Tiešsaistes aviobiļešu veikala Latvijā Lidot.lv apgrozījums pērn bijis 2,7 miljoni eiro, šodien informēja Lidot.lv pārstāvji.
Pēdējo piecu gadu laikā Lidot.lv uzrādījis apgrozījuma pieaugumu, katru gadu kāpinot to vidēji par 14%. Kopš 2010.gada, kad apgrozījums sasniedza 1,5 miljonus eiro, tas pieaudzis par 44%.
Līdz ar apgrozījuma pieaugumu audzis arī klientu skaits. 2010.gadā uzņēmums apkalpoja 4299 klientus. Savukārt aizvadītajā gadā Lidot.lv pakalpojumus izmantoja teju 8000 klientu. Uzņēmuma desmit gadu pastāvēšanas laikā tas ir otrs lielākais klientu skaits kopš 2008.gada, kad tika apkalpoti 9036 cilvēki.
Laika posmā no 2006.gada līdz 2014.gadam Lidot.lv mājaslapu apmeklējuši vairāk nekā divi miljoni lietotāju. Pēdējā laikā vērojams lietotāju pieaugums, informēja uzņēmuma pārstāvji.
Pēdējo desmit gadu laika periodā nedaudz mainījušies ceļotāju populārākie galamērķi, tomēr tendences ir saglabājušās. Ja 2005.gadā iecienītākās pilsētas bija Londona, Parīze, Barselona, Roma un Prāga, tad 2015.gadā Parīzi un Romu nomainījušas Vācijas un Krievijas metropoles - Minhene un Maskava.
Desmit gadu laikā mainījušies arī klientu maksāšanas paradumi. Pirms desmit gadiem interneta bankas iespējas netika lietotas, bet patlaban to izmanto 38% no visiem klientiem. Šo gadu laikā būtiski samazinājusies norēķināšanās skaidrā naudā. Pirms desmit gadiem šādā veidā norēķinājās katrs trešais klients, bet šogad skaidras naudas darījumus izmanto tikai 7% klientu.
Kā liecina pasākumā prezentētie dati, 2005.gadā norēķinus ar karti veica 47% klientu, 20% veica bankas pārskaitījumu, 33% norēķinājās skaidrā naudā, bet neviens nenorēķinājās ar internetbankas palīdzību. Situācija šobrīd ir mainījusies, un 2015.gadā 38% klientu norēķinās ar internetbankas palīdzību, 29% - ar norēķinu kartēm, 7% - skaidrā naudā, bet 26% veic bankas pārskaitījumu.
Savukārt, runājot par klientu iegādāto aviobiļešu cenu izmaiņām, patlaban to vidējā cena ir 315 eiro, bet 2005.gadā tā bija 325 eiro.
«Esam gandarīti par to, ko esam paveikuši šo desmit gadu laikā. Šī biznesa niša ir strauji augoša, jo katru dienu tirgū ienāk jauni spēlētāji, liekot nemitīgi attīstīties un strādāt pie inovatīviem risinājumiem. Tāpēc plānojam neapstāties pie sasniegtā un pārskatāmā nākotnē ieviest konceptu «visi ceļojumu pakalpojumi vienuviet», strādāt pie vēl individuālākas klientu apkalpošanas, kā arī piesaistīt jaunu mērķa grupu - vecāka gadagājuma cilvēkus jeb seniorus,» informēja Lidot.lv direktore Ieva Keiša.
Lidot.lv ir zīmols, ko radījusi aģentūra SIA Latvia Tours. Latvia Tours tūrisma nozarē darbojas vairāk nekā 22 gadus, savukārt Lidot.lv šoruden svin desmit gadu jubileju.