Atpūta

Piektdienas intervija ar Gefco Baltic vadītāju Martinas Keršis

Lelde Petrāne,30.05.2014

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Gefco Baltic vadītājs Martinas Keršis (Martynas Keršys). M. Keršis pēc tautības ir lietuvietis. 2009.gadā, kad uzņēmums piedāvāja iespēju kļūt par gatavo automobiļu pārvadājumu departamenta vadītāju Baltijas valstīs, Martinas ar ģimeni pārcēlās uz dzīvi Rīgā.

Gefco grupa ir viens no top 10 loģistikas pakalpojumu sniedzējiem Eiropā. Gefco Baltic ir dibināts 2008.gada 14.februārī. Galvenais birojs atrodas Rīgā.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Pasaulē viss sākas līdz ar loģistiku – lai iegādātos pienu vai uzbūvētu kosmosa kuģi lidošanai uz mēnesi ir jāpiesaista loģistikas kompānijas – šie ir iemesli, kāpēc es uzskatu, ka nozarē strādāt ir ļoti interesanti. Manis pārstāvētais uzņēmums ir viens no vadošajiem loģistikas jomā, kas dod iespēju parādīt savu profesionalitāti un augt kā personībai.

Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Nav noslēpums, ka Latvija atrodas ģeogrāfiski lieliskā vietā – pa vidu rietumiem un austrumiem, ziemeļiem un dienvidiem, ar 3 ostām jūras piekrastē, labu dzelzceļa un ceļu infrastruktūru. Minētās priekšrocības ir jāizmanto efektīvāk, lai radītu konkurētspēju. Ceļiem ir nepieciešams remonts, lai tie atbilstu šodienas normām un varētu nodrošināt drošu vidi visiem lietotājiem.

Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu uzņēmumu?

Mēs esam jauns, dinamisks un sevi izaicinošs uzņēmums. Šogad, četras komandas pieteicāmies Stipro skrējienam, visu 4 SIA Gefco Baltic komandu prieks bija brīdī, kad sasniedzām finišu. Mans kā vadītāja mērķis ir radīt vidi, kurā ikviens darbinieks var attīstīt sevi, veidojot jaunu pieredzi, zināšanas un personīgu izaugsmi, lai kļūtu labāki gan kā kolēģi, gan kā draugi un ģimenes locekļi.

Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Jā, īpaši trūkst jauno speciālistu ar universitātes grādu, kas būtu gatavi pievienoties mūsu uzņēmumam. Mēs sadarbojamies ar vairākām Latvijas augstskolām un universitātēm, nodrošinot prakses vietas potenciālajiem darbiniekiem, lai virzītu viņus nozarē.

Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu uzņēmumā?

Mēs esam spēcīgi komandas spēlētāji, kas nozīmē, ka ne tikai vietējā komanda ir svarīga, bet panākuma atslēga ir viss uzņēmuma tīkls. Uzņēmums var piedāvāt tik daudz un tik dažādas karjeras iespējas, no vietējā un reģionālā uz internacionālo, no dispečera palīga reģionālā līmenī līdz finanšu kontrolierim starptautiskā līmenī. Jaunajiem darbiniekiem ir jābūt gataviem pieņemt izaicinājumus.

Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Mēs turpināsim augt pārdošanas un ģeogrāfiskā pārklājuma ziņā.

Gūstat labumu no tā, ka Latvija pievienojusies eirozonai?

Es jūtu, ka manā makā ir par vienu valūtu mazāk. :)

Tāpat kā pārējā sabiedrība, arī mēs ietaupām naudu uz valūtas maiņas kursu. Lielu daļu laika mēs pavadām, maksājot saviem piegādātājiem, tāpēc tagad ir ērtāk un ir iespēja nepieļaut tik daudz kļūdu, konvertējot naudas vienības.

Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu.

Savas darba gaitas uzsāku būdams 15 gadus vecs, strādāju vasarās, lai nopelnītu savu kabatas naudu. Vēlāk, jau studiju gados, es sāku strādāt pie OPEL dīlera kā noliktavas pārzinis. Tagad atskatoties jāsecina, ka mana karjera vienmēr ir bijusi saistīta ar loģistiku un transportu, esmu bijis IVECO kravas automašīnu pārdevējs, bijis noliktavu vadītājs un tad, kad man bija 28 gadi es vadīju transporta uzņēmumu. Apkopojot pieredzi, saprotu, ka esmu piedzīvojis ļoti interesantus laikus un esmu ieguvis pieredzi ik uz soļa.

2009.gadā Gefco man piedāvāja vadīt gatavo automobiļu pārvadājumu departamentu Baltijas valstīs, un es nolēmu izmantot šo iespēju. Saprotu, ka tas bija pareizais lēmums, jo uzņēmums man ir ļāvis attīstīties līdz ar savu darbību.

Kā radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums?

Stāsts ir ļoti vienkāršs, vārds Gefco ir radies, savienojot aktivitātes (Groupages express) un Francijas reģiona nosaukumu (Franche-Comté), kurā uzņēmuma aktivitātes tika uzsāktas (tātad Groupages express de Franche-Comté - GEFCO).

Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Katru gadu Latvijā tiek radīti arvien jauni tiesību akti, lai saglabātu valsti pievilcīgāku uzņēmējdarbībai. Es vēlētos redzēt izmaiņas iedzīvotāju ienākumu nodoklī, kā arī, samazinot PVN, varētu ļaut palielināt iedzīvotāju pirktspēju.

Jūsuprāt, pēdējā laika lielākais veiksminieks un neveiksminieks ir?

Ikvienu, kurš pēdējā laikā ir pieņēmis lielus izaicinājumus un sasniedzis labus rezultātus, varētu saukt par veiksmīgu cilvēku. Mums katram ir sava interpretācija par panākumiem, man tas nozīmē būt dinamiskā vidē, kur visiem, ieskaitot mani, ir mērķis panākt un īstenot jaunas idejas, sajust profesionālo dzinuli, un to pašu var attiecināt uz privāto dzīvi.

Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?

Attiecībā uz dzērieniem – man garšo kafija, kas dod enerģiju un veido dzīves garšu. Draugu kompānijā neatsakos no glāzes laba baltvīna.

Ar ēdienu ir sarežģītāk, kā lietuvietis es mīlu nacionālos tautas ēdienus. Jāatzīst, lietuviešu ēdieni nav tie veselīgākie, tāpēc šos labumus baudu tikai tad, kad ciemojos pie savas mammas.

Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Grāmata, ko nesen izlasīju un kas atstāja milzīgu iespaidu uz mani, ir The Seven Habits of Highly Effective People, ko sarakstījis Stephen R. Covey.

Profesionālajā jomā uz mani ir iedarbojusies autoru Jack Welch un John A. Byrne grāmata Jack: Straight from the Gut, kā arī lielisks pamācošs stāsts ir Critical Chain, ko sarakstījis Eliyahu M. Goldratt.

Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Brīvā laika man nav daudz, tāpēc es to ļoti augstu novērtēju. Pirmkārt, savu brīvo laiku veltu ģimenei, apmeklējot dēla futbola spēles, ar meitu noskatoties kādu filmu, dodoties kopīgos izbraukumos ar velosipēdiem vai skrituļslidām.

Liels prieks man ir satikt draugus, tāpēc brīvajos vakaros labprāt apciemojam ģimenes draugus vai aicinām viņus ciemos pie mums.

Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Pēdējais interesantais notikums ir saistīts ar darbu, jau iepriekš minēju, ka šogad piedalījāmies Stipro skrējienā.

Pieteicāmies četras komandas, kopumā 16 dalībnieki. Pilnīgi visi, neskatoties uz nelabvēlīgajiem laika apstākļiem un dažbrīd šķietami nepārvaramajiem šķēršļiem, mēs pilnīgi visi tikām līdz finišam. Palīdzot viens otram šo sacensību laikā, vēlreiz apliecinājām, ka mēs kā komanda varam darīt visu, lai sasniegtu mērķus. Personīgi man tas bija milzīgs sasniegums, saprast, ka pilnīgi viss ir iespējams, ja savai komandai uzticas un strādā roku rokā, lai varētu baudīt rezultātu.

Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Esiet pozitīvi un sniedziet pozitīvas emocijas ikvienam, kas ikdienā ir ar Jums!!!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās loģistikas kompānijas GEFCO meitasuzņēmums Latvijā GEFCO Baltic 10 gadu laikā paplašinājis pakalpojumu klāstu - no transportlīdzekļu un citu preču pārvadāšanas uz sarežģītiem piegādes ķēžu risinājumiem Eiropas vadošajiem industriālajiem uzņēmumiem, un dažādojis klientu loku, iegūstot klientus daudzās vadošajās nozarēs.

GEFCO Baltic šobrīd ir 800 partneri un 300 klienti, tostarp PSA un General Motors. GEFCO izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Luks Nadals šodien medijiem norādīja, ka kompānija šajā laikā kļuvusi «par spēcīgu nozares spēlētāju Baltijas valstu tirgū, īpaši uzsverot zināšanas transportlīdzekļu loģistikā un par sarežģītiem risinājumiem industriālajiem ražotājiem. Ņemot vērā Baltijas kā svarīga tranzīta robežpunkta lomu, šis tirgus vienmēr būs nozīmīgs GEFCO grupas darbam un attīstībai». Pēc viņa teiktā, patlaban kompānijas arvien vairāk grib nodarboties ar savu pamatbiznesu, kas paver iespējas loģistikas kompānijām veidot arvien integrētākas loģistikas ķēdes. Viņš arī uzteica GEFCO Baltic darbiniekus, kam nav klājies viegli, jo darbs pirms 10 gadiem uzsākts līdz ar krīzi, bet vēlāk krītošo naftas cenu dēļ mazinājušies Krievijas ienākumi, aizvērtas automobiļu ražotnes, līdz ar ko mazinājies pakalpojumu apjoms šajā segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

GEFCO Baltic nodrošinās multimodālo piegādes ķēdi MAN kravām uz Uzbekistānu

Dienas Bizness,24.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā industriālās loģistikas spēlētāja GEFCO Group meitasuzņēmums GEFCO Baltic, pagarinājis līgumu ar MAN - vadošu vācu kravas automobiļu, autobusu un citu komerciālo transportlīdzekļu ražotāju.

GEFCO nodrošina pilnu piegādes ķēdi, transportējot MAN sastāvdaļas no rūpnīcām Austrijā un Vācijā uz Uzbekistānu ar unikāla multimodālā risinājuma palīdzību.

Komplicētā multimodālā piegādes ķēde aptver vairākus transportēšanas veidus un ir būtiska MAN automobiļu ražošanai pēc just-in-time principa, tūlītēji reaģējot uz pieprasījumu. Loģistikas risinājums tika izstrādāts pēc klienta pieprasījuma nodrošināt laicīgu piegādi ar visaugstāko kvalitāti un pārredzamību visos piegādes ķēdes posmos ceļā no Austrijas un Vācijas uz Uzbekistānu, neskatoties uz sezonālajām kravu apjoma izmaiņām. GEFCO piedāvātais multimodālais piegādes ķēdes risinājums, ko izstrādāja GEFCO Baltic sadarbībā ar citām GEFCO filiālēm, apmierināja visas klienta prasības gan attiecībā uz strikto laika grafiku, gan kapacitātes elastību un budžeta ietvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikā jābūt elastīgam un jāpiedāvā tirgus pieprasījumam atbilstoši un efektīvi piegāžu risinājumi

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltic valdes locekle Oksana Jakovļeva, kura ir studējusi gan angļu un vācu valodu Kijevas Pedagoģijas institūtā, gan biznesa vadību un starptautiskās attiecības Vācijā un darbojas loģistikas biznesā vairāk nekā 20 gadus.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Ja varam sākt ar humoru – vai iepriekšējais kompānijas vadītājs lietuvietis Martins Keršis kaut ko «savārīja», ka tika nomainīts, vai tā bija regulāra darbinieku rotācija?

Gefco ir programma, kas paredz tāda kā talantu fonda rotāciju no vienas valsts uz otru, no viena amata uz otru, un Martins tagad ir atbildīgs par Gefco 2PL (red. piez. ‒ transporta pakalpojumu nodošana ārpakalpojumā) biznesu. Kaut arī Gefco stratēģija paredz salīdzinoši mazu pamatlīdzekļu esamību, mums joprojām pieder dažādi aktīvi. Gefco ir lielākais automašīnu pārvadāšanai domāto dzelzceļa vagonu īpašnieks Eiropā. Mums ir vairāk nekā 3500 vagonu, mums ir arī automašīnas, un Martina uzdevums ir attīstīt šo biznesu, padarot to efektīvāku. Tādējādi viņam tas bija paaugstinājums, bet man pēc piecu gadu darba Gefco ģenerāldirektores amatā Ukrainā tika piedāvāts izmēģināt pieredzi starptautiskajā arēnā un pārcelties uz Baltiju, kur strādāju kopš šā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«GEFCO Grupa», globāls loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas un automobiļu loģistikas jomā, pirmo reizi piedalījusies jauno startup uzņēmumu vērtēšanā Foundercon pasākumā Berlīnē, ko organizēja «GEFCO» partneris «Techstars», starptautisks jaunuzņēmumu akselerators.

Foundercon, ko organizē «Techstars», ir divu dienu pasākums, kas sniedz iespēju investoriem satikt startup uzņēmumu dibinātājus. «GEFCO» tā bijusi iespēja iesaistīties partneru meklējumos starp 600 start-up uzņēmumiem, kas tajā piedalījās. «GEFCO» pārstāvji atlasījuši 14 startup uzņēmumus, kurus aicināja uz diskusijām par četrām galvenajām tēmām: piegādes ķēžu efektivitāte, izmantojot blokķēžu bāzi; jauni mobilitātes risinājumi; mākslīgā intelekta risinājumi administratīvo uzdevumu efektivitātes palielināšanai; loģistikas nozarei un mobilitātei kaitējoši produkti un pakalpojumi.

«GEFCO» koncentrējas uz jaunu ideju veicināšanu un projektu veidošanu, lai panāktu pārmaiņas loģistikas un transporta nozarē. Startup uzņēmumi, kas strādā loģistikas un transporta nozarē, aicināti pieteikties «Techstars» Parīzes programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Gefco ieņēmumi palielinājušies par 10,5%

Žanete Hāka,22.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā industriālā loģistika spēlētāja Gefco grupas apgrozījums 2014. gadā sasniedza 4,1 miljarda eiro apmērā, kas ir par 1,5% vairāk, salīdzinot attiecīgo periodu 2013. gadā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Uzņēmuma ieņēmumi no pamatdarbības sasniedz 105 miljonus eiro, kas ir 10,5% pieaugums, salīdzinot ar 2013. gadu.

Ar operatīvās darbības peļņas kāpumu par 2,6% (salīdzinājumā ar 2,4% 2013. gadā) un ieņēmumu no pamatdarbības pieaugumu par 10,5% Gefco grupa spējusi palielināt savu rentabilitāti un uzrādīt stabilu sniegumu, neskatoties uz ekonomiskajām un nozares svārstībām.

Grupa divu gadu laikā izveidojusi brīvo naudas plūsmu 138 miljonu eiro apmērā, apliecinot savu finansiālo stabilitāti. Izmaksu pārvaldīšanā palīdzējis 2014. gada vidū aizsāktais izpildes plāns izmaksu elastības veicināšanai, kā arī asset-light biznesa modeļa efektivitāte. Vienlaikus pārdošanas komandas ieguldītais darbs ļāvis Gefco saglabāt pozīciju top 10 Eiropas loģistikas integratoru vidū, kā arī līderpozīciju Eiropas gatavo transportlīdzekļu loģistikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gefco izstrādājis paplašinātās realitātes aplikāciju piegādes ķēdes produktivitātes palielināšanai

Žanete Hāka,23.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas jomā «Gefco» sācis sadarbību ar inovatīvo risinājumu aģentūru «ArtiShock», lai izstrādātu jaunu paplašinātās realitātes (AR) aplikāciju.

Jauno risinājumu, kas nosaukts par «Gefco Enterprise AR», izmantos «Gefco» Kravu pārvadājumu nodaļa, lai paaugstinātu kvalitātes kontroli un palielinātu produktivitāti auksto piegādes ķēžu iepakošanas procesā.

«Gefco Enterprise AR» tiek izmantota savienojumā ar «Microsoft HoloLens» ierīci, kas sniedz iespēju «Gefco» noliktavu darbiniekiem mijiedarboties ar informāciju digitālajā telpā, piemēram, lietotāja rokasgrāmatu un darba protokoliem. Aplikācija ir izstrādāta pēc īpaša pasūtījuma, lai uzlabotu kvalitātes kontroli un būtiski ietaupītu laiku iepakošanas procesā, īpaši kritiskiem medicīnas sūtījumiem.

Aplikācija tika izstrādāta nepilna gada laikā sadarbībā ar «Gefco» ilgtermiņa partneri, Nīderlandē bāzēto pilna servisa paplašinātās realitātes uzņēmumu «ArtiShock», ar kuru sadarbības projektu vadīja «Gefco» Loģistikas attīstības direktors Omārs Van Gīsts (Omar van Geest). Ideja par šādas aplikācijas izveidi radās «Gefco» Inovāciju rūpnīcā, uzņēmuma iekšējā biznesa inkubatorā, kas identificē un veicina inovatīvas idejas, kuras var pārvērst reālos risinājumos uzņēmējdarbības attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar DB stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Vai auto tirgus atdzīvošanās Krievijā Gefco biznesu kaut kā ietekmējusi?

Protams, tas ietekmē ļoti spēcīgi. Gefco nesen Krievijā kļuva par automobiļu pārvadāšanai domātu dzelzceļa vagonu īpašnieku. Pievienojām savam parkam teju 700 vagonus. Proti, Krievijā Gefco ir kļuvis par diezgan lielu spēlētāju. Šie vagoni zināmā mērā palīdz arī Gefco Baltic, jo kopā ar Krievijas partneriem vedam tranzītkravas no Kaļiņingradas uz Maskavu. Nesen sākām eksporta projektu, Krievijā ražotus auto piegādājot uz Eiropu.

Taču ne žigulīšus?

Nē, marku nevaru atklāt, taču runa ir par globālajiem ražotājiem. Sadarbībā ar Latvijas autopārvadātājiem piegādājām šos automobiļus līdz Eiropas loģistikas centriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globāls loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas un automobiļu loģistikas jomā GEFCO Grupa paziņojusi par Spānijas uzņēmuma GLT, Eiropas-Marokas pārvadātāja, iegādi.

GEFCO un GLT apvienošanās perspektīvas ir daudzsološas, jo spāņu uzņēmums savas darbības divās desmitgadēs ir iemantojis tirgū spēcīgu profesionālo reputāciju. Dibināts 1998. gadā, GLT ir atzīts speciālists pilnībā nodrošinātu loģistikas ķēžu apkalpošanā Gibraltāra jūras šaurumā. GLT ir attīstījis spēcīgu partnerību ar automobiļu un modes nozaru klientiem.

Plānots, ka šo uzņēmumu biznesa tīklu, pieredzes, zināšanu un klientu savienošana veicinās GLT un GEFCO darbības un komerciālo apvienošanos.

«Mēs esam priecīgi pievienoties GEFCO, globālam loģistikas pakalpojumu nodrošinātājam ar spēcīgu starptautisku tīklu un ievērojamu pieredzi», sacīja Kristina Orbea (Cristina Orbea), GLT izpilddirektore. «Mēs esam pārliecināti, ka mūsu zināšanu un pieredzes apvienošana nodrošinās labākus pakalpojumus abu uzņēmumu klientiem un radīt labākus apstākļus mūsu turpmākai izaugsmei ».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Gefco noslēdz 8 miljardu eiro līgumu, lai optimizētu PSA Grupas globālo piegādes ķēdi

Žanete Hāka,07.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PSA un Gefco grupas ir parakstījušas jaunu 8 miljardu eiro līgumu, saskaņā ar kuru Gefco pārvaldīs un optimizēs visu automašīnu ražotāja globālo ražošanas piegādes ķēdi, informē uzņēmuma pārstāvji.

Līgums stāsies spēkā 2017. gada 1. janvārī un būs saistošs piecus gadus.

Saskaņā ar ienesīgas attīstības mērķiem, kas izklāstīti Push to Pass plānā, PSA Grupa spēs tālāk uzlabot savu darbību ar šī līguma palīdzību, kas ir vēl viena paļaušanās uz Gefco komandām un tā pakalpojumu uzticamības pazīme.

Saskaņā ar šo līgumu Gefco izstrādās un īstenos globālus loģistikas un pārvadājumu risinājumus trijiem PSA Grupas zīmoliem - Peugeot, Citroën un DS. Tas pārvaldīs un optimizēs visu piegādes ķēdi, sākot ar sastāvdaļu atlasīšanu ražošanas un montāžas cehiem līdz pat gatavu transportlīdzekļu izplatīšanai. Papildus šiem eksporta un importa pakalpojumiem, GEFCO būs arī atbildīgs par rezerves daļu izplatīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta un loģistikas uzņēmums GEFCO sadarbībā ar AS Transcontainer un citiem nozares partneriem izstrādājis jaunu preču piegādes līniju multimodālajiem pārvadājumiem, savienojot Vāciju ar Ķīnu caur Rīgas Universālo terminālu.

Pirmajā vilcienā, kurā ir 52 konteineri (40 pēdu), tiek vestas Eiropā ražotas šūšanas iekārtas, kas domātas Ķīnas kompānijai industriālajā parkā, Db.lv norādīja GEFCO Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis. Dzelzceļa pārvadājumi starp Eiropu un Āziju nav tikai šī brīža tendence, bet gan plaukstošs nozares risinājums, Ķīnai veidojot jaunas pārvadājumu līnijas un terminālus, kā arī ieguldot investīcijas Eirāzijas dzelzceļa transporta plūsmas attīstīšanā, norāda GEFCO.

Jaunais risinājums caur Rīgu nodrošina 14 līdz 16 dienu piegādes laiku, kombinējot dažādus transporta veidus un pakalpojumus – konteinerkuģus, dzelzceļu, muitošanu, kā arī piegādi galamērķī. Multimodālo pārvadājumu projektā iesaistīti vairāki nozares spēlētāji. Konteineru piegādi preču iekraušanai Vācijā un dzelzceļa platformas Rīgā nodrošina AS Transcontainer, savukārt GEFCO Baltic nodrošina jūras pārvadājumus un tālākos iekraušanas pakalpojumus līdz Ķīnai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

GEFCO uzsāk darbību Serbijā

Lelde Petrāne,27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

GEFCO uzsāk darbību Serbijā. «Kā uzņēmums ar zināšanām sarežģītu piegādes ķēžu pārvaldībā un optimizācijā, mēs esam priecīgi atbalstīt Serbijas projektus industrializācijai un ārējās tirdzniecības veicināšanai. Efektīva loģistika ir galvenais iekšzemes kopprodukta pieauguma veicinātājs tādās valstīs kā Serbija,» komentē Luks Nadāls (Luc Nadal), GEFCO grupas valdes priekšsēdētājs.

Izveidojot filiāli Serbijā, vienā no reģiona dinamiskākajām ekonomikām, GEFCO stiprina savu pozīciju Centrāleiropā - reģionā, kur Grupa jau sen darbojas. Serbija ir 3.lielākais tirgus reģionā pēc Rumānijas un Grieķijas ar ideālu atrašanās vietu starp Austrumeiropu un Balkāniem.

Valsts turklāt turpina īstenot rekonstrukcijas un modernizācijas plānus, kas ietver dzelzceļa un ceļu projektus. Ar 3809 km garu dzelzceļa tīklu Serbija piedāvā dzelzceļa infrastruktūru ar lielāko īpatsvaru paplašināšanās procesā iesaistīto valstu vidū (49,3 M/km² pret ES-28 vidējiem 48,3 M/km²).

Gefco Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis komentē: «Serbijas labās attiecības ar Krieviju var palielināt iespējas piesaistīt vairāk uzņēmēju gan tirdzniecībā starp Serbiju un Krieviju, gan Latviju, tādējādi gūstot labumu no preču tirdzniecības abos virzienos, izmantojot autotransportu un dzelzceļa transporta tīklus. Vairāki lieli projekti Krievijā un Serbijā šobrīd atrodas plānošanas stadijā, taču pastāv iespēja, ka GEFCO tajos varētu iesaistīties ar savām zināšanām loģistikā un inženierijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Krievijas tirgus pārorientējas uz Centrālāziju; kompānijas turpina taustīties Ķīnas virzienā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Par spīti globālajiem ģeopolitiskajiem un ekonomiskajiem izaicinājumiem loģistikas kompānijas turpina strādāt pie jaunu kravu plūsmu piesaistes austrumu–rietumu maršrutā, izmantojot Latvijas tranzīta koridoru. Ķīnas–Eiropas tranzīta apkalpošanā caur mūsu zemi pagaidām labākajā gadījumā vērojami vien eksperimenti vai arī notiek sarunas, bet maršrutā Kazahstāna–Krievija‒Baltkrievija‒Polija šķērsojošo konteinervilcienu skaits pieaug.

Nākas pielāgoties

Tirgus šobrīd ir piespiedis pārskatīt kompānijas stratēģiju, norāda loģistikas uzņēmuma Gefco Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis. Iepriekš uzņēmums bijis atkarīgs no kravu plūsmas Krievijas virzienā, bet šobrīd fokuss ir uz Centrālāziju, piegādājot uz turieni globālo ražotāju produkciju. Uzņēmums pārorientējas no importa (rietumu kravas austrumu virzienā) uz eksporta (no NVS valstīm uz rietumiem) kravu plūsmām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

GEFCO izstrādā «figitālos» risinājumus

Lelde Petrāne,30.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas jomā strādājošā «GEFCO Grupa» paziņojusi par divu «figitālo» risinājumu izstrādi (eng: phygital (physical and digital), kas ir fizisko un digitālo tehnoloģiju risinājumu apvienojums.

«Chronotruck», kuru nesen iegādājās «GEFCO», ir autopārvadājumu digitālā tirdzniecības platforma, kas atvieglo piegāžu veikšanu kravu piegādātājiem un pārvadātājiem, izmantojot īpašus (robustus) algoritmus, kas saskaņo pieprasījumu ar pieejamo piegādes risinājumu. Savukārt, «Moveecar» ir digitāla platforma, ko ir izveidojuši «GEFCO» un kompānijas ārējie IT eksperti. Tā sniedz iespēju transporta, autobūves un līdzīgu nozaru klientiem nodrošināt transportlīdzekļu loģistiku to dzīves ciklā.

«Digitālā patērētāja uzvedība ir redzami ietekmējusi mūsu stratēģiju, kā mēs apkalpojam klientus bizness-biznesam (B2B) un bizness-biznesam-patērētājam (B2B2C) segmentos,» norāda Emanuels Arnauds, «GEFCO» pārdošanas un mārketinga viceprezidents. «Mēs esam apvienojuši sava fiziskā tīkla zināšanas un digitālās prasmes, lai būtu celmlauži jauniem «figitāliem» pakalpojumiem. «Chronotruck» un «Moveecar» izmanto mākslīgo intelektu, mašīnmācīšanos un jaudīgus algoritmus, lai uzlabotu klientu pieredzi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gefco grupa iegādājas Eiropas un Marokas transporta pārvadātāju GLT

Zane Atlāce - Bistere,11.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas jomā Gefco grupa paziņojis par Spānijas uzņēmuma, Eiropas un Marokas transporta pārvadātāja GLT iegādi.

Plānotā iegāde tika izziņota jau 2018. gada janvārī, un tagad pirkums ir saņēmis Eiropas reglamentējošo apstiprinājumu.

GLT iegāde ļaus Gefco nostiprināt savu pozīciju un pieredzi reģionā, vienlaikus stiprinot un paplašinot savu klientu bāzi, īpaši automobiļu, modes un mazumtirdzniecības nozarēs.

GLT dibināts 1998. gadā un zināms kā pilnībā nodrošinātas loģistiskās ķēžu apkalpotājs visā Gibraltāra šaurumā un vadošais operators ceļā starp Algecirasu un Tangieru. Uzņēmums ar 75 kravas automašīnām un 380 vagoniem nodrošina vairāk nekā 16 000 šķērsojumu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

GEFCO grupas ienākumi 2017. gada pirmajā pusē sasniedza 2,262 miljardus eiro, kas ir par 1,9% vairāk nekā tādā pašā periodā pērn, informē uzņēmuma pārstāvji.

EBITDA sasniedza 115 miljonus eiro, kas salīdzinot ar 2016. gada periodu, veido 25,8% kāpumu.

Luks Nadals GEFCO valdes priekšsēdētājs, skaidro: «Ar EBITDA pieaugumu 25,8% apmērā 2017. gada pirmajā pusē, GEFCO parādījis pozitīvu savas darbības un finanšu rādītāju tendenci, kas bija jau vērojama 2016. gadā. Turklāt ieņēmumu pieaugums sasniedzis plus 1,9%, kas uzskatāmi parāda mūsu ciešās attiecības ar vēsturiskajiem klientiem un pārliecinošu komerciālo darbību mūsu plašākā klientu lokā, kur esam sasnieguši 6% pieaugumu.» 2017. gada pirmajā pusē GEFCO grupa sasniedza 2,262 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,9% vairāk salīdzinājumā ar šo pašu periodu pērn. Šo pieaugumu galvenokārt radīja situācijas uzlabošanās Eiropas automobiļu tirgū, stiprāka Eiropas ekonomika un nemitīga koncentrēšanās uz klientu loka paplašināšanu pasaules mērogā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Vadoša darbinieka atziņa: «Īstā skola sākas pēc skolas»

Egons Mudulis,27.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstā skola sākas pēc skolas; jābūt tiltam starp uzņēmuma stratēģiju un varēšanu atkarībā no finansēm un resursiem

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltijas un 1520.reģiona (Krievija, Baltija un NVS) finanšu direktors Gatis Sviklis.

Viņš studējis finanses Konkordijas Universitātē Tallinā, septiņus gadus strādājis kā auditors un revidents PwC, kur beigās vadījis audita komandas lielākajiem Latvijas klientiem. Tad viņš divarpus gadus nostrādājis pie viena no PwC bijušajiem klientiem – Veho grupas uzņēmumā, kas importēja Citroën markas automašīnas Latvijā un Lietuvā. Tur arī iznācis saskarties ar Gefco, kura līdzīpašnieks ir PSA grupa, kurai pieder Citroën. Tiešās meklēšanas rekrutēšanas uzņēmuma uzrunāts, viņš uzvarējis konkursā uz Gefco Baltijas finanšu direktora amatu. Paralēli tam visam viņš kļuvis par zvērinātu revidentu, taču tagad apkalpo vien pāris klientu gadā no darba brīvajā laikā. Pērn augustā viņš kļuvis par 1520.reģiona zonas (pēc sliežu platuma milimetros NVS, Baltijā) finanšu direktoru: «Tagad jau ir gads un pāris mēneši, kopš esmu starp Rīgu, Maskavu un Parīzi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gefco Baltic sācis piedāvāt ikdienas pārvadājumu līniju no Polijas uz Baltijas valstīm un Somiju

Zane Atlāce - Bistere,19.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Gefco Baltic, īstenojot uzņēmuma darbības paplašināšanu, ir izstrādājis jaunu pakalpojumu - preču pārvadājumu līniju no Polijas uz Baltijas valstīm un Somiju, kur 48-96 stundu laikā tiek veikta preču piegāde, informē uzņēmumā.

Uzņēmums uzskata, ka šis pakalpojums būs saistošs dažādu profilu uzņēmumiem, jo tiks nodrošināti pārvadājumi, sākot no neliela izmēra paciņām līdz pat 20 paletēm.

«Mūsdienās efektīva laika un pieejamo resursu izmantošana daudzās industrijās ir būtiska, lai spētu konkurēt tirgū. Klienti vēlas saņemt efektivitāti, ātrumu, laika plānošanas iespējas un risinājumus, lai koordinētu resursus, īpaši parūpējoties par neikdienišķām situācijām dažādos tirgos. Esmu apmierināts, ka mūsu jaunais pakalpojums atbilst klientu vēlmēm, tāpēc paredzu, ka tas radīs lielu interesi gan esošo, gan jaunu klientu vidū», uzsver Gefco Baltic ģenerāldirektors Martinas Keršis (Martynas Keršys).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar jaunu zīmolu jaunu nozaru medībās

Egons Mudulis,17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No automobiļu loģistikas pie enerģētikas, aviācijas un veselības aprūpes jomas apkalpošanas - par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar Dienas Biznesu stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Fragments no intervijas

Kāda, raugoties no loģistikas kompānijas skatpunkta, šobrīd ir globāla ģeopolitiskā situācija? Vai kas ir mainījies gada laikā?

Mēs gan politikā neiesaistāmies, nodarbojamies ar biznesu. Pasaulē ekonomiskā situācija uzlabojas, Eiropā ir labas tendences – bija labs pērnais gads, un arī šogad turpinās izaugsme. Tas ļoti palīdz loģistikas kompānijām. Patēriņš aug, tātad vajag veikt vairāk piegāžu. Tiek pārdoti vairāk auto.Ja runā par tendencēm, ‒ šobrīd ļoti tiek akcentēta e-tirdzniecība. Tirgū aktīvi darbojošās platformas Ebay, Amazon, protams, rada zināmas pārmaiņas, jo viņiem ir pavisam citas prasības nekā mūsu līdzšinējiem klientiem. Proti, nepieciešamas ļoti ātras piegādes – pēc dienas, divām. Tas maina noliktavu saimniecību. Piemēram, ja agrāk preces ceļoja nedēļām, tad tagad AliExpress gadījumā, runa ir par 10 dienām no Ķīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lietuva nebūs izņēmums - eirozonas vārti veras plašāk

Mārtiņš Apinis, Egons Mudulis, Sandra Dieziņa, Māris Ķirsons, Sanita Igaune,13.01.2014

Krāsaina monēta divu litu nominālvērtībā, ko rotā četru slavenu Lietuvas kūrortpilsētu - Birštonas, Druskininku, Neringas un Palangas - ģerboņi.

Foto: ELTA/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prognozes liecina, ka jau nākamgad visas Baltijas valstis būs eirozonā, eksportētāji berzē rokas, bet lietuvieši baidās no inflācijas.

Neraugoties uz mūsu dienvidu kaimiņu ilgāku un, iespējams, vairāk pārdomātu minstināšanos par to, cik ātri aizstāt savu nacionālo valūtu ar eiro, jau šobrīd samērā droši var prognozēt, ka nākamgad arī Lietuva atradīsies eirozonā. Jau tagad gan uzņēmēji, gan finansisti domā par potenciālajiem ieguvumiem, ko nodrošinās visu trīs Baltijas valstu atrašanās vienotās valūtas zonas mehānismā.

Ja vērtē no ekonomiskā viedokļa, tad Lietuvas gatavība ieviest eiro ir līdzīga Latvijai pērnā gada sākumā, un tieši abu pārējo Baltijas valstu atrašanās eirozonā ir iemesls, kāpēc arī Lietuva vēlas pēc iespējas ātrāk pievienoties eirozonai, skaidro SEB bankas sociālekonomikas eksperts Edmunds Rudzītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Baltkrievijā komplektēs vieglās automašīnas

Egons Mudulis,07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PSA Peugeot-Citroen rūpnīcas atklāšana paredzēta novembrī Baltkrievijā; demontāžas cehs būs nevis Latvijā, bet Lietuvā.

Franču autobūves koncerns ir gatavs šomēnes palaist neliela apjoma automašīnu komplektācijas rūpnīcu Baltkrievijā, vēsta Automotivelogisticsmagazine.com/Belta.by. Projekta jauda paredzēta līdz 2500 vienībām gadā.

Tas ļaušot PSA pārtraukt importu uz šo Latvijas kaimiņvalsti, norādījuši kompānijas pārstāvji Baltkrievijā. Automašīnas tiks komplektētas automašīnu komplektēšanas kompānijas a/s Unison (Baltkrievijas–Lielbritānijas kopuzņēmums) industriālajās telpās, 10 kilometru attālumā no valsts galvaspilsētas Minskas.

Projekta īstenotāji 2015. gadā iecerējuši šajā rūpnīcā komplektēt četrus Peugeot modeļus un divus Citroen modeļus. Pastāv iespēja, ka nākotnē rūpnīcas jaudas tiks palielinātas, radot potenciālu automašīnu eksportam uz citām Muitas savienības valstīm – Krieviju un Kazahstānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

DB pēta, kā kritiskā situācija Ukrainā ietekmē Latvijas uzņēmumus

D. Meļķis, S. Dieziņa, V. Lēvalde, E. Mudulis, M. Ķirsons,04.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji noraugās «titānu cīņās», kas sašūpo plānus kā Ukrainā, tā Krievijā.

Daudziem Latvijas uzņēmēju projektiem jau Krievijas rubļa un Ukrainas grivnas svārstīgais kurss ir bijis ievērojams risks. Konflikta izvēršanās Krimā ar tā viļņveida efektu reģionā situāciju ir padarījusi kritsku.

Aptur eksportu

Zivrūpniecības uzņēmuma SIA Karavela mārketinga direktors un līdzīpašnieks Jānis Endele atzīst, ka Krievijas rubļa vērtības samazināšanās ietekmē arī viņa pārstāvēto uzņēmumu, kā arī ikvienu eksportētāju jebkurā citā nozarē, kas savu produkciju realizē Krievijas tirgū. Pagaidām esot vēl grūti pateikt, cik liela būs šī ietekme, jo neviens nezina, kāda būs turpmākā šīs valsts rīcība un kādi vēl notikumi gaidāmi Ukrainā. «Mēs varam tikai noskatīties šajās titānu cīņās. Kad tās noslēgsies, tad varēsim vērtēt notikušo un ko darīt tālāk,” sacīja J. Endele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas Tev jāzina 30. maijā

Dienas Bizness,30.05.2014

Latvijā.

Zināmi konkursa Biznesa Tīģeris 2014 pieci finālisti

2014. gadā par titulu Biznesa Tīģeris cīnīsies pieci aktīvi un mērķtiecīgi dažādu nozaru uzņēmumu vadītāji. Lasīt tālāk...

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reitingu aģentūra Standard&Poor's paaugstina Latvijas kredītreitingu uz A-. Salu tiltu sola rekonstruēt 2,5 reizes lētāk nekā aplēsusi pašvaldība. Jo nabadzīgāka valsts, jo augstāks PVN pārtikai - šādas ziņas šodien varat lasīt Dienas Biznesa portālā Db.lv.

Tāpat kā jau katru piektdienu šonedēļ piedāvājam Jums ielūkoties kāda no Latvijas uzņēmuma ražotnēm. Šoreiz - Cido grupas rūpnīcā, kur citu produktu starptā tiek iegūts un fasēts arī minerālūdens Mangaļi.

Savukārt šīs nedēļas «piektdienas intervijas» cilvēks - Gefco Baltic vadītājs Martinas Keršis.

Laikraksta Dienas Bizness lappusēs šodien varat lasīt par tēmām, kas tika apspriestas Dienas Biznesa klubā - proti, nodokļu politiku un Eiropas Savienības politikas nākotni. Tāpat, tuvojoties vasarai, aktuāls kļuvis arī kāzu bizness - par to lasiet šīs nedēļas laikraksta pielikumā B kods.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa pārvadājumu apjomi Ķīnas–Eiropas maršrutā turpina augt, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Konteinervilcienu skaits Eirāzijas savienojumā sasniedzis kārtējos rekordus kopš šāda veida regulāru pārvadājumu uzsākšanas 2011. gadā. Saskaņā ar China Railway Corporation (CRC) teikto, šā gada 10 mēnešu laikā vairāk nekā 3000 kravas vilcienu kursējuši 57 līnijās, pārsniedzot iepriekšējo sešu gadu kopējos rādītājus, vēsta Xinhua. Ķīnas dzelzceļš arī norādījis, ka pieauguma tendence saglabājas, un jau maijā izveidota sadarbības komiteja loģistikas izmaksu samazināšanai un efektivitātes palielināšanai. Kā būtiska daļa no Vienas joslas, viena ceļa iniciatīvas dzelzceļa kravu pārvadājumi patlaban savieno 35 Ķīnas un 34 Eiropas pilsētas. Eiropa ir Ķīnas lielākais tirdzniecības partneris, un šī gada 10 mēnešos savstarpējā tirdzniecība pieaugusi par 16,2% līdz 513 miljardiem USD.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Austrumeiropas komunikācijas nozares konkursā uzvarējusi Repute

Zane Atlāce - Bistere,18.12.2018

Otra godalga – 2. vieta kategorijā «Labākā publiskā kampaņa» (Best general public campaign) saņemta par projektu «Latvijas karogs».

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko attiecību aģentūra Repute uzvarējusi lielākajā Austrumeiropas komunikācijas nozares konkursā Eventiada IPRA GWA 2018, saņemot divas prestižas godalgas, informē uzņēmumā.

1. vieta piešķirta kategorijā Starptautiskās tendences komunikācijā (International trends in communication), savukārt augsto 2. vietu saņēmis uz AB Dambja uzstādītais Latvijas karogs projekts kategorijā Labākā publiskā kampaņa.

1.vietas apbalvojums piešķirts par Valsts izglītības attīstības aģentūrai organizēto integrētās komunikācijas kampaņu Nacionālais jauno profesionāļu meistarības konkurss SkillsLatvia 2018. Konkursa mērķis bija demonstrēt profesionālo izglītības iestāžu un darba tirgus sadarbību, celt profesionālās izglītības prestižu un cildināt jauno profesionāļu prasmes.

«Esam patiesi gandarīti saņemt tik prestižu nozares apbalvojumu par kampaņu, kas iezīmē profesionālās izglītības nozīmīgumu ne tikai Latvijā, bet arī starptautiskā mērogā. Kampaņas laikā, īstenojot daudzveidīgus un globālus komunikācijas risinājumus, spējām radīt plašāku rezonansi un rosināt diskusijas sabiedrībā par profesionālās izglītības nozīmi un tās sniegtajām iespējām, kas bija projekta galvenais mērķis,» teic Repute partnere, projektu direktore Sabīne Dzene.

Komentāri

Pievienot komentāru