Vienas nedēļas laikā pie mobilo sakaru operatora Bite Latvija vērsušies divi Latvijas Mobilā telefona (LMT) klienti, kas saskārušies ar nelikumīgu LMT rīcību šo uzņēmumu mobilā operatora nomaiņas procesā, Db informēja Bite.
Bite uzskata, ka LMT pārkāpj Regulatora apstiprinātos Numura saglabāšanas pakalpojuma noteikumus. Tā rezultātā radīti būtiski finansiālie un morālie zaudējumi diviem uzņēmumiem - Levadija Holding un Uzars celtniecība.
«Piesakoties mobilā operatora nomaiņai uz Biti, saņēmām no LMT rēķinu ar apmaksas termiņu tajā pašā dienā. Apstākļu dēļ elektronisko rēķinu atvērt varējām vien pēc divām dienām, līdz ar to arī apmaksu veicām 2 dienas vēlāk, bet, pat nesagaidot mūsu maksājumu, LMT ne tikai atslēdza ienākošos un izejošos zvanus, bet arī vienpusēji lauza līgumu, kā rezultātā mēs nevaram atgūt savus mobilo tālruņu numurus. Zvanot uz mūsu tālruņiem dzirdamais «Šāds numurs neeksistē» ir graujošs uzņēmuma reputācijai laikā, kad valstī valda krīze,» žēlojas Levadija Holding finanšu direktore Ilze Skujiņa.
Ar līdzīgu situāciju saskāries uzņēmums Uzars celtniecība, kas pēc iesnieguma LMT par mobilā operatora nomaiņu saņēma rēķinu tūlītējai apmaksai. Vēl pirms izrakstītā LMT rēķina saņemšanas pa pastu un rēķina apmaksas termiņa beigām uzņēmumam tika atslēgti mobilie pakalpojumi. Pēc rēķina apmaksas sakari uzņēmumam tika atjaunoti tikai pēc vairākām stundām, radot būtiskus traucējumus darba veikšanā, norādīja Bite.
Piektdien SPRK ir saņēmis divas uzņēmumu sūdzības par iespējamiem pārkāpumiem, kas radušies mainot mobilo sakaru sniedzēju. Iepriekšējās dienās Regulatorā sūdzību iesniedzis arī Levadija Holding, Db apliecināja SPRK sabiedrisko attiecību pārstāve Daiga Reihmane.
Viņa informēja, ka SPRK ir pieprasījis skaidrojumus LMT, kas operatoram Regulatorā ir jāiesniedz līdz 16.novembrim.
Pagaidām SPRK plašus komentārus šajā jautājumā nesniedz, norādot, ka, secinājumu izdarīšanai ir jāņem vērā abas puses. Vienlaikus SPRK atzīmē, ja klientu atstāj bez sakariem tā ir ne tikai slikta prakse, bet kaitē paša operatora reputācijai.
Savukārt LMT šo situāciju skaidro šādi: Bite Latvija patvaļīgi un nelikumīgi pieteikusi numura saglabāšanas pakalpojumu LMT klientam, kas nemaz nav vēlējies pāriet no LMT uz Biti. «Līdz ar to Bite acīmredzot ar šodienas nekorekto paziņojumu presei mēģina novērst uzmanību pati no saviem pārkāpumiem. Turklāt LMT ir saņēmis sūdzības arī no vairākiem citiem klientiem par šādu nelikumīgu Bite rīcību,» Db uzsvēra LMT preses sekretāre Elīna Lidere.
Gan uzņēmums Levadija Holding, gan Bite maldina sabiedrību. Bites paziņojumā minētajam LMT klientam Levadija Holding bija ilgstošas problēmas ar pienācīgu uzņemto saistību izpildi, tai skaitā rēķinu laicīgu maksāšanu, norādīja E.Lidere.
Turklāt LMT atzīmē, ka konkrētajam uzņēmumam bija problēmas ar maksātspēju. «Nepienācīga uzņemto saistību pildīšana bija galvenais atslēgšanas iemesls un tam nav nekādas saistības ar šī klienta vēlmi pāriet pie cita operatora. LMT ikvienam klientam nodrošina numura saglabāšanas pakalpojumu. Tādējādi Bite nekorekti izmanto atsevišķa uzņēmuma nespēju pienācīgi pildīt uzņemtās saistības, lai nomelnotu citu operatoru un gūtu publicitāti. LMT aicina ikvienu, kas ir nonācis finansiālās grūtībās, jau laikus risināt problēmas ar LMT, nevis vērsties ar nekorektiem paziņojumiem medijiem,» tā E.Lidere.