Danusevičs informēja, ka Kr. Barona iela ir daudz piemērotāka iepirkšanās ielas statusam, jo uz tās patlaban jau atrodas trīs enkurnomnieki - Galerija Centrs ielas sākumā, Barona centrs ielas vidū un Bērnu pasaule ielas galā, tāpat tajā jau patlaban iespējams iegādāties visu preču spektru.

«Lai gan Rīgas dome patlaban ieņēmusi pozīciju, ka vienīgā iespējamā gājēju un iepirkšanās iela Rīgā varētu būt Tērbatas iela, tomēr neatkarīgi no domes nostājas Kr.Barona iela tiks popularizēta kā Baltijā garākā iepirkšanās iela,» sacīja H. Danusevičs.

Z. Tosuns informēja, ka Kr. Barona ielas garums ir 3,3 kilometri, savukārt Tērbatas ielas garums ir 1,8 kilometri, Ģedimina prospekta Viļņā garums ir 2,2 kilometri, bet Tallinā visas iepirkšanās ielas ir īsākas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pa Liepājas jaunbūvēto tramvaja līniju naktī uz 3.maiju pirmo reizi izbraucis tramvajs testa braucienā.

Naktī testēti jaunie kontakttīkli, dienā plānots pārbaudīt, kā darbojas elektriskās pārmijas. Liepājas tramvaja specifika ir tā, ka tramvaja vagoniem ir trīs veida pantogrāfi (elektriskās strāvas novadītāji). Naktī pārbaudīts viens no veidiem, testa braucienu plānoti arī abu pārējo veidu pantogrāfiem, informē SIA Liepājas tramvajs valdes loceklis Aigars Puks.

Pirmajā testa braucienā, neskatoties uz vēlo nakts stundu, piedalījās būvniecībā iesaistīto uzņēmumu pārstāvji, projekta vadītāji un Liepājas tramvaja darbinieki.

Db.lv rakstīja, ka jaunās tramvaja līnijas izbūvi veic SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 milj. Ls. Būvdarbi sākās 2012. gada maijā. Jauno tramvaja līniju plānots nodot ekspluatācijā līdz šā gada 1. jūnijam, kad būs labiekārtota jaunbūvētās līnijas apkārtne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien pēcpusdienā no sliedēm bija nobraucis 6. maršruta zemās grīdas tramvajs, apstiprināja SIA Rīgas satiksme.

Tādējādi uz laiku bija apturēta tramvaju satiksme, taču tagad tā atkal atjaunota. Pagaidām Rīgas satiksme pārstāvji db.lv atturējās minēt iemeslus, kādēļ tramvajs nobraucis no sliedēm – tos analizēs speciālisti, un, iespējams, sīkāka informācija varētu tikt sniegta otrdien vai trešdien.

Jāpiebilst, ka otrdien, 28. maijā, plkst.14 tiks atjaunota 6.tramvaja kustība posmā no 45.vidusskolas līdz Juglai, tādējādi 6.tramvaja maršruts kursēs pilnā maršrutā: Ausekļa iela - Jugla.

Ņemot vērā, ka 6.maršruts ir noslogotākā tramvaja līnija pilsētā, satiksme pa rekonstruēto posmu tiek atklāta jau tagad, līdzko tehniski iespējams veikt drošu tramvaja pārvietošanos pa rekonstruēto sliežu ceļu. Posma labiekārtošanas darbus pilnībā pabeigs līdz šī gada septembrim, skaidro Rīgas satiksme.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

6.decembrī Kristofers Krūmiņš saņēmis pirmo e talonu, uz kura attēlots viņa zīmētais tramvajs.

Jaunā e talona kopējā tirāža ir 4 miljoni un no vakardienas, 6.decembra, tas pakāpeniski būs pieejams mazumtirdzniecības vietās.

Jaunā dizaina e talonos varēs ielādēt biļetes noteiktam braucienu skaitam, laika biļetes un grupas biļetes. E talonā ielādēto biļešu derīguma termiņš ir 12 mēneši no pirmās reģistrācijas.

Starptautiskajā bērnu aizsardzības dienā – 1.jūnijā, Rīgas satiksme rīkoja pasākumu bērniem 5.tramvaja depo. Pasākuma ietvaros bērni devās izbraukumā ar Retro tramvaju un piedalījās zīmēšanas konkursā e talona noformējumam. Zīmēšanas konkursa darbi bija apskatāmi Rīgas satiksmes interneta mājas lapā, par kuriem nobalsot varēja ikviens apmeklētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

IUB Rīgas satiksmei lūgs pārtraukt līgumu ar SIA Rīgas karte, kas no tirgus «izspiež» Mobilly

,19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme lūgs pārtraukt ar SIA Rīgas karte noslēgto līgumu par Rīgas maksas autostāvvietu uzlabojumiem, darbību un uzturēšanu, vienlaikus norādot uz pienākumu piemērot publisko iepirkumu regulējumu.

Tā liecina LETA rīcībā esošais IUB atzinums kādai amatpersonai.

IUB tika lūgts izvērtēt Rīgas satiksmes rīcības neatbilstību Publisko iepirkumu likuma prasībām, nododot visus Rīgas satiksmes autostāvvietu ieņēmumu pārvaldības jautājumus Rīgas kartei, nerīkojot iepirkumu likumā noteiktā kārtībā.

No amatpersonas vēstules IUB konstatēja, ka SIA CityCredit jeb Mobilly jau 2004.gadā uzvarēja iepirkumā par īsziņas norēķinu sistēmas izveidošanu un uzturēšanu Rīgas satiksmes autostāvvietās uz pieciem gadiem. 2010.gadā Rīgas satiksme izsludināja jaunu iepirkumu, tomēr tas tika pārtraukts, un CityCredit ar Rīgas satiksmi noslēdza vienošanos, ka iepriekš noslēgtais līgums ir spēkā līdz jaunas iepirkuma procedūras rezultātiem. Esošais līgums esot spēkā līdz šā gada jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmos pasažierus jaunais zemās grīdas tramvajs 6.tramvaja maršrutā varētu uzņemt jau šīs vasaras sākumā.

Kā uzsver Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, šodien prezentētais transportlīdzeklis ir pirmais jaunais tramvajs pilsētas sabiedriskā transporta parkā kopš 1991.gada.

Saskaņā ar līgumu, kas 2008.gadā noslēgts starp RP SIA Rīgas satiksme un izsludinātā konkursa uzvarētāju Škoda Transportation, līdz 2011.gada janvāra beigām Rīga saņems 20 zemās grīdas tramvajus. Līguma kopējā summa par tramvaja iegādi ir 52 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zemās grīdas tramvaji Rīgā – vēlāk

Lāsma Vaivare,07.09.2010

Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens vizinās zemās grīdas tramvajā.

Dienas mediji arhīvs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par trim gadiem grib pagarināt zemās grīdas tramvaja ieviešanas projektu.

100 milj. Ls vērtā zemās grīdas tramvaja ieviešana 6. tramvaja maršrutā varētu netikt pabeigta šogad, kā iepriekš iecerēts, bet pagarināta līdz 2013. gadam.

Par to liecina šodien lemšanai Rīgas domes deputātiem iesniegtais lēmumprojekts.

Lēmumprojekts saistīts ar 6. tramvaja līnijas pagarināšanu. Proti, šobrīd tramvajs kursē maršrutā Radio iela – Jugla – apgriešanās loks, kur jau daļēji veikta infrastruktūras pārbūve, ļaujot pa to braukt pirmajam zemās grīdas tramvajam Rīgā. Maršrutu iecerēts pagarināt abos virzienos - Ausekļa iela – Jugla – apgriešanās loks Berģi Jaunciema un Brīvības gatves krustojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Čehijas uz Rīgu ir nogādāts pirmais jaunais zemgrīdas tramvajs, bet līdz gada beigām tiks atvesti visi 20 pasūtītie tramvaja sastāvi.

Jaunais tramvajs, kas vienlaicīgi varēs pārvadāt 300 cilvēkus, satiksmē iekļausies tikai rudenī, jo pirms tam tas jātestē, kā arī jāpārbauda tramvaja saderība ar infrastruktūru. Gatavojoties tramvaja pieņemšanai, jau modernizēta iebraukšana depo zem VEF tilta, kā arī tiek pārbūvēti sliežu ceļi un kontakttīkli krustojumos.

Pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums Škoda Transportation s.r.o.

Jau ziņots, ka zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji tika plānots, ka projekta realizācijai vajadzēs aptuveni 500 miljoni latu, taču, ļoti iespējams, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.

Komentāri

Pievienot komentāru