Par izteiktu līderi mobilo telekomunikāciju pakalpojumu jomā Baltijā pēc apmierināto un lojālo klientu skaita izvirzījies uzņēmums Latvijas Mobilais Telefons (LMT), liecina pētījums.
EPSI Rating pētījums liecina, ka tieši LMT ir vislojālākie klienti gan patērētāju, gan biznesa segmentā. Turklāt Latvija ievērojami apsteidz Lietuvu un Igauniju, jo tieši Latvijas uzņēmumiem ir vislojālākie korporatīvie klienti.
Izmantojot starptautisko klientu apmierinātības indeksu EPSI Rating, veikta mobilo telekomunikāciju tirgus izpēte, noskaidrojot klientu apmierinātības un lojalitātes līmeni Baltijas valstīs.
Klientu apmierinātības līmenis telekomunikāciju pakalpojumiem Latvijā un Lietuvā ir augstāks nekā Igaunijā. Lai arī pēdējos gados visās Baltijas valstīs klientu apmierinātības rādītāji ir palielinājušies, šogad vērojams kritums Lietuvas iedzīvotāju apmierinātībā ar mobilo telekomunikāciju operatoru sniegtajiem pakalpojumiem.
Salīdzinājumā ar citām Ziemeļu reģiona valstīm, Baltijā ir visapmierinātākie telekomunikāciju pakalpojumu lietotāji. Vislielākais klientu apmierinātības pieaugums vērojams Somijā, turpretim Īslandes iedzīvotāji savu telekomunikāciju operatoru sniegtos pakalpojumus vērtē viszemāk.
Kamēr Lietuvā un Igaunijā pēdējā gada laikā vērojams klientu lojalitātes kritums mobilo telekomunikāciju operatoriem gan no biznesa, gan patērētāju segmenta, Latvija var lepoties ar ļoti labiem un stabiliem rādītājiem. Lai arī 2005. gadā Latvijā, salīdzinājumā ar abām pārējām Baltijas valstīm, bija viszemākie klientu lojalitātes rādītāji, pēdējo četru gadu laikā notikusi strauja situācijas uzlabošanās.
EPSI Rating pētījuma rezultāti apliecina, ka pastāv ļoti cieša saistība starp klientu apmierinātību un lojalitāti, visbiežāk lojalitātes rādītāji ir augstāki nekā klientu apmierinātības rādītāji.
Analizējot mobilo telekomunikāciju operatoru darbību katrā no Baltijas valstīm, par veiksmīgāko Lietuvas tirgū tika atzīts TELE2. Salīdzinājumā ar Latvijas un Igaunijas tirgu, TELE2 Lietuvā ir visaugstākie, savukārt Igaunijā viszemākie klientu apmierinātības un lojalitātes rādītāji.
Savukārt izteikti līderi klientu lojalitātes ziņā Latvijā un Igaunijā ir mobilo telekomunikāciju operatori LMT un EMT. Savukārt TELE2 un EMT ir augstākās pozīcijas Baltijā klientu apmierinātības ziņā.
Salīdzinājumā ar citām Ziemeļvalstīm, Baltijas valstu iedzīvotāji ievērojami augstāk vērtē mobilo telekomunikāciju operatoru sniegto pakalpojumu kvalitāti un izrāda vislielāko lojalitāti.
Pētījums veikts, telefonintervijās aptaujājot 3890 indivīdus un uzņēmumus no visām Baltijas valstīm. EPSI Rating pētījumi tiek veikti vairāk nekā 20 Eiropas valstīs, tādās kā Grieķija, Dānija, Somija, Portugāle, Krievija, Zviedrija, Čehija un citas.