Trešdien Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku trasē notika asfaltēšanas darbi, kā rezultātā gandrīz 750 metrus garais trases posms no starta – finiša līnijas līdz līkumam Elkonis tika pārklāts ar jaunu, kvalitatīvu asfaltbetona virskārtu, informē CSDD.
Tik ievērojami darbi Biķerniekos nav notikuši gandrīz 50 gadus, kad, pateicoties sportistu un līdzjutēju entuziasmam, Biķernieku mežā tika izveidota Baltijā lielākā auto – moto šosejas trase.
Rekonstruētais posms ir trases ātrākā vieta, kur sporta auto traucas ar ātrumu līdz pat 200 km/h, strauji veic bremzēšanu un pēc tam – pagriezienu. Tieši tādēļ šis asfalta klājums gadu laikā ir saņēmis vislielāko slodzi. Tas savu laiku ir godam nokalpojis, bet mūsu sportisti šobrīd ir pelnījuši labāku un drošāku trasi, skaidro Biķernieku trases vadītāja vietnieks Normunds Lagzdiņš.
Trasē tiek ieklāts asfalts ar polimērmodificēto bitumenu un elastomērisku piedevu. (Piedeva modificē bitumenu, uzlabojot tā ekspluatācijas temperatūras intervālu, izturību un atjaunošanas iespējas.) Lai garantētu teicamu saķeri un ideālu līdzenumu, asfalts ir ar automobiļu sacīkšu trasei nepieciešamajām specifiskajām īpašībām un ieklāts bez garenšuvēm. Uzņēmumam Binders, kas veic trases rekonstrukciju un tajā skaitā asfalta ieklāšanu, ir pieredze šādā darbā un šādu prasību īstenošanā.
Mūsdienās asfaltu Biķerniekos ieklāj ar četriem asfalta ieklājējiem un astoņiem veltņiem vienlaicīgi, kas ir neordināra situācija ceļu būves un atjaunošanas ikdienā. Biķernieku trases asfaltēšanu apjoma, nozīmīguma un drošības ziņā var salīdzināt ar Lielvārdes militāro lidlauku, kur segums tika atjaunots 2011.gadā.
Bez asfalta atjaunošanas trasē tiek veikti vēl vairāki būtiski darbi, kas nodrošinās kā sportistu, tā arī skatītāju drošību. Bīstamākajās vietās ir izbūvētas Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prasībām atbilstošas aizsargbarjeras un aizsargžogi, trases līkumos paplašinātas drošības zonas, visā trases garumā vecās betona apmales (kerbi) nomainītas pret jaunām, izbūvēta lietus ūdeņu novadīšanas sistēma, kā arī tiks atjaunots gājēju tunelis. Visi darbi trasē tiek veikti ar vienu mērķi – lai tuvākajā laikā šeit varētu notikt pasaules līmeņa auto sacensības.
Trases rekonstrukcijas darbi tiks pabeigti un tā sacensībām būs gatava jau jūlija sākumā, taču, dēļ izmaiņām būvniecības likumdošanā, trases, tāpat kā jebkuras citas būves, nodošana ekspluatācijā šobrīd ir laikietilpīgāka un komplicētāka. Tādēļ prognozējams, ka pirmās sacensības trasē varētu notikt vasaras beigās.