Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) valde grozījusi LSEZ 2010. gada budžetu, samazinot izdevumus. Grozījumi saistīti ar pārtraukumu Liepājas ostas padziļināšanas projektā.
No 15. augusta ostas padziļināšanas darbu veicējs - Beļģijas kapitāla uzņēmums Dredging International N. V. nolēmis līdz 2011. gada janvārim pārtraukt darbus Liepājas ostā. Lēmums saistīts ar to, ka minimālais darbu apjoms ir paveikts, lai ostas uzņēmumi varētu pildīt savas saistības pret kravu piegādātājiem, skaidroja LSEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš. Kuģu ceļi jau padziļināti līdz 12,5 m, bet ostas akvatorija - līdz 11m, kopumā izpildīti 29% no kopējā plānotā darbu apjoma. Tā kā kavējas arī vairāku ostas uzņēmumu attīstības projekti, šobrīd nav vajadzības turpināt ostas padziļināšanu līdz plānotajiem 12 m, norādīja J. Lapiņš. Aizkavējušies tehniski sarežģīti attīstības projekti Liepājas ostas 50. un 51. piestātnē, ko veic LSEZ a/s Liepājas osta LM un LSEZ SIA Liepaja Bulk terminal Ltd sadarbībā ar LSEZ SIA Transit Service. Db.lv jau rakstīja, ka 51. piestātnē plānots izbūvēt slēgtā baseinā četras jaunas piestātnes, palielinot Transit Service kravu plūsmu līdz 2,5 - 3 miljoniem tonnu kravas. 2009. gadā šis uzņēmums apkalpoja 1,14 milj. t kravu.
Ostas padziļināšanu plānots pabeigt līdz 2011. gada 1. oktobrim. Darbu grafika korekcija ļauj LSEZ pārvaldei projekta izdevumus samazināt par 14,16 milj. latu, pārceļot tos uz 2011. gadu. Savukārt plānotie ostas pašu ieņēmumi palielināti par 1,2 milj.Ls. Līdz ar to kopējais LSEZ šī gada budžets samazināts par 13 miljoniem latu, un pēc izmaiņām tas ir 19,11 milj. Ls. Kravu apgrozījums saglabāts plānotais - 4,5 milj.t.