Pašmāju picēriju tīkla Pica Lulū īpašnieks SIA Later LTD nolēmis uzsākt darbību ārvalstīs, nākotnē attīstot picēriju franšīzes tīklu, informēja uzņēmumā.
Kā perspektīvākās vietas franšīzēm uzņēmums min Eiropas un Skandināvijas valstis. Šogad franšīzes koncepta attīstīšanā un ārvalstu izpētē jau ir ieguldīti jau 65 000 eiro. Uzņēmums ir izvirzījis šo kā vienu no prioritārajiem uzdevumiem nākamgad.
Sandra Gorbunova, SIA Later LTD direktore, komentē: «Ideja par darbības paplašināšanos ārpus Latvijas radusies jau pirms vairākiem gadiem, bet intensīvi sagatavošanās darbus uzsākām šogad. Šobrīd aktīvi tiek strādāts pie franšīzes koncepta izstrādes.»
Franšīzes esot labs veids, kā salīdzinoši strauji paplašināt tīklu, neieguldot liela apjoma finansiālos līdzekļus no mātes uzņēmuma puses: «Pica Lulū kā franšīzes devējs pārdod gatavu un ilgtermiņā pārbaudītu sistēmu, kura veiksmīgi darbojas tirgū ar labiem finanšu un peļņas rādītājiem, tāpēc kā franšīzes devējs uz ārvalstu tirgiem ejam ne tikai kā Latvijas uzņēmums, bet arī kā uzņēmums ar profesionālu komandu, skaidri definētiem procesiem, ar peļņas garantijām franšīzes ņēmējam un tam visam klāt ar labu garšu un kvalitāti un skaidru vīzīju par zīmola attīstību.»
S. Gorbunova atzīst, ka franšīzes prasa papildu kontroli, bet galvenais, lai uzņēmumam būtu sakārota sistēma un procedūras, kuras nodot franšīzes ņēmējam un pēc kurām ir iespējams kontrolēt franšīzes ņēmēju. Katram franšīzes ņēmējam būs jāiziet Pica Lulū tests un katra franšīzes ņēmēja atlase tiks veikta tādā pašā veidā kā jauna menedžmenta komandas locekļa atlase, lai ilgtermiņā sakristu gan vērtības, gan mērķi.
Šā gada 10 mēnešos SIA Later LTD apgrozījums, salīdzinot ar 2014.gada 10 mēnešiem, pieauga par 14%, sasniedzot 4,4 miljonus eiro. Šogad kopumā tiek prognozēts, ka uzņēmuma apgrozījumas pieaugs par 16%, bet peļņa sasniegs 9% no apgrozījuma.
Latvijā zem Pica Lulū nosaukuma darbosies 8 picērijas Rīgā un Pierīgā.