Atpūta

Piektdienas intervija ar Douglas Latvia valdes priekšsēdētāju Ditu Dricku

Lelde Petrāne,23.01.2015

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Douglas Latvia valdes priekšsēdētāja Dita Dricka. Douglas ir parfimērijas un kosmētikas mazumtirgotājs, kam pieder 1200 veikali 19 valstīs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Darbs skaistumkopšanas nozarē nav bijusi mana mērķtiecīga izvēle, bet, pateicoties veiksmīgu nejaušību virknei, esmu nonākusi līdz skaistumkopšanas nozarei un mazumtirdzniecībai Esmu apmierināta, ka tā ir sanācis. Šī ir ļoti patīkama un sievišķīga nozare!

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Šī ir nozare, kas nebeidz augt un attīstīties, ik gadu tiek veikti jauni pētījumi un skaistumkopšanas līdzekļi tiek pielāgoti mainīgajām klientu vajadzībām, tā reaģē uz jaunākajām tehnoloģijām un tās arvien vairāk ienāk mūsu ikdienā, tāpēc darboties tajā ir tik interesanti.

Reizēm apbēdina situācijas ar nekonkurētspējīgiem piedāvājumiem, sīkas negodprātības tirgū, kas ir izaicinājums mūsu uzņēmumam, kas grauj klientu uzticēšanos.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Iepriecina, ka uzņēmums aug un attīstās un spējam atvērt jaunus veikalus, lai piedāvātu klientiem visu nepieciešamo skaistumkopšanā. Šogad arī saņēmām veicināšanas balvu Dienas Biznesa veidotajā uzņēmumu TOPā, kas ir patīkams novērtējums un sniedz gandarījumu tam, kas ir paveikts/sasniegts.

Liels prieks, ka mūsu veikalos piedāvātie servisi un izglītošanas projekti ir attaisnojušies un klienti novērtē padomus make-up veidošanā, konsultācijas par pareizu ādas kopšanu, kas palīdz stiprināt attiecības ar klientiem. Sievietes šādas mazās ikdienas lietas novērtē un sajūtas mīlētas, lutinātas un, kas svarīgi, daudz zinošākas. To mēs redzam pēc mirdzošām acīm, pēc izteiktajiem «paldies!» e-pastos. Sievietes ikdienā ir tik aizņemtas, ka aizmirst par sevi. Viņām vajag biežāk teikt komplimentus!

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Douglas ir atrodams darbojamies draugiem.lv un facebook.com, daudz ieguldām, lai attīstītu savu mājaslapu douglas.lv.

Komunikācija bez sociālajiem tīkliem vairs nav iedomājama. Izmantojam šos kanālus, lai operatīvi informētu par aktualitātēm, sniedzam padomus skaistumkopšanā vai arī vienkārši iedvesmojam!

- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Darbinieku trūkums - kā jau mazumtirdzniecībā kopumā - ir jūtams. Saskaramies arī ar personāla mainību, bet strādājam pie darbinieku motivācijas un lojalitātes programmas, lai šo problēmu risinātu.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Uzņēmumā Douglas Latvia augstu vērtējam pozitīvu attieksmi – pret darbu, pret dzīvi, pret lietām, it visu. Tā kā skaistumkopšanas joma nemitīgi attīstās un tajā ienāk inovācijas, jābūt atvērtam un gatavam apgūt jaunas zināšanas.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Plānojam nostiprināt savas pozīcijas e-komercijas jomā, pilnveidot e-veikala klāstu un sniegtās iespējas.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Mans pirmais darbs bija iekšējais auditors, finanšu menedžeris, arī uzņēmumā Douglas Latvia sāku darboties kā finanšu direktors, pamazām pārņemot atbildību, līdz esmu kļuvusi par valdes priekšsēdētāju. Savulaik studēju Vācijā, un tas ir ietekmējis manu karjeras izvēli. Valodas un iegūtās dzīves pieredzes dēļ vēlējos šo saikni saglabāt, tas nenoliedzami man arī deva zināmas priekšrocības, uzsākot darbu Douglas Latvia.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Douglas balstās uz ilggadējām tradīcijām un tā pamatā ir iedvesmojošs veiksmes stāsts. 19.gs sākumā skots Džons Šarps Duglass (J.S. Douglas) emigrēja uz Vāciju un viņu pavadīja sapnis: padarīt ikviena cilvēka dzīvi skaistāku. 1821. gadā viņš nodibināja savu parfimērijas un ziepju rūpnīcu Hamburgā, savukārt pirmais veikaliņš ar nosaukumu Douglas tika atvērts 1910.gadā pašā iecienītākajā Hamburgas iepirkšanās bulvārī. Viena cilvēka aizrautība un degsme ir saglabājusies visu šo gadu garumā un izplatījusies visā Eiropā.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Pati uzņēmuma vēsture lasītājiem varētu būt mazāk zināma līdz ar to arī Douglas privātās preču zīmes produkti mums nav modes lieta vai izdabāšana tendencēm, savu produktu ražošana ir uzņēmuma pastāvēšanas pamatā. Šobrīd šos un arī zināmus selektīvos, ekskluzīvos zīmolus piedāvājam iegādāties internetā, sadarbojamies ar oficiālajiem distributoriem.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Domājot arī par to, kā risināt darbaspēka trūkumu, domāju, būtu vērts aktualizēt jautājumu par tirdzniecības centru darba laiku brīvdienās un svētku dienās. Mēs redzam, ka viens no iemesliem, kāpēc ir grūtības piesaistīt darbiniekus, ir garas darba stundas, darbs brīvdienās un svētkos, kādēļ nevar pavadīt laiku ar ģimeni, problēma ar bērnu pieskatīšanu (jo bērnudārzi svētkos nestrādā, kā arī nestrādā tik ilgi, bieži tirdzniecības centros darba laiks ir līdz 21:00/22:00). Ja vēlamies būt sociāli atbildīga valsts un sabiedrība, tad par šiem jautājumiem ir jādomā. Tirdzniecībā tā būtu iespēja racionāli saplānot darba laikus un slodzi, tiktu nodrošināts pietiekams atpūtas laiks, cilvēki vairāk laika veltītu viens otram, ģimenei.

- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Es nebeidzu priecāties par to, kā aug un attīstās jaunā paaudze. Šobrīd kopā ar pirmklasnieku esmu atgriezusies skolas solā un tas, kā jaunie cilvēki aug un attīstās, ar kādu aizrautību iesaistās izzināšanas procesā un kādi spriedumi, secinājumi tiek izdarīti, tas ir pārsteidzoši.

- Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?

Konkrētu ēdienu nenosaukšu. Tā kā mīlu doties atpūtā uz citām valstīm, labprāt izbaudu autentiskas virtuves, man patīk izgaršot katras valsts nacionālos ēdienus.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Katrai situācijai ir sava īstā grāmata. Man patīk lasīt/grāmatas un es neizvēlos tikai vienu stilu vai žanru, tā var būt vēsturiska, biogrāfiska vai izzinoša, galvenais, ka tā sniedz atbildes uz jautājumiem, kas tajā brīdī aktualizējušies.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Vislabākais enerģijas avots man ir aktīva atpūta un sportošana, vēlams dabā, kā arī jaunus iespaidus, idejas smeļos ceļojumos.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Kas viegli nācis to tikpat viegli vajag iztērēt – padalīties ar kādu, kam tie vairāk nepieciešami vai doties kādā tālā ceļojumā.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Vairāk prieka! Tam, ko darām no sirds un ar prieku ir daudzkārt labāks efekts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas un parfimērijas izplatītāja "Douglas" pārvaldītājs Latvijā un Lietuvā SIA "Douglas Baltic" izslēgts no Uzņēmumu reģistra, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmums izslēgts no Komercreģistra 2024.gada 27.septembrī.

"Douglas Baltic" likvidācijas proces sākās šogad 31.jūlijā, ņemot vērā šogad 5.jūlijā dalībnieka pieņemto lēmumu.

LETA jau ziņoja, ka uzņēmums šogad jūnijā samazināja arī pamatkapitālu par gandrīz 9,089 miljoniem eiro, lai nodrošinātu ieguldījuma atdošanu kompānijas dalībniekam, kā arī samazinātu pamatkapitālu atbilstoši "Douglas Baltic" darbības vajadzībām. Kompānijas pamatkapitāls tika samazināts no 10 311 490 eiro līdz 1 222 834 eiro.

"Douglas Baltic" 2023.gada 26.septembrī pārdeva tai piederošās SIA "Douglas Latvia" un Lietuvā reģistrētā "Douglas LT" kapitāldaļas Nīderlandē reģistrētajai "Douglas" grupas kompānijai "Kirk Beautry Netherlands".

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Privātās preču zīmes turpina uzvaras gājienu

Lāsma Vaivare,05.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privāto preču zīmju apjoms tirdzniecībā arvien pieaug un desmit gadu laikā Eiropā varētu aizņemt pat vairāk nekā 50% tirgus; arī Latvijā šis segments izplešas, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Privāto preču zīmju jeb tā dēvēto private label tirgus daļa Rietumeiropā ir diezgan liela, jo īpaši Šveicē, Anglijā un Spānijā, kur jau šobrīd tā svārstās 40–45% apjomā.

Tās kļūst pārdomātākas, veido arvien lielāku konkurenci tradicionālajiem zīmoliem, un tiek prognozēts, ka privāto preču zīmju produkti 2025. gadā veidos aptuveni 50% tirgus, liecina starptautiskā gofrētā iepakojuma ražotāja un iepakošanas iekārtu un sistēmu piegādātāja Stora Enso Packing veiktā tirgus analīze Iepakojums mazumtirdzniecībā 2016. Pētījumā gan atsevišķi nav apskatīta katra Baltijas valsts, tomēr tuvāko pāris gadu laikā tiek prognozēts privāto preču zīmju tirgus daļas pieaugums. «Iemesls tam ir vienkāršs – patērētājs vienmēr gaida plašas izvēles iespējas, taču tajā pašā laikā saprātīgu cenu līmeni,» pauž Stora Enso pārdošanas direktore Baltijā Jurate Kugiene (Jūratė Kugienė).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki lielie tirdzniecības centri, kuriem pretstatā mazajiem veikaliem saskaņā ar valdības lēmumu joprojām ir liegts strādāt, no 15.aprīļa uzsāk ielu tirdzniecību.

Tā, piemēram, tirdzniecības centrs Domina uzsāk ielu tirdzniecības kampaņu “Brīvdabas iepirkšanās skvērs”, kurā piedalīsies vairāk nekā 10 veikali, ārpustelpu apstākļos piedāvājot ne vien iegādāties, bet arī pielaikot cilvēkiem ikdienā nepieciešamās preces. Sieviešu, vīriešu un bērnu apavus un apģērbus tirgos veikali Meta, Eiropas Apavi, Sportland, Muss, Danija un Sportsdirect.com. Aksesuārus un dāvanas piedāvās – Garmin, Handly un 7IN. Kosmētiku un parfimēriju būs iespējams iegādāties veikalā Douglas. Savukārt mājlietu veikals Jysk nodrošinās internetā pasūtīto preču izsniegšanu un sniegs konsultācijas par preču iegādi attālināti.

"Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar valstī esošajiem noteikumiem, ielu tirdzniecība diemžēl nevarēs notikt 7 dienas nedēļā. Pašreiz tie paredz, ka to drīkstam darīt tikai pēc šāda grafika – 3 dienas strādā, 4 atpūšas," piebilst Domina pārstāve saka Iveta Zvaigzne-Ālere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par klientu augstāk novērtētajiem internetveikaliem dažādās kategorijās šogad atzīti "Rdveikals.lv", "JanisRoze.lv", "lensor.eu", "Barbora.lv", "Douglas.lv", "Weekendshoes.lv", "220.lv" un "drogas.lv".

Šā gada oktobrī digitālā mārketinga aģentūrā "iMarketings.lv " sadarbībā ar "Kantar/TNS" veica pētījumu, lai noskaidrotu pircēju visaugstāk novērtētos Latvijas interneta veikalus. Kopumā pētījumā piedalījās vairāk nekā tūkstoš respondentu, kuri pēdējo sešu mēnešu laikā bija veikuši vismaz vienu pirkumu internetā. Pētījuma gaitā interneta veikali tika vērtēti pēc 23 atlases kritērijiem, piemēram, piegādes laika, drošības, reputācijas, preces atgriešanas iespējam, klientu apkalpošanas utt.

Interneta veikali tika vērtēti desmit kategorijās. Elektronikas kategorijā bija izvirzīti "1a.lv", "220.lv" un "Rdveikals.lv". Šī gada patērētāju iecienītākais internetveikals šajā kategorijā, tāpat kā pērn, ir "Rdveikals.lv".

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Ko dāvināt darbiniekiem? 8 universālas dāvanu idejas personāla motivēšanai un sveikšanai īpašos notikumos

Reklāmraksts,17.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ko dāvināt darbiniekiem? 8 universālas dāvanu idejas personāla motivēšanai un sveikšanai īpašos notikumosLatvijā lielākā daļa uzņēmumu izvēlas pasniegt dāvanas darbiniekiem svētkos un īpašos notikumos. Tā ir samērā populāra personāla motivēšanas metode organizācijās ar apstiprinātu darbinieku labbūtības programmu un augstu darbinieku apmierinātības līmeni kā vienu no uzņēmuma prioritātēm. Vienlaikus vērts sev pajautāt, vai saldumu paciņas un karstvīna komplekti Ziemassvētkos, siera cepumu un limonādes sainīši Jāņos, kārtējā termokrūze, kas personalizēta ar uzņēmuma logo, vislabāk spēj nodot darbiniekiem iecerēto vēstījumu?

Kā liecina korporatīvo dāvanu vides ekspertu pieredze – īsti nē. Enija Kibelko, uzņēmuma “Lieliska dāvana” B2B segmenta pārdošanas vadītāja, pārstāv vienu no Latvijā vadošajiem piedzīvojumu dāvanu zīmoliem ar 13 gadu pieredzi vietējā biznesa vidē. Viņa atzīst, ka tendences par to, kas patīk un nepatīk darbiniekiem, visskaidrāk iezīmējas sadarbības pieredzē ar privātā un sabiedriskā sektora organizācijām, kurās ir liels kolektīvs virs 100 darbiniekiem.

“Darbinieku dāvanām, īpaši uz Ziemassvētkiem, uzņēmumos nereti ir ļoti ierobežots budžets. Piemēram, ko gan kvalitatīvu un taustāmu mēs varam uzdāvināt kolēģim par 5, 10 vai 15 eiro, kas turklāt vēl iepriecinātu dažādu paaudžu cilvēkus ar atšķirīgu gaumi? Par dāvanu sagādāšanu atbildīgie vadītāji tad nereti izmisumā ķer galvu, jo sarūpēt kaut ko paliekošu, kas turklāt darbiniekam raisītu pozitīvas sajūtas par piederību uzņēmumam, ar tik maziem līdzekļiem šķiet teju neiespējami. Lai gan mēs uzņēmumā “Lieliska dāvana” jau uzreiz varam palīdzēt ar ātrām un foršām idejām. Cita lieta un arī lielāks budžets pieejams, kad dāvana jāmeklē mazākam darbinieku skaitam – apaļās dzīves un darba jubilejās, labākajiem darbiniekiem, veiksmīgi noslēdzot projektus,” skaidro biznesa dāvanu eksperte E. Kibelko. Šajā rakstā viņa dalās ar korporatīvajā vidē iecienītākajām darbinieku dāvanām, kas visbiežāk iepriecina “Lieliska dāvana” biznesa klientu kolektīvus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad kosmētikas ražotājs Stenders plāno vismaz 25% pieaugumu pret iepriekšējo gadu un sasniegt vismaz 8 miljonu eiro apgrozījumu

«Šogad esam mainījuši fiskālo gadu uz 1. aprīlis – 31. marts, tomēr jau tagad redzam, ka pieaugums ir ievērojams tieši pateicoties veiksmīgai esošo partneru darbībai, jauniem tirgiem un produktu portfeļa straujajai izaugsmei,» saka Baiba Čipa-Ziemele, SIA Stenders starptautiskā mārketinga vadītāja.

Šis gads uzņēmuma iekšējā attīstībā un kopējā izaugsmē ir bijis nozīmīgs. Kopš šī gada janvāra Stenders valdes priekšsēdētājs un uzņēmuma vadītājs ir Žiljēns Laports, kurš ir strādājis vadošos amatos L’Oreal grupas uzņēmumos, kā arī tādos starptautiskos kosmētikas uzņēmumos kā L’Occitane, Crabtree & Evelyn u.c. «Līdz ar vadības maiņu, uzņēmums turpina fokusēties uz globālu attīstību, paplašinot produktu portfeli un turpinot savas darbības paplašināšanu ārvalstu tirgos. Gada sākumā uzņēmums ir panācis vienošanos ar vadošo Baltijas riska kapitāla fondu pārvaldnieku BaltCap par papildus viena miljona eiro ieguldījuma veikšanu. Līdz ar to šajā gadā ieguldījām ražošanas attīstībā, esam attīstījuši rekordlielu skaitu produktu, tai skaitā pilnīgi jaunas kategorijas – aromātu līnijas un kosmētikas produktu līniju vīriešiem,» stāsta B. Čipa-Ziemele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Stājas spēkā spriedums, ar kuru atzīta AS Drogas dominējošā stāvokļa ļaunprātīga izmantošana mazumtirdzniecībā

Žanete Hāka,15.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesas (AT) Administratīvo lietu departaments pirmdien atstāja negrozītu Administratīvās apgabaltiesas spriedumu, ar kuru noraidīts AS Drogas pieteikums par Konkurences padomes lēmuma atcelšanu, konstatējot AS Drogas darbībās dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu mazumtirdzniecībā, liecina AT lēmums.

Tāpat atstāts negrozīts spriedums daļā, ar kuru atcelta AS Drogas uzliktā soda nauda, nosakot Konkurences padomei pienākumu atceltā soda vietā ne vēlāk kā divu mēnešu laikā no sprieduma spēkā stāšanās izdot jaunu administratīvo aktu par AS Drogas sodīšanu, ievērojot tiesas norādītos faktiskos un tiesiskos apsvērumus.

Pieteicēja AS Drogas 2005.gada augustā noslēdza ar SIA Euro Cosmetics piegādes līgumu. Saskaņā ar minēto līgumu SIA Euro Cosmetics piegādāja AS Drogas tālākai mazumtirdzniecībai Drogas veikalos sejas un ķermeņa kopšanas līdzekļus, dekoratīvo kosmētiku un smaržas. Ar Konkurences padomes 2012.gada 14.decembra lēmumu pieteicējas darbībās konstatēts Konkurences likuma noteikto aizliegumu pārkāpums (dominējošā stāvokļa ļaunprātīga izmantošana mazumtirdzniecībā) un noteikts pienākums pieteicējai neietvert līgumos ar piegādātājiem un līdz 2013.gada 1.aprīlim no jau noslēgtajiem līgumiem ar piegādātājiem izslēgt netaisnīgus un nepamatotus līguma noteikumus attiecībā uz preču atdošanu atpakaļ, atlaižu piemērošanu, līguma noteikumus, kas paredz netaisnīgus un nepamatotus maksājumus par preču piegādi jaunatveramai mazumtirdzniecības vietai un kas paredz netaisnīgas un nepamatotas sankcijas par darījumu noteikumu pārkāpumu un noteikts naudas sods 26,9 tūkstošu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties gada gaidītākajiem svētkiem, lielākais interneta veikals Latvijā 220.lv, turpinot cīņu par labu cenu, pircējiem turpmāk piedāvās labākās cenas garantiju. Tā kā Ziemassvētkos ikvienam no mums aktuāls ir dāvanu jautājums – līdz ar to ieviešot labākās cenas garantiju šajā preču segmentā, interneta veikals 220.lv nodrošina to, ka šo preču cena būs labāka nekā lielākajiem 70 veikaliem Latvijā.

Labākās cenas garantiju mēs nodrošināsim ne tikai starp e-veikaliem, bet arī starp mazumtirdzniecības veikalu ķēdēm, piemēram, Maxima, K-senukai, Douglas u.c. Ja pircējs atradīs identisku preci lētāk – 220.lv kompensēs cenas starpību.

Laika gaitā Latvijas klienti bieži saskarās ar cenu pieaugumu, dažās preču grupās šis pieaugums ir ļoti labi jūtams. Jau no paša sākuma interneta veikals 220.lv akcentēja, ka iepirkties internetā ir izdevīgāk, nekā parastajos veikalos un tieši pirms Ziemassvētkiem ar labākās cenas garantijas palīdzību klientiem ir iespēja iegādāties tūsktošiem preču par labāko cenu tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamā īpašuma apsaimniekotājam SIA Ditton nams otrdien, 22.janvārī, atcelts 2018.gada 31.maijā piemērotais nodrošinājums, tādējādi uzņēmumam šobrīd vairs nav aktuāls neviens nodrošinājums, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Aizliegumu komercķīlas reģistrācijai, pārreģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai uzņēmumam piemēroja Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu parādu piedziņas pārvalde - 2018.gada maijā uzņēmumam bija izveidojies nodokļu parāds gandrīz 74 tūkstošu eiro apmērā. Uz šī gada 7.janvārī SIA Ditton nams nodokļu parāds bija sarucis līdz 11 tūkstošiem eiro.

SIA Ditton nams pieder tirdzniecības un izklaides centrs Daugavpilī; starp uzņēmuma nomniekiem ir mazumtirgotāji SIA Maxima Latvija, AS Drogas, SIA Sportland, SIA Douglas Latvia un citi. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 260 000 eiro un tā vienīgais īpašnieks ir Vladislavs Drīksne.

2017.gadā SIA Ditton nams apgrozījums bija 5,199 miljoni eiro un tā peļņa pēc nodokļiem bija 811 tūkstoši eiro. Tas nodarbināja 96 darbiniekus un tā kopējie maksājumi valsts kopbudžetā 2017.gadā sasniedza 1,418 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parfimērijas un kosmētikas tirgotājs Douglas Latvia, kura valdes priekšsēdētāja ir Dita Dricka, finanšu gadā, kas ir laikā no 2017. gada 1. oktobra līdz 2018. gada 30. septembrim, strādāja ar 19,865 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 46,1% vairāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa palielinājās par 57,5% un bija 1,605 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamā īpašuma apsaimniekotājs SIA «Ditton nams» reģistrējis jaunu komercķīlu, ar kuru ieķīlājis visu mantu, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Komercķīla nodrošina prasījumus 20,756 miljonu eiro vērtībā, kas izriet no kredīta līguma, un tās ņēmēji ir AS «Luminor Bank» un SIA «UniCredit Leasing».

«Lursoft» izziņa liecina, ka SIA «Ditton Nams» šobrīd ir aktuālas divas komercķīlas.

Uzņēmums varēja reģistrēt jaunu komercķīlu, jo šogad 20.aprīlī atcelti divi tam iepriekš 2015. un 2017.gadā Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu parādu piedziņas piemērotie nodrošinājumi - aizliegums pamatkapitāla samazināšanai un aizliegums komercķīlas reģistrācijai, pārreģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai.

SIA «Ditton nams» pieder tirdzniecības un izklaides centrs Daugavpilī; starp uzņēmuma nomniekiem ir mazumtirgotāji SIA «Maxima Latvija», AS «Drogas», SIA «Sportland», SIA «Douglas Latvia» un citi. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 260 000 eiro un tā vienīgais īpašnieks ir Vladislavs Drīksne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fonds "East Capital Real Estate Fund IV" no nekustamā īpašuma attīstītāja "Hepsor" meitasuzņēmuma "Hepsor Latvia" iegādājies komerciālo ēku "StokOfiss U30", informē fonda pārstāvji.

Pēc "East Capital Real Estate" vēstītā, darījuma vērtība ir 5,2 miljoni eiro, taču no šīs summas jāatskaita uzņēmuma parādsaistības, tostarp banku aizdevumi un īpašnieku aizdevumi.

Ēka atrodas Ulbrokas ielā, Rīgā, un tās kopējā iznomājamā platība ir 3642 kvadrātmetri.

"East Capital Real Estate" izpilddirektors Madiss Raidma skaidro, ka multifunkcionālo biroju-noliktavu telpu jeb "stock-offices" īpašumi pārstāv jaunu un strauji augošu segmentu.

"Hepsor" pabeidza "StokOfiss U30" būvniecību 2022.gada vasarā. Kopumā šajā kompleksā, kurā ietilps arī "StokOfiss U34", "Hepsor" investēja apmēram 17 miljonus eiro.

"StokOfiss U30" ir multifunkcionāla komerciālā ēka, kas piedāvā "trīs vienā" risinājumu, nodrošinot uzņēmumiem gan tirdzniecības, gan biroja un noliktavu telpas vienuviet. "StokOfiss U30" ēka ir pilnībā iznomāta vairākiem nomniekiem, no kuriem lielākais ir starptautiskais kosmētikas mazumtirgotājs "Douglas".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kosmētikas ražotājs STENDERS finanšu gadu plāno noslēgt ar 30% apgrozījuma pieaugumu un jaunu uzņēmuma vadītāju.

Uzņēmums līdzšinējā vadītāja Žiljēna Laporta (Julien Laporte) vadībā esot spējis pacelt apgrozījumu līdz ~8,2 milj.* eiro, nodrošinot lielāko uzņēmuma izaugsmi pēdējo 5 gadu laikā. Aizvadītā gada laikā noslēgti jauni sadarbības līgumi, atvērts pirmais uzņēmuma veikals Singapūrā un ievērojami attīstīts produktu sortiments. Līgumsaistības ar Ž. Laportu beidzas šā gada 31. martā, kad vadītāja amatu pārņems ilggadējā STENDERS Russia vadītāja Aleksandra Novinska. Ž. Laports turpinās konsultēt uzņēmumu dažādos globālās attīstības jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Indonēzijā iegāzusies jūrā pasažieru lidmašīna ar 189 cilvēkiem

LETA--AFP/DPA/AP/CANBERRA TIMES,29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indonēzijā pirmdien iegāzusies jūrā iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna, un nav ziņu, ka kāds no aviolainerī esošajiem 189 cilvēkiem būtu izdzīvojis, pavēstījušas amatpersonas.

Zemo cenu aviokompānijas «Lion Air» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8» ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem bijusi ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, kad 13 minūtes pēc pacelšanās iegāzusies Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē, informējis Indonēzijas glābšanas dienests.

Īsi pirms lidmašīna zaudējusi sakarus ar kontroltorni un nogāzusies, tās pilots lūdzis atļauju atgriezties Džakartas lidostā, paziņojot, ka lainerim radusies tehniska problēma.

«Lion Air» paziņojusi, ka avarējusī lidmašīna bijusi jauna, un aviokompānija to saņēmusi šogad augustā

«Mūsu pilots strādāja atbilstoši procedūrai, un, kad viņš pamanīja problēmu, viņš lūdza atļauju atgriezties bāzē, bet mēs zinām, kā tas beidzās,» sacījis «Lion Air» vadītājs Evards Siraits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Neviens neiegādājas bankrotējošā mūziķa 50 Cent 6 miljonus dolāru vērto īpašumu

Žanete Hāka,22.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūziķis 50 Cent nesen noslēdza savu gadu ilgušo bankrota procedūru, piekrītot piecu gadu laikā saviem kreditoriem samaksāt 23,4 miljonus ASV dolāru.

Rezultātā reperis, kura īstais vārds ir Kērtiss Džeksons, patlaban mēģina reorganizēt savas finanses un aktīvus, lai spētu tikt vaļā no sava smagā parāda. Tādējādi viņa Konektikutas māja būs viens no pirmajiem īpašumiem, kas tiks pārdots.

4645 kvadrātmetru plašais īpašums 2015.gadā tika piedāvāts pārdošanai par 18,5 miljoniem dolāri, taču pērn 50 Cent cenu ievērojami samazināja – līdz 8,5 miljoniem dolāru. Tagad reperis īpašuma cenu samazinājis vēl vairāk, tai sasniedzot 5,995 miljonus dolāru.

Mājā ir 21 guļamistaba, 25 vannasistabas, baseins, neliels naktsklubs, tenisa korts, vairākas spēļu istabas, kinoteātris un ierakstu studija, liecina nekustamā īpašuma kompānijas Douglas Elliman Real Estate informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Igaunijā atklās lielāko tirdzniecības centru ar panorāmas ratu uz jumta

Zane Atlāce - Bistere,07.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 8.novembrī Tallinā tiks atvērts Igaunijā lielākais tirdzniecības centrs T1 ar panorāmas ratu uz jumta, informē projekta attīstītāja Pro Kapital Grupp pārstāve Iveta Vanaga.

Kopējais investīciju apjoms ir 70 milj. eiro.

Panorāmas rats ar 27 apsildāmām kapsulām ļaus vērot Tallinas panorāmu no 120m liela augstuma.

Tirdzniecības centra izklaides zona pārsniedz 12000 kvadrātmetrus, kurā būs gan zinātnes un eksperimentu centrs bērniem, gan Super Skypark vairāk kā 6500 kvadrātmetru platībā ar Eiropā lielāko tramplīnu kompleksu, 10m augstām klinšu kāpšanas sienām, labirintiem, kā arī 360 grādu 4D un interaktīvu 7D kinoteātri.

Tirdzniecības centra T1 tirdzniecības platība ir 55 tūkst.kvadrātmetri ar vairāk kā 200 veikaliem (kopējā platība 130 tūkst. kvadrātmetru, 1500 autostāvvietas), kā arī 5500 kvadrātmetru liela restorānu zona Taste of Tallinn.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieva Plaude atdzimst kā fēnikss no pelniem

Kristīne Stepiņa,30.03.2020

Dalies ar šo rakstu

Ieva Plaude

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Pēc desmit Bavārijā pavadītiem gadiem zīmola "Kolonna" izveidotāja un bijusī uzņēmuma "Douglas Baltic" līdzīpašniece Ieva Plaude ir atgriezusies Latvijā, lai vadītu investīciju fondu, kura mērķis ir ieguldīt Baltijas valstu uzņēmumos, kas darbojas mazumtirdzniecībā un pakalpojumu sfērā.

"Esmu jaunas dzīves sākumā, formulēju savas vēlmes un plānus nākamajiem desmit gadiem, – ja mana pieredze un atziņas var noderēt citiem, neslēpju sveci zem pūra un ar prieku tajās dalos," žurnālam "Dienas Bizness" saka "Lawrence Asset Management" izpilddirektore.

"Latvija ir mana dzimtene, latviešu valoda ir mana dzimtā valoda. Man ir tikai viena dzīve. Maniem bērniem daudz svarīgāks būs tas, ko es esmu devusi Latvijai, nevis nopelnījusi lielākas naudas summas kaut kur svešumā," viņa atzīst.

"Tas, ka Latvija ir nomale, pēdējais ciems pa ceļam uz Krieviju, lai kā mums arī varētu nepatikt, tomēr ir fakts. Vai mēs to pieņemam un izmantojam savā labā, ir atkarīgs no mums. Manuprāt, tas, ka Latvijā ir atvērta un salīdzinoši ļoti neliela ekonomika, to var nedaudz vairāk pasargāt no krīzēm," viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Skaistumkopšana: Biznesa vaibsti iekrāsojas košāk

Lāsma Vaivare
,30.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražošanas tirgus Latvijā pakāpeniski attīstās, top jauni produkti, un tiek apgūti jauni tirgi; šis gads plānots vēl labāks par aizvadīto , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kosmētikas un smaržu ražošanas bizness Latvijā atgādina pļavu, kurā izauguši daži brangi ozoli – tirgū spēlētāju ir daudz, taču lielākoties tās ir nelielas kompānijas ar apgrozījumu, kas mērāms vien dažos tūkstošos vai desmitos tūkstošos, atsevišķos gadījumos pat tikai dažos simtos eiro.

Par nepārspētu nozares līderi joprojām uzskatāma a/s Dzintars. Tiesa, pērn tās apgrozījums nedaudz sarucis – līdz 7,92 milj. eiro –, bet zaudējumi auguši līdz 262 tūkst. eiro, kas gan nav salīdzināms ar pirms dažiem gadiem piedzīvotajiem vairāk nekā pusmiljona eiro zaudējumiem. Uzņēmums turpināja optimizēt izmaksas, vienlaikus cenšoties saglabāt konkurētspēju ne tikai pārdošanā, bet arī strādājošo speciālistu piesaistīšanā un mācībās, norāda kompānijas vadība. Latvijas tirgus apjomi salīdzinājumā ar 2012. gadu pērn ir samazinājušies par 6%, savukārt eksporta apjomi palielinājušies par 10%. Uzņēmums veiksmīgi realizējis mērķi par franšīzes veikalu atvēršanu, un patlaban ar a/s Dzintars zīmolu darbojas 75 franšīzes veikali, tostarp Krievijā, Ukrainā, Baltkrievijā, Kazahstānā un Baltijas valstīs. Tiek plānota arī Āzijas tirgus apgūšana. Uzņēmuma intelektuālajā īpašumā ir 159 patenti un 119 preču zīmes. Dzintars sadarbojas arī ar privāto preču zīmju īpašniekiem un investē jaunu produktu ražošanā, piemēram, kopējās investīcijas jaunajā smaržu kolekcijā My Version varētu būt 400 tūkst. eiro, šoruden ziņoja LETA. Šogad radītas arī divas pilnīgi jaunas premium klases kosmētikas līnijas – produkti SPA procedūrām mājās un atjaunojoša kosmētika –, kuru ražošanā gada sākumā investēts ap 1 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nagu kosmētikas ražotāja SIA Kinetics Nail Systems desmitgades mērķis ir 30 miljonu eiro liels apgrozījums, kas finansiāli ļautu spēkoties ar pasaules šīs jomas līderiem, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Kinetics Nail Systems specializējas roku un nagu kopšanas kosmētikas izgatavošanā. Tas ietver vairākus virzienus – krāsainākais un redzamākais ir nagu lakas, šobrīd profesionālajā tirgū tik populārās gaismā cietējošās lakas, kā arī nagu kopšanas un stiprināšanas produkti, roku un ķermeņa kopšanas līnijas krēmi un losjoni, instrumenti un citi aksesuāri, kas nepieciešami darbam salonā. Šobrīd Kinetics portfelī ir aptuveni 800 produkti, un 90% no tiem uzņēmums ražo pats – izņemot aksesuārus, ko pasūta pie līgumražotājiem. 70% līdz 80% no uzņēmuma produkcijas tiek ražota un izplatīta profesionālajam tirgum – saloniem, speciālistiem, skolām. Tādēļ sortimentā liela daļa ir tādu produktu, kas nav publiski atrodami mazumtirdzniecībā. Piemēram, SolarGel nagu lakas, kas redzamas Douglas veikalu tīklā, ir tikai maza daļa no produkcijas – tā, kas ir interesanta arī gala lietotājiem. «Vērojot, ko mūsu meitenes pašas lieto ikdienā, pirms četriem gadiem pieņēmām lēmumu iet mazumtirdzniecībā un padarīt produkciju plašāk pieejamu,» saka Andžejs Stenclavs, SIA Kinetics Nail Systems vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Indonēzijā atrasta avarējušās Lion Air lidmašīnas pilotu sarunu ieraksta ierīce

LETA,14.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV jūras spēku ūdenslīdēji atraduši oktobrī Javas jūrā iekritušās aviokompānijas «Lion Air» otru «melno kasti»- pilotu sarunu ieraksta ierīci, pirmdien paziņoja amatpersona.

Izmeklētāji cer ar pilotu sarunu ierakstu palīdzību gūt lielāku skaidrību par katastrofu, kurā gāja bojā 189 cilvēki.

Ūdenslīdēji atraduši arī vairāku katastrofas upuru mirstīgās atliekas, žurnālistiem teica Indonēzijas jūrlietu ministra vietnieks Ridvans Džamaludins.

Pilotu sarunu ieraksta ierīce atrasta jūras gultnes gruntī astoņu metru dziļumā, pavēstīja jūras spēku pārstāvis. Vietā, kur jūrā iekrita lidmašīna, ūdens ir 30 metrus dziļš.

«Lion Air» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8», kas ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem 29.oktobrī bija ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, 13 minūtes pēc pacelšanās iekrita Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē. Visi lidmašīnā esošie cilvēki avārijā gāja bojā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc valdības lēmuma, kas lielā daļā tirdzniecības centru veikalos liedz izsniegt attālināti iegādātās preces, vairāki tirdzniecības centri Rīgā gatavi organizēt saviem nomniekiem tirdzniecību un attālināti iegādāto preču izsniegšanas punktus ārtelpās, aģentūru LETA informēja tirdzniecības centru pārstāvji.

Kopš piektdienas pie tirdzniecības centra "Akropole" ārā sācis darboties vienots pasūtījumu izsniegšanas punkts, kur apmeklētāji varēs saņemt iepriekš tiešsaistē iegādātas un apmaksātas preces no "Akropolē" esošajiem veikaliem, aģentūrai LETA pavēstīja tirdzniecības centra pārstāvji. Pasūtījumu izsniegšanas punkts darbosies ārpus "Akropoles" telpām, pie B ieejas.

"Akropoles" pārstāvji skaidroja, ka vienotais pasūtījumu izsniegšanas punkts izveidots, lai ierobežojumu apstākļos turpinātu apmeklētājiem nodrošināt attālināti iegādāto preču izsniegšanu, vienlaikus ievērojot visus valstī noteiktos ierobežojumus un epidemioloģiskos drošības pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Vietējie investori par 4,5 miljoniem eiro no Ektornet iegādājas tirdzniecības namu Kurzeme

Žanete Hāka,03.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējo investoru apvienība SIA Lielās ielas centrs no nekustamo īpašumu uzņēmuma Ektornet iegādājās tirdzniecības namu Kurzeme, kas ir viens no lielākajiem lielveikaliem Liepājā.

Kopējā darījuma summa ir 4,5 miljoni eiro, informē Ektornet pārstāvji.

Skaidrojot nekustamā īpašuma iegādi, SIA Lielās ielas centrs īpašnieki uzsver, ka uzņēmums ir izvirzījis mērķi nostiprināt tirdzniecības nama Kurzeme pozīcijas, veidojot to par vadošo lielveikalu Liepājā. Jaunie īpašnieki plāno piesaistīt vairākus plaši pazīstamus un starptautiskus veikalu zīmolus, kā arī veikt tirdzniecības nama modernizāciju. Paredzams, ka kopējās investīcijas tirdzniecības nama attīstībā būs ap 500 tūkstošiem eiro.

Tirdzniecības nams Kurzeme atrodas pilsētas centrā, pie Rožu laukuma. Tā apkārtnē ir pašvaldības iestādes, universitāte un komercrakstura ēkas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā kosmētikas ražotāji vēl vairāk pievērsīsies dabīgas kosmētikas ražošanai ar dažādiem papildefektiem, piemēram, aizsardzību pret elektromagnētisko lauku iedarbību

Tā uzsver DB aptaujātie kosmētikas ražotāji. Tāpat 2017. gadā gaidāma jaunu zīmolu ienākšana un nostiprināšanās tirgū.

AS Spodrība direktors Raimonds Krampāns norāda, ka 2017. gadā arvien nozīmīgāku vietu ieņems kosmētikas līdzekļi, kuru sastāvā ir dabīgas izcelsmes izejvielas. Patērētāji lielāku uzmanību pievērsīs ne tikai produkta sastāva kvalitātei, bet arī to ētiskai iegūšanai, produkta ražošanas procesam un izcelsmes valstij. «Kaut arī pēdējos gados Latvijā ir strauji pieaudzis dabīgās kosmētikas zīmolu skaits, tomēr šajā segmentā aizvien ir brīva niša, tāpēc mēs šobrīd strādājam pie jaunas dabīgās kosmētikas līnijas, ko plānojam ieviest 2017. gada nogalē. Jaunā līnija būs orientēta galvenokārt uz eksportu, taču nepaliks novārtā arī vietējais tirgus,» atklāj R. Krampāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc sabremzēšanās eksporta tirgos, kosmētikas ražotājs Stenders turpina augt Latvijā

«Pašlaik primāri fokusējamies uz Baltijas reģionu – Latvijas pārdošanas apjomi iepriecina un Baltijā turpinām izaugsmi vidēji par 12% pret iepriekšējo gadu. Latvijā veiksmīgi turpinām sadarbību ar universālveikalu Stockmann, Douglas veikalu tīklu un lielveikaliem Sky,» saka Baiba Čipa-Ziemele, Stenders starptautiskās pārdošanas un mārketinga vadītāja. Latvijas pārdošanas apjomi veido vairāk nekā 40% no kopējā apgrozījuma.

Pēdējā gada laikā ir notikusi Stenders eksporta attīstības sabremzēšanās. Līdz ar to galvenais uzsvars aizgājušā gadā bija uz darbības procesu un partneru optimizāciju, efektivitātes uzlabošanu un zīmola koncepcijas stratēģijas stiprināšanu ārpus Latvijas. Paralēli tam, uzņēmums turpina strādāt pie jaunu produktu izstrādes. Šobrīd uzņēmuma portfelī ir 280 produkti. Kompānijai ir 210 franšīzes veikali un vairāk nekā 80 tirdzniecības vietas 25 pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Nosaukti Latvijā labākie interneta veikali astoņās kategorijās

Laura Mazbērziņa,25.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta Latvijā labāko interneta veikalu apbalvošanas ceremonija The Latvian Ecommerce Award 2018, informē digitālās mārketinga aģentūras iMarketings.lv pārstāvji.

Kopumā balvas tika piešķirtas astoņās kategorijās: apģērbi un apavi, elektrotehnika, auto rezerves daļas, skaistumkopšana, smaržas, pārtika un saimniecības preces, preces bērniem, biļešu tirdzniecība.

Visaugstāko pircēju novērtējumu un balvas kā labākie interneta veikali Latvijā saņēma: apģērbi un apavi – Membershop.lv, elektrotehnika – RD Electronics (rdveikals.lv), auto rezerves daļas – Trodo.lv, skaistumkopšana – Douglas.lv, smaržas – 220.lv, pārtika un saimniecības preces – Barbora.lv, preces bērniem – Babystore.lv, biļešu tirdzniecība – Bilesuserviss.lv.

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs norāda, ka starp TOP5 veikaliem gandrīz katrā kategorijā bija ļoti sīva konkurence. «Tas norāda uz to, ka interneta veikaliem ir nemitīgi jāattīstās, lai noturētu līdera statusu. Regulāri ir jāpilnveido iepirkšanas pieredze, ieviešot jaunus un mūsdienīgus risinājumus mājaslapā, tādus kā papildināta realitāte, satura pielāgošana, izmantojot mašīnmācīšanās tehnoloģiju, ērts checkout, ātrākā piegāde, operatīvs lietotāju atbalsts tiešsaites režīmā utt. Ceram, ka pircēju augstais novērtējums un balvas saņemšana par labāko interneta veikalu būs nozares spēlētājiem vēl viens papildu stimuls attīstīties vēl augstākā līmenī,» rezumē S. Volvenkins.

Komentāri

Pievienot komentāru