Latvijas kosmētikas ražotājs SIA Kinetics Nail Systems pērn apgrozīja 3,3 miljonus eiro, kas ir mazāk nekā gadu iepriekš; tas saistīts ar stratēģijas maiņu – sava zīmola apgrozījums ir audzis par 35%
«Ar rezultātu esam apmierināti, jo tieši Kinetics zīmolam bija 35% pieaugums. Tas saistīts ar to, ka mainām stratēģiju – samazinām privāto preču zīmju biznesu un attīstām savu zīmolu,» saka Andžejs Stenclavs, SIA Kinetics Nail Systems vadītājs. Uzņēmuma 2015. gada apgrozījums bija 4,9 miljoni eiro un tā samazinājums 2016. gadā saistīts ar jau minēto stratēģijas maiņu. Uzņēmuma šī gada mērķis ir sasniegt četru miljonu apgrozījumu, no kā 80% veidos savs zīmols un 20% privātās preču zīmes. Kinetics strādā ar partneriem Peru, Čīlē, Marokā, Grieķijā un Ukrainā, lai sertificētu produktu un uzsāktu sadarbību šajās valstīs.
Runājot par produktiem, A. Stenclavs teic, ka kopumā šogad būs četras jaunas sezonas laku kolekcijas, no kurām divas jau ir tirgū, turklāt tās ir pieejamas arī profesionālajās želejlakās. Tāpat produktu vidū būs vairāki būtiski profesionālie produkti, lai stiprinātu uzņēmuma konkurētspēju. Vasaras otrajā pusē Kinetics tirgū piedāvās divus jaunus produktus – želejlakas bāzes. A. Stenclavs teic, ka bāze ir svarīgs produkts, kas nodrošina želejlakas noturību. Jaunais produkts Shield Light Base ir nagiem saudzīgs želejlakas bāzes pārklājums, kas izceļas ar īpaši vieglu noņemšanu. Līdz šim vidējais profesionālo sistēmu želejlakas noņemšanas laiks bija ap 15 minūtēm, bet, izmantojot Kinetics jauno bāzes pārklājumu, noņemšanas laiks samazināts līdz 7 minūtēm. «Tā rezultātā dabīgā naga plāksne tiek ievērojami mazāk traumēta un tiek taupīts klienta laiks,» viņš stāsta. Otrs jaunums ir želejlakas bāzes pārklājums Shield Strong Base, kas paredzēts klientiem, kuri vēlas īpaši ilgu želejlakas noturību. Ar jauno produktu nēsāšanas laiku iespējams palielināt līdz četrām nedēļām. Produkti paredzēti profesionālai lietošanai – darbam salonos. Arī turpmāk uzņēmums plāno attīstīt profesionālus produktus gan speciālistiem, gan mājas lietošanai.
Nesen uzņēmums sācis ražot roku krēmu ar SPF8. «Pamanījām, ka tirgū nav pieejami roku krēmi ar saules aizsargfaktoru, bet ir zināms, ka ultravioletais starojums būtiski ietekmē ādas novecošanās procesus. Tas attiecas ne tikai uz sejas ādu, bet arī uz roku ādu. Mums šķita tikai loģiski izstrādāt krēmu roku ādas aizsardzībai no saules iedarbības. Zinot, ka SPF sastāvdaļas uz ādas atstāj aplikumu un taukainu sajūtu, Kinetics ķīmiķu komandai bija īpašs izaicinājums radīt formulu ar īpaši vieglu tekstūru, kura būtu piemērota lietošanai vasarā. Pateicoties īpaši vieglai tekstūrai, produkts ātri iesūcas ādā, neatstājot taukainu sajūtu, tāpēc ir īpaši iecienīts valstīs, kurās dominē karsts un mitrs klimats,» saka A. Stenclavs.
Eksports nemainīgi veido vairāk nekā 95% no uzņēmuma apgrozījuma. Pērn jau tā raibajam eksporta valstu sarakstam nākušas klāt tādas valstis kā Gvatemala, Indija, Tunisija un Ēģipte.
DB jau rakstīja, ka uzņēmuma plāns ir jauna ražotne. Par to plānots lemt nākamā gada sākumā. «Pie pozitīva lēmuma, sāksim šo ieceri īstenot 2018. gadā un plānojam to pabeigt līdz 2020. gadam. Investīcijas varētu būt līdz diviem miljoniem eiro,» saka A. Stenclavs.
Šobrīd Kinetics portfelī ir aptuveni 800 produkti un 90% no tiem uzņēmums ražo pats – izņemot aksesuārus, ko pasūta pie līgumražotājiem. 70% līdz 80% no uzņēmuma produkcijas tiek ražota un izplatīta profesionālajam tirgum – saloniem, speciālistiem, skolām. Tādēļ sortimentā liela daļa ir tādi produkti, kas nav pieejami mazumtirdzniecībā. Izņēmums ir nagu lakas un roku kopšanas produkti, kas, piemēram, Latvijā nopērkami tādās tirdzniecības vietās kā Stockmann un Douglas.
Šobrīd uzņēmumā strādā 60 darbinieki.
LASI ARĪ: