Pārsvarā visiem tradicionālo komercbanku piedāvātajiem pakalpojumiem, sākot no vērtspapīru pārvaldes līdz pat ikdienas starppersonu norēķiniem, ir pieejami alternatīvi pakalpojumu sniedzēji, informē AS BigBank.
Visspilgtāk ir redzami un visvairāk ir izmantojami alternatīvi risinājumi apdrošināšanas, kreditēšanas, noguldījumu, kapitāla piesaistes, tirgus nodrošināšanas un arī investīciju un maksājumu jomās.
Skaidrs, ka pārmaiņas finanšu jomā veicina tehnoloģiju attīstība, kas noved pie bezskaidras naudas pieauguma apgrozījumā. Latvijā 2015.gadā par 8% pieauga bezskaidras naudas darījumu skaits. Tas pilnībā saskan arī ar pasaules kopējo tendenci, kur katru gadu vērojams pieaugums vidēji par 5%. Patērētāji, izvēloties elektroniski pārvaldīt savas finanses, meklē ērtākus risinājumus, kā to īstenot, kas ne vienmēr ir tradicionālo banku piedāvātas maksājumu kartes vai internetbanku pārskaitījumi – alternatīvi bezskaidras naudas norēķini kopumā sastāda jau ap 10% no visa bezskaidras naudas operāciju apjoma.
Bijušie komercbanku klienti tagad izvēlas mobilās aplikācijas, virtuālos makus, P2P maksājumu platformas, elektronisko naudu vai virtuālās valūtas. Par šādu alternatīvo pakalpojumu pieprasījumu liecina arī fakts, ka interneta norēķinu un naudas pārskaitījumu sniedzējs PayPal ir trešais populārākais starppersonu norēķinu veids pasaulē. Uz līdzīgām funkcijām balstīti norēķini, kas kļūst aizvien populārāki, ir arī Apple Pay, Skrill, Latvijā piedāvātā Monea un citi. Arī lielākie uzņēmumi un sociālās platformas jau ir sākušas izstrādāt savus maksājumu risinājumus - Apple Pay, Android Pay, Samsung Pay, Facebook Payments.